Avatar billede ts Nybegynder
02. september 2000 - 21:40 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Hjææælp, Jeg har et problem

Jeg vil til at lave en folder i Microsoft Word 97, men jeg mangler en skabelon.

Jeg vil gerne have en 12 sidet folder. (Et A4 ark som skal foldes på midten så det bliver til et A5).

Men hvad skal jeg sætte margerne til?

Har i ikke en færdig skabelon?

Og hvordan printer man på begge sider af papiret?

Jeg håber i forstår og at i vil hjælpe mig.
Avatar billede tommyf Nybegynder
02. september 2000 - 22:05 #1
Det med at printe på begge sider af et stykke papir kræver i hvert fald en speciel printer.
Ellers skal du printe den fårste side, der efter putte papiret i indbakke bare vendt om, og derefter den anden side :|
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
02. september 2000 - 22:12 #2
Jeg kan anbefale FinePrint fra http://www.fineprint.com  (ok - den koster penge, prøv demoen). Med den
laver du bare dine 12 sider som du plejer i Word, og så først når du udskriver, bestemmer du om det
skal være en folder. Den kan også vente mens du vender papiret.
Avatar billede denboj Nybegynder
02. september 2000 - 23:28 #3
hvis du gerne vil gøre det i word så

filer/sideopsætning/papirstørelse - hak i liggende
format/spalter - hak i 2

margener - tjah - du kan jo prøve at rykke lidt frem og tilbage i margenindstillingerne og lave nogle prøveudskrifter - det er svært at sige hvor store margenerne skal være - det komme lidt an på hvad der skal stå for det er bedst at tilpasse efter indholdet istedet for at bruge standard.

dobbeltudskrift - Vend papiret og print den anden side ud :-)

MVH Denboj
Avatar billede Slettet bruger
02. september 2000 - 23:51 #4
ts er det windwos 98/98 eller window 2000
Avatar billede sonne Nybegynder
03. september 2000 - 00:07 #5
Li\'som denboj bare ikke spalter, men tabel i stedet for.
Det har jeg erfaring for er nemmere at håndtere:
Tabellen skal have tre kolonner
1. kollonne til tekst
2. kollonne som margen og endelig
3. kolonne som tekst igen.

/vh
Aksel
Avatar billede mkm Nybegynder
03. september 2000 - 01:28 #6
Har du fået svar. ellers kan du sende dit idéoplæg til mig, jeg mestre alle aspekter i officepakken, teknisk og grafisk....

/mkm
Avatar billede mkm Nybegynder
03. september 2000 - 01:34 #7
sorry

mkm email. mkm1975@yahoo.dk

/mkm
Avatar billede ts Nybegynder
03. september 2000 - 01:44 #8
TIL MKM: Tak for tilbuddet, men jeg har fået svar på mine spørgsmål.
Avatar billede denboj Nybegynder
03. september 2000 - 02:23 #9
takker :-)
Avatar billede Slettet bruger
03. september 2000 - 02:37 #10
Sonnes måde at gøre det på hører også til den avanceret måde, men det virker særdeles perfekt.
Avatar billede denboj Nybegynder
03. september 2000 - 02:46 #11
jeg kan ikke se hvorfor det skulle være nødvendigt - på min måde kan man jo bare rykke den midterste margen som det passer en
Avatar billede sonne Nybegynder
03. september 2000 - 02:56 #12
jeg er helt enig med dig denboj -
men når nybegynderer ønsker at lave en festsang eller en indbydelse, så er det min erfaring at de meget hurtige kan få det sat op i tabel i stedet for i spalter. - det skyldes sikkert at mange opfatter spalter som kollonner, eller ikke tænker over forskellen.

/vh
Aksel