Avatar billede kallesen01 Nybegynder
12. august 2002 - 14:20 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Linie ????

Hejsa.... lige to ting..

Linie afstanden hvordan for jeg det lavet i delphi ???og så er det lige hvordan man laver noget så hvis man trykker på enter kan man i en anden box se hvor mange linier man har trykket og hvor mange sider det fylder.... Håber i kan hjælpe mig med dettte... har hårdt brug for det.....

Hilsen Kenneth Kallsen .:Kalle:.

P.S Mangler også en Beta tester er du intresseret så skriv til mig på ICQ: 154708514
eller på mail kalle@mail.tdcadsl.dk hvis du vil være beta tester...
Avatar billede dkn Nybegynder
12. august 2002 - 14:35 #1
Showmessage('Test'+#13#10+'Ja tak');
noget af det...
Avatar billede kallesen01 Nybegynder
12. august 2002 - 14:44 #2
oki dkn.... hva' er det for noget ??? det er da kun en box TEst Ja tak.. vil du være Beta tester ????? eller er jeg gal på den????
Avatar billede jhald Nybegynder
12. august 2002 - 19:22 #3
#13 + #10 = crlf (carr. return - line feed) - betyder det samme som at trykke enter...
Avatar billede jhald Nybegynder
12. august 2002 - 19:23 #4
og forresten, beta-tester på hvad? :)
Avatar billede dkn Nybegynder
12. august 2002 - 19:39 #5
i delphi kan du tryke enter hvis du vil ned på en ny linie, men hvis du koder noget i OP skal du bruge #13 men helst #13#10 nu omdages...

Hvad er det du ikke forstår ???
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2002 - 21:02 #6
Hvor mange sider det fylder... Tjah, det kommer jo ant på hvad skriftstørrelsen er :)
Avatar billede hermandsen Juniormester
13. august 2002 - 07:58 #7
>>dkn
Du kan endda spare to +-operatorer... :)

Showmessage('Test'#13#10'Ja tak'); <- giver det samme og er hurtigere da det bare en en konstant. Det andet er tre konstanter der skal lægges sammen! Ved dog ikke om Delphi's compiler sætter konstanterne sammen fra starten, så det kan sikkert være lige meget ved runtime... Tror heller ikke det betyder så meget med et lille nanosekund fra eller til alligevel! ;)

>>kallesen01
Hvad mener du med hvordan du får lavet linie afstanden? Tror ikke jeg er helt med på dit spørgsmål...
Det med Beta-tester, hvad handler det om? Hvilket projekt er det på? Jeg er da nysgerrig, så indtil videre må du gerne sende det til hermandsen@softhome.net
Avatar billede kallesen01 Nybegynder
18. februar 2003 - 12:52 #8
fandt selv ud af tingene......

/Kallesen