Avatar billede magicbambi Nybegynder
13. august 2002 - 11:15 Der er 11 kommentarer

Hjæællpppp..!

heyzan..! jeg har købt mig en Allied/telesyn At-f724i Switch..! efter jeg pakkede den ud og satte den op..! Okay nu skal du høre,,! satte kabler fra hver com i DEn og satte det primært kable til den linje der går ud af huset..! kan så ik se de andre maskinner og det er kun det ene der vil gå på internettede..! fatter det ik helt..! skal jeg bruge andet til at kunne komme på nette med de 2 andre com`ss??????????
Avatar billede dmdisco Nybegynder
13. august 2002 - 11:17 #1
prøv at give titlen noget mere sigende næste gang, Hjæællpppp..! siger jo ikke ret meget vel.
Avatar billede greek Nybegynder
13. august 2002 - 11:22 #2
Du skal have to dynamiske ip-adresser for at få to computere på nettet, hvis computerne skal kunne snakke sammen skal du installere tcp/ip protokoller og dele harddiskene på computerne.
Avatar billede magicbambi Nybegynder
13. august 2002 - 12:17 #3
Dunamiskei ip!!!,,! har sat dem til at finde af automisktik..! har tcp/ip
Avatar billede Slettet bruger
13. august 2002 - 12:34 #4
Køb dig en router!
Avatar billede herlock Nybegynder
13. august 2002 - 13:02 #5
1. Har begge computere en IP med samme subnet ?

2. Har du krydset kabel ml. switch og router ?

3. Er det en Layer 2 eller 3 switch ?

Herlock / www.linuxplanet.dk
Avatar billede magicbambi Nybegynder
13. august 2002 - 13:34 #6
ja samme ip..!

": hva er den router..?
Avatar billede Slettet bruger
13. august 2002 - 14:30 #7
Kan jeg få det på dansk???
Avatar billede magicbambi Nybegynder
13. august 2002 - 16:42 #8
har 3 pcér der skal kunne gå på nettede samtidig men det er kun det ene der vil..!
Avatar billede Slettet bruger
13. august 2002 - 19:19 #9
Så er det fordi at du kun har en IP fra dit teleselskab. Så kan du enten købe en router eller bestille 2 IP mere. Jeg vil anbefale en router. Så har du også en firewall.
Avatar billede krc_ Nybegynder
15. august 2002 - 15:33 #10
Du kan jo også sætte den ene pc til at have internetforbindelsen og så dele forbindelsen så de andre bruger den pc med internetforbindelse som gateway !Så skal du hverken købe router eller ekstra IP
Avatar billede rasmus_bertelsen Nybegynder
15. august 2002 - 22:32 #11
Hvis man kun har en fast ip adresse, kan man kun gå på internettet med den ene.
hvis man vil kunne gå på med flere ad gangen koster det ekstra, ca 10 kr pr com.