Avatar billede rasmus_jc Nybegynder
18. august 2002 - 00:33 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Open GL

Jeg ved ikke særligt meget om Open Gl, bare at det er noget med grafik, og at et spil jeg har skal bruge det. Er der nogen der ved hvor jeg kan downloade det?
Avatar billede initializing Nybegynder
18. august 2002 - 00:38 #1
Et spil skal ikke sandsyneligvis bruge det :)

Det er noget der installeres sammen med dit grafikkort driver.

http://www.tweakup.dk/download/download.htm?PHPSESSID=01eb3532499401a4f77611bc8468abf0

Henne til venstre under Driver Oversigt vælger du din chip.

Hvis du har et GeFOrce kort skal du vælge NVIDIA.

-Martin
Avatar billede rasmus_jc Nybegynder
18. august 2002 - 00:46 #2
Og hvad så. Jeg kan ikke se noget med Open GL. Og det er det.
Avatar billede initializing Nybegynder
18. august 2002 - 01:00 #3
Så skal du opdatere dine drivere på overstående link.
Avatar billede soreno Praktikant
18. august 2002 - 01:06 #4
OpenGL er en slags mellemmand mellem et program, eks. et spil, og grafikkortet. OpenGL er indeholder nogle funktioner som programmøren benytter når han programmerer. Ideen med OpenGL som mellemmand er at de funktioner som programmøren benytter, er ens uanset grafikkortets type/model. Det er så op til producenten af grafikkortet at udvikle en driver som oversætter OpenGL funktionerne til funktioner som grafikkortet forstår - og kan oversætte til det skræmbillede du ser.

For at du kan benytte OpenGL skal du altså installere en driver der har denne funktion.

Derfor, hvilket grafikkort har du ?
Avatar billede bongobride Nybegynder
18. august 2002 - 01:21 #5
Det letteste ville nok være, at du downloadede GLSetup, som er et program der selv finder ud af, hvilke OpenGL drivere der skal installeres.
Det kan hentes gratis her: www.glsetup.com
Avatar billede bongobride Nybegynder
18. august 2002 - 01:24 #6
- Og den vil selvfølgelig også installere dem :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. august 2002 - 10:01 #7
MEN! Bruger du glsetup får du IKKE de nyeste drivere - men nogle gamle langsomme nogen....
Avatar billede zerohero Nybegynder
18. august 2002 - 10:46 #8
rasmus_jc>> Hvilket grafikkort har du?
Avatar billede bongobride Nybegynder
18. august 2002 - 12:15 #9
ahhhh, tror vist bare at det er deres hp der er alt for gammel.
Tror bestemt ikke du får de gamle "langsomme" drivere...
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. august 2002 - 20:03 #10
BONGOBRIDE> da jag prøvede - "opdaterede" det mine Ver. 29.40 drivere til Ver. 14.60...
Avatar billede rasmus_jc Nybegynder
18. august 2002 - 21:45 #11
Jeg har et Geforce 2 Ti
Avatar billede zerohero Nybegynder
18. august 2002 - 21:55 #12
1. Så gør dig selv den tjenste at besøge nVida's hjemme side og installere en detonator. Læs omhyggelig hvilken detonator du skal downloade på hjemmesiden.
2. Invester i enten PcGames (insite) eller PcPlayer (eller lign.) de har begge altid opdateret detonator på deres CD-Rom der følger med bladet.

Jeg har en TNT2 (Hvilket er et gammelt kort) og troede den var døden nær da den ikke ville afvikle spil, da jeg i sin tid installerede Win2000. En korrekt detonator rettede op på dette problem - og genoplivede mit gamle stabile kort!!! :-))

Du behøver INGEN OpenGL Setup, da dette ikke vil have indflydelse på dine drivers!!!

Held og Lykke

ZeroHero
Avatar billede rasmus_jc Nybegynder
18. august 2002 - 22:06 #13
Jeg forstår det bare ikke. Når jeg prøver at køre spillet(Jedi Knight II: Jedi Outcast), kommer der hurtigt en boks frem hvor der står en masse ting, hvad den har lavet. Der står der could not open Open GL subsystem. Men nu prøver jeg det her.
Avatar billede rasmus_jc Nybegynder
19. august 2002 - 21:50 #14
Yaahhooo. Det virkede, pg det løste et andet problem. Mit grafik kort er med TV-out, men je havde besvær med at få det til at virke. Det var simpelthen fordi at den ikke kørte på en Nvidia driver. Detonatoren virkede.