Avatar billede brixz Nybegynder
20. august 2002 - 18:49 Der er 21 kommentarer og
3 løsninger

.htm eller .html

Hvilken endelse er bedst at bruge?

index.html eller index.htm?

og hvorfor?
Avatar billede mjl Nybegynder
20. august 2002 - 18:50 #1
Lige meget - .htm er en forkortelse for .html

I gamle dage kunne man kun ha' 3 efter punktum
Avatar billede no_doubt Nybegynder
20. august 2002 - 18:50 #2
fuldkommen ligemeget
Avatar billede realone Nybegynder
20. august 2002 - 18:50 #3
Der er, så vidt jeg ved, ingen forskel overhovedet.. Brug du dem bare som du vil :)
</RealOne>
Avatar billede mjl Nybegynder
20. august 2002 - 18:51 #4
MJL var hurtig som lynet :o)
Avatar billede brixz Nybegynder
20. august 2002 - 18:52 #5
men hvis en som bruger windows 3.10 nu kommer ind på mit site, kan han/hun så se min side selv om den er på 4 bogstaver?
Avatar billede brixz Nybegynder
20. august 2002 - 18:54 #6
MJL var langsom!! Det tog hele 1minut og 10 sekunder!!! meget skuffet LOL
Avatar billede blaatand Nybegynder
20. august 2002 - 18:54 #7
Godt spørgsmål...

Men hvor stor en del bruger 3,1 nu til dags? ;)
Avatar billede brixz Nybegynder
20. august 2002 - 18:55 #8
eller endnu bedre, hvis en som bruger en eller anden form for dos internet browser kan han/hun så se min side?
Avatar billede mjl Nybegynder
20. august 2002 - 18:56 #9
Glem dem - de vil ikke være interesserede, hvis ikke de har opdateret deres browser...!!!
Avatar billede thesurfer Nybegynder
20. august 2002 - 18:59 #10
mjl> check hvor hurtig jeg var:

http://www.eksperten.dk/spm/246329

24 sekunder :)

Jeg klikkede endda på forkert link, og klikkede derefter på spm'et..

/theSurfer.
Avatar billede mjl Nybegynder
20. august 2002 - 19:03 #11
Fik du svar, brixz?
Avatar billede brixz Nybegynder
20. august 2002 - 19:06 #12
ok tak for det!
Avatar billede mjl Nybegynder
20. august 2002 - 19:09 #13
:o)
Avatar billede o_kais Nybegynder
20. august 2002 - 20:19 #14
Hvordan kan man når man kommer ind på min hjemmeside ikke tryk på højre knap ????????????
fordi jeg vil ikke nogen der stjæle fra min hjemmeside ??????
Avatar billede blaatand Nybegynder
20. august 2002 - 20:36 #15
Lav et script der gør det for dig
Avatar billede callesen Praktikant
20. august 2002 - 22:38 #16
blaatand>> man vil altid kunne trykke på højre museknap, hvis man har en sådan - det kan du ikke scripte dig ud af ;-)
Avatar billede blaatand Nybegynder
20. august 2002 - 22:48 #17
Han vil have et script så folk ikke kan stjæle billeder mm. ved bare at højreklikke og gemme til sin HD. Det kan du lave simpelt med et script...

Er jeg gået galt i byen, eller...?
Avatar billede callesen Praktikant
20. august 2002 - 22:56 #18
Nej, sikkert ikke - men du skal fjerne hans mus, hvis du vil forhindre ham i at 'højreklikke'. Og atter en ;-)
Avatar billede blaatand Nybegynder
20. august 2002 - 23:13 #19
du kan lave et script der gør at når du klikker med højre mus, så sker der intet, eller så kommer der en pop-up box op hvor der står "copyright, bla bla"
Avatar billede callesen Praktikant
20. august 2002 - 23:27 #20
Intet sker? man kan da få ondt i fingeren! ;-) (o_kais spørger om man kan forhindre nogen i at trykke på højre museknap - og det kan man altså ikke.) - men spøg til side: Man kan scripte sig til at det bliver lidt mere besværligt at få kildekoden - men ikke forhindre det. Man vil fx kunne gemme en html-fil ved at vælge 'gem som' i 'filer' eller fx i ie vælge 'rediger med ...'.
Avatar billede blaatand Nybegynder
20. august 2002 - 23:30 #21
Kommer an på hvor godt scriptet er ;)

De gamle java scripts er gode imod folk der intet aner omkring kodning, eller hvordan man ellers undgår det. Men imod en der ved hvad han laver, skal der lidt mere advancerede til
Avatar billede callesen Praktikant
20. august 2002 - 23:46 #22
Nej - det kommer an på, om man stjæler brugerens mus ;-)
Avatar billede blaatand Nybegynder
21. august 2002 - 00:28 #23
lol

Ok nu stopper vi tror jeg, thread er lissom lidt... færdigt :D
Avatar billede metaph Nybegynder
21. august 2002 - 16:05 #24
"du kan lave et script der gør at når du klikker med højre mus, så sker der intet, eller så kommer der en pop-up box op hvor der står "copyright, bla bla"

Jeg har kun en mus, gælder den som "højre" eller "venstre"?