Avatar billede gustafsson Nybegynder
13. august 2002 - 17:15 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Ang. Printer og Print Center

Hej allesammen.

Jeg håber I kan hjælpe mig... Jeg har lige fået OS X, men min printers driver understøtter ikke OS X, dva. at jeg ikke kan tilføje min printer inde i Print Center.... Hvad gør jeg???
Avatar billede gustafsson Nybegynder
13. august 2002 - 17:16 #1
dva er lig med det vil sige (dvs.)
Avatar billede straszek Praktikant
13. august 2002 - 17:29 #2
Hvilken printer drejer det sig om?
Avatar billede macintosse Nybegynder
13. august 2002 - 17:29 #3
hvilhen printer har du og er det en usb printer
Avatar billede gustafsson Nybegynder
13. august 2002 - 17:34 #4
jep, det er en usb printer og den hedder Epson EPL-5800
Avatar billede macintosse Nybegynder
13. august 2002 - 17:42 #5
det er en laserprinter, kan den ikke tilsluttes et netværket
Avatar billede macintosse Nybegynder
13. august 2002 - 17:46 #6
Avatar billede gustafsson Nybegynder
13. august 2002 - 17:54 #7
Men hvordan får jeg den så til at printe i Apple works under OS X? Den kan ikke finde printeren, den bliver ved med at prøve Print Center???
Avatar billede macintosse Nybegynder
13. august 2002 - 18:05 #8
Har du installeret driveren som linket i artiklen beskriver
http://www.epson.co.uk/support/download/osx_notice/index.htm
Avatar billede gustafsson Nybegynder
13. august 2002 - 20:24 #9
nej for det vil den ikke være med til når jeg køre min install disk (Den der fulgte med printeren) starter den Apple Classic...
Avatar billede macintosse Nybegynder
13. august 2002 - 21:15 #10
Mit sidste foreslag, prøv at se på listen over osX suporterede printe og installer en af dem, måske kan en af dem bruges med din printer
http://support.epson.com/webadvice/wa0301.html
Avatar billede macintosse Nybegynder
13. august 2002 - 21:17 #11
Avatar billede macintosse Nybegynder
13. august 2002 - 21:26 #12
I've been very upset with Epson because my fairly common Stylus Color 670 isn't supported by the distributed OS X drivers. I've contacted them a few times, and been given the same answer:"If you need to print, use Mac OS 9." So this weekend I took matters into my own hands.

The SC670 is just a renamed SC740 (which is supported) with USB. So I used textedit to find/replace the text "SC740" with "SC670" in every file inside the SC740.plugin, located in /Library/Printers/EPSON/. There were several bundles inside the plugin bundle that also needed the same treatment. I made sure to change the names of the files also.

Now my printer is recognized and prints perfectly. I'm sure there is an easier way to make the same changes using the command line, but I'm not that comfortable with many of the commands yet. Why Epson couldn't do the same thing, and add support for this printer, remains a mystery to me...

Måske kan du prøve at rette i en  EPL fil som virker under osX