Avatar billede mikkelk Nybegynder
11. august 2002 - 20:00 Der er 28 kommentarer og
2 løsninger

Problem m. USB under XP

Jeg har et problem med at få mine USB-porte til at virke under XP... Det drejer sig om et canon digital ixus v2 kamera der skal tilsluttes og driveren herefter installeres... Men det er som om computeren ikke kan finde kameraet... Jeg har følgende på microsofts hjemmeside:  http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;q314634

Men helt ærligt så orker jeg ikke til at skulle have fat i alverdens microsoft supportere osv... så er der ikke nogle der lige kan redde mig?
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. august 2002 - 21:08 #1
kan du se USB i enhedshåndteringen og er USB enabled i bios?
Avatar billede mikkelk Nybegynder
11. august 2002 - 21:09 #2
jep til begge...
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. august 2002 - 21:19 #3
det er nok fordi XP har sin egen måde at behandle kameraer på.

fornyligt skulle jeg installere et Olympus USB kamera, men det behøvede jeg ikke, der lå drivere menuer klar, det eneste jeg gjorde var at koble kameraet til med et USB kabel, så kørte det.
Avatar billede mikkelk Nybegynder
11. august 2002 - 21:20 #4
Ja, men det gør det her ikke...
Avatar billede hejberg Juniormester
11. august 2002 - 21:24 #5
har du prøvet om du kan bruge andre ting på usb-porten???
Avatar billede mikkelk Nybegynder
11. august 2002 - 21:25 #6
nope...jeg har ikke andre USB-ting
Avatar billede mikkelk Nybegynder
11. august 2002 - 21:26 #7
så det kunne for den sags skyld godt være kablet eller lignende...men læs lige den artikel hos microsoft: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;q314634
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. august 2002 - 21:27 #8
prøv at afinstallere driverne, tag kameraet ud af USB stikket, genstart og installer drivenre igen, tilslut kameraet via USB kablet.

Som regel vil XP komme op og fortælle at den har fundet en ny hardware og installere den korrekt.
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. august 2002 - 21:29 #9
sakset fra siden, har du prøvet dette?

Start Registry Editor (Regedt32.exe).
Locate and then click the following key in the registry:
HKEY_LOCAL_Machine\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Usb
On the Edit menu, click Add Value, and then add the following registry value:
Value name: DisableSelectiveSuspend
Data type: REG_DWORD
Radix: Decimal
Value data: 1
Quit Registry Editor

----------------------------------------

Husk at lave et restore punkt og gem Registry først før du roder i den.
Avatar billede mikkelk Nybegynder
12. august 2002 - 15:04 #10
Hm...man skal have kørt en eller anden patch først...(er beskrevet i teksten)... Den Patch skal man så kontakte microsoft for at få fat i... Mappen: "HKEY_LOCAL_Machine\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Usb" eksisterer slet ikke i registreringsdatabasen...
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. august 2002 - 18:00 #11
ærgerligt!
Avatar billede mikkelk Nybegynder
13. august 2002 - 14:01 #12
Er der virkelig ikke andre der har været ude for samme problem???
Avatar billede hejberg Juniormester
02. september 2002 - 20:13 #13
prøv at læs hvad der står om det i denne link.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;da242062

hejberg
Avatar billede hejberg Juniormester
20. september 2002 - 23:43 #14
jeg kan godt lige at man stiller et spørsmål ca d,11.08 også kommer der en kommentar fra vedkommen . er dit problem løst eller har du problemmer denne dag i dag der er over en månden siden du har svaret på dit spørmål??????  det kan da ikke være rigtig at man stiller et spørmål også ikke svare på det.... ok dit bundkort kan jo været brændt af så han man vel købt et nyt,,,,

hilsen hejberg
Avatar billede mikkelk Nybegynder
20. januar 2003 - 14:24 #15
Ups...glemte at afslutte dette indlæg...fandt selv fejlen...sorry...
Avatar billede binderup Nybegynder
13. februar 2003 - 09:53 #16
Mikkel: Du skriver at du selv fandt fejlen - kunne du ikke skrive hvad løsningen var? Min onkel står med samme problem efter en opgradering af Windows 98 til XP
Avatar billede geneva Nybegynder
19. juni 2003 - 20:11 #17
Kom tilbage og fortæl hvad du gjorde. Efter at have opgraderet fra win 98 til win xp kan jeg heller ikke få det til at virke. Hjælp!
Avatar billede mikkelk Nybegynder
19. juni 2003 - 20:18 #18
hmm...kan ikke rigtig huske det, men slog vidst nogle af de ekstra USB-stik fra og opgraderede til servicepack 1...så virkede det...
Avatar billede geneva Nybegynder
19. juni 2003 - 20:29 #19
Hurra fordi du kom herind; men du opgraderede til servicepack 1, siger du? Hvor kan man hente den?
Avatar billede mikkelk Nybegynder
19. juni 2003 - 20:31 #20
windowsupdate-halløjsa-ting-program...
Avatar billede geneva Nybegynder
19. juni 2003 - 20:43 #21
Vil du ikke forælle præcis hvor det er henne?
Avatar billede mikkelk Nybegynder
19. juni 2003 - 20:47 #22
Jo...den ligger i din startmenu og hedder Windows Update :-)
Avatar billede geneva Nybegynder
19. juni 2003 - 21:03 #23
Den har forslag til opdateringer, men ingen der omhandler drivere. Oh gosh altså,  hvor er det frustrerende...Skal man bare opdatere de andre ting?
Avatar billede mikkelk Nybegynder
19. juni 2003 - 21:07 #24
Det er ikke en driver... det er en opdatering... den skal bare hede servicepack 1,(eller sp1) hvis ikke den er der har du den allerede installeret - så ved jeg ikke hvad du kan gøre...
Avatar billede geneva Nybegynder
19. juni 2003 - 21:17 #25
jeg prøver at installere den nu. hvor alvorligt skal man tage at de skriver "We recommend you back up your system?
Avatar billede geneva Nybegynder
19. juni 2003 - 22:26 #26
Jeg kan ikke installere service pack 1 - jeg fik følgende besked hvorefter den skrev, at den ikke kunne installere:

The product key used to install windows is invalid. Please contact your system administrator or retailer immediately to obtain a valid product key. You may also contact Microsoft Corporations anti-piracy team by emailing piracy@microsoft.com if you think you have purchased privated Microsoft software.
Avatar billede mikkelk Nybegynder
19. juni 2003 - 22:33 #27
:-) det betyder at du har en "ikke lovlig" udgave af win XP... Find en måde at skifte produktkode(Ikke noget man kan/må opfordre til)...eller køb din win-xp i butik...
Avatar billede geneva Nybegynder
19. juni 2003 - 23:31 #28
Nu fik jeg lige hentet pakken, men Gud-hjælpe-mig om den ikke sagde, at den ikke kunne opdatere fordi det var på et andet sprog end det som systemet på computeren er - det tog så kun lige 1½ time, men okay! Hmm, nej...Jeg prøver igen - denne gang med den engelske version! (jeg ved godt at min xp er en kopi - thats what friends are for :)
Avatar billede geneva Nybegynder
31. juli 2003 - 12:56 #29
Nå, nu har jeg endelig fået installeret service pack 1, men der virker stadig ikke :( Please, please der må da være nogen der kan hjælpe??
Avatar billede mikkelk Nybegynder
16. januar 2004 - 16:03 #30
fandt selv svaret. Men tak for hjælpen alle...