Avatar billede pentium4 Juniormester
23. august 2002 - 19:15 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Olympus C-720 vs. Medion

Er der nogen som har erfaringer med disse digital-kameraer - Gode/Dårlige???

Olympus'en ser rigtigt lækkert ud og er med 8x optisk zoom og 3x digital zoom og koster 4.998 kr. med 3.3 Mega-Pixels.

Medion'en kommer på tilbud i den kommende uge hos Fona til 3.600 kr. med 4.1 Mega-Pixels og med 3x optisk zoom.

Medion'en skulle også have været solgt igennem Aldi...
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
23. august 2002 - 19:22 #1
Har hørt at den der blev solgt gennem Aldi havde problemer med winXP så hvis du bruger dette system ville den anden nok være at foretrække.
Men de 4,1 mega-pixels giver jo en bedre gengivelse fremfor 3.3 mega-pixels. 3.3 mega-pixels er dog rigeligt til et meget tydeligt billede og en pæn format. Det med zoomen er vel om du har brug for det eller ej. (mener selv at det er rart at kunne zoome)

mvh
gonza.dk
Avatar billede zarthax Nybegynder
23. august 2002 - 20:46 #2
-->gonza.dk
Husk lige at enhver form for zoom, kan/vil ødekægge billedkvaliteten.

-->pentium_4
Hvis du kan, så hold dig til Sony CAM's
Sony har efterhånden en pæn del erfaring hvad digital billed medie angår.
Blot min mening og overbevisning.

/mandator/
Avatar billede pentium4 Juniormester
25. august 2002 - 00:01 #3
mandator -> Du skriver, at enhver zoom vil ødelægge billedet, men det er kun når det er digitalt zoom. Optisk zoom ødelægger ikke billedet.

Olympus'en er ikke kun et digital kamera, men et spejlreflex Digital kamera.
Dem jeg har snakket med i foto-forretningerne siger, at man skal holde sig til de mærker som normalt laver kameraer og ikke alle mulige mærker som normalt laver andre ting.
Avatar billede tobby Nybegynder
28. august 2002 - 23:42 #4
Lad os lige få et par ting på plads: Olympus C-720 er IKKE et spejlreflekskamera. Det er IKKE på 3.3 MegaPixels, men 3.0 MegaPixels.

Som Pentium4 skriver ødelægger zoom IKKE billedet med mindre der er tale om digital zoom.

Hvis jeg var dig ville jeg holde mig til Olympus C-720. Olympus er et godt mærke, og lvaer nogle gode kameraer. Jeg har selv et Olympus E-10 (der er et spejlrefleks digitalt kamera) - det tager nogle fantastiske billeder, og hvis du er villig til at investere lidt mere (det koster ca 12.000) vil jeg klart anbefale det!
Avatar billede pentium4 Juniormester
29. august 2002 - 07:15 #5
tobby -> Du skriver "Hvis jeg er villig til at investere LIDT mere", men for mig er 7.800 kr. ikke LIDT, men MANGE penge for det står altså til 12.795 kr. Men du har ret i, at E-10'eren er et rigtigt godt kamera og jeg ville også meget gerne have sådan et eller også et E-20P til 16.440 kr.
Jeg ville heller ikke have noget imod C-4040'eren, men den koster 1.636 kr. mere og det syntes jeg ikke jeg vil give mere for godt nok er den på 4.1 MegaPixels, men der er "kun" 3x optisk zoom i stedet for 8x.

Og du skriver, at 720'eren ikke er på 3.3 MegaPixels, men kun på 3.0 - Det er også rigtigt hvis du ganger billed-str. Men hvis du så gør det samme med dit eget (E-10'eren) får du også "kun" 3.7 MegaPixels i stedet for 4.0
Avatar billede pentium4 Juniormester
29. august 2002 - 07:20 #6
tobby -> Jeg har også selv læst, at det ikke er et spejlrefleks-kamera, men det var fordi forretningen havde lavet et kort med et billede af kameraet hvor der stod hvad der var i det og hvad det kunne og de havde skrevet, at det var et "spejlreflex" og derfor ringede jeg til dem og fik at vide, at det var fordi man så i søgeren på samme måde som i et spejlrefleks-kamera at de havde skrevet det på kortet.
Avatar billede pentium4 Juniormester
29. august 2002 - 17:18 #7
Jeg har besluttet mig for at købe Olympus 720'eren og regner med at have penge til det allerede Mandag eller Tirsdag.

Jeg deler point'ne lige imellem jer.
Avatar billede toocool Nybegynder
23. februar 2003 - 22:19 #8
Hej Pentium4

Købte du kameraet?

Jeg står nemlig og overvejer at købe model 730, som jo er afløseren.
Ville blive meget glad for at høre lidt om dine erfaringer med kam.

(Egentligt ville jeg have købt Sonys DSC-F717..... indtil jeg fandt ud af, at det kostede på det farlige side af 10.000,- ;))
Avatar billede pentium4 Juniormester
26. februar 2003 - 11:34 #9
Ja, jeg købte Olympus'en, men har ikke fået leget så meget med det endnu.

Jeg har taget nogle billeder udendørs og dem er jeg meget tilfreds med, men dem jeg fik taget indendørs er jeg ikke helt så glad for da de er blevet lidt kornet, men har fået at vide at det nok er fordi den står til 400 ASA og normalt skal man kun bruge 100 ASA indendørs.
Så nu skal jeg lige have fundet min manual, så jeg kan få sat det ned og prøvet igen om de så bliver bedre.
Avatar billede toocool Nybegynder
27. februar 2003 - 00:14 #10
Ok, har lige fået 730'eren i dag.

Glæder mig for vildt til at komme igang med det.

Må sige at XD-kortet er meget hurtig til at lagre.
Avatar billede pentium4 Juniormester
27. februar 2003 - 00:16 #11
Ok og tillykke.