Avatar billede mikaelo Nybegynder
14. august 2002 - 17:51 Der er 2 kommentarer

Begynder spørgsmål - 3dstudioMax

jeg har lagt en texture på en box og det ses fint nok i perspektiv, men ikke i top view; der er bare de der streger der lisom tegner boksen....hvordan får jeg fx. top view solid sådan at texturen kan ses?

og hvordan får jeg to ting (to boxe, to splines etc...) til at hænge sammen...?

og 100 point til den der gider skrive en beskrivelse over hvad man bruger de forskellige ting til i menu baren i toppen (den der floating menu hvor det starter med object, shapes, compounds, lights and camera..etc...)
Avatar billede zerohero Nybegynder
14. august 2002 - 21:53 #1
1. Tryk [F3] eller [F4] for at skifte mellem Solid/Wires eller højreklik på titlen af den valgte ViewPort eks. "Top", "Left" osv. og indstil derefter din ViewPort efter eget ønske!

2. For at få to objekter til at hænge sammen kan du bare linke dem sammen (men det gør dem IKKE til ét objekt)! Hvis du vil have flere objekter til at være et samlet objekt bliver du nødt til at konventere mindst ét at dine objekter til "Editable Mesh" (hvis du ikke allerede har gjort det) - det gør du ved at vælge et objekt og derefter højre-klikke på det! Vælg nu menu'en "Convert to Editable Mesh" fra popup menuen!!! Når dette er gjort kan du finde en knap under din "Model Panel" der hedder "Attach". Klik på den og klik derefter på de andre objekter der skal hænge sammen!

3. Hvis du holder musen over knapperne kan kommer en "hint" frem som fortæller hvad knappen hedder. Hvis ikke dette kan hjælpe dig findes der en god hjælpe-fil med 3DSMax som forklare alt!!!!

Held og Lykke

ZeroHero
Avatar billede doodoo Novice
05. oktober 2002 - 11:33 #2
1: Højre klik, der hvor der står Left, eller top eller front og tryk på smooth... så skulle den gerne vise dine billeder som i perspektiv.

2: Beskiv lidt bedre...

3: Ja siger ligesom zerohero... det er nemmest.. se evt. i menuen help > tutorials de er nemme og gode...