Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
11. august 2002 - 16:52 Der er 23 kommentarer og
4 løsninger

EL-Løbehjul

Hejza...!

Er der nogen der ved om det er lovligt at have et el-løbehjul eller med benzin? og skal man have et bevis for at kører på det?

//Tjavz.dk//
Avatar billede funguy Nybegynder
11. august 2002 - 16:56 #1
Kan man få sådan noget?? =) Hvor kan man købe det?
Avatar billede jes_petersen2 Nybegynder
11. august 2002 - 16:59 #2
Du skal have det, der kaldes "Førerbevis til tohjulede transportmidler med egenvægt under 25 kg." Ring til din lokale politistation og rekvirer det nødv. materiale, så bliver du kaldt ind til en køreprøve, hvor du bare skal bevise, at du kan styre løbehjulet. Ikke særlig svært. Det koster 450,- kr.
Avatar billede hien Nybegynder
11. august 2002 - 17:03 #3
*lol* nu er jeg nødt til at grine... :) Køreprøve?? Det lyder for langt ude...
Avatar billede jes_petersen2 Nybegynder
11. august 2002 - 17:04 #4
Men du skal altså selv have løbehjulet med, når du går op til "køreprøven". Det er ikke så tit, der er folk som tager beviset, så politiet har sandsynligvis ikke selv sådan noget stående. I øvrigt skal du være fyldt 15/16 år (kan ikke helt huske det)...
Avatar billede funguy Nybegynder
11. august 2002 - 17:07 #5
Men hvor køber man sådan et, og hvad koster det? Det lyder da vildt cool *LOL*
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
11. august 2002 - 17:14 #6
gunguy: Det kan man godt! Du kan få det i allemulige butikker
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
11. august 2002 - 17:46 #7
jes_petersen2: hvad nu hvis det vejer mere end 25 kg ?
Avatar billede jes_petersen2 Nybegynder
11. august 2002 - 18:20 #8
Det er jeg faktisk ikke helt sikker på - men jeg mener, at det så går ind under knallertkørekort...
Avatar billede tumben Novice
11. august 2002 - 23:35 #9
Det er ikke lovligt at køre med mortoriserede løbehjul..på offentlig vej..eller cykelsti...eller fortov..basta.
kørebevis haaahha nej..men de er "for fede".og jeg har da selv tænkt mig at købe et..man skal bare sørge for ikke at blive stoppet så mange gange , at de konfiskerer det..men er "han" sur den dag.får du en bøde !!!
Avatar billede tumben Novice
11. august 2002 - 23:36 #10
arr sorry ..http://www.jumbo.dk  f.eks
Avatar billede jes_petersen2 Nybegynder
12. august 2002 - 00:48 #11
tjavz.dk >> Øv, jeg ville ellers have grinet, hvis du havde ringet ned til din lokale panser i morgen og havde bedt om materiale vedr. "Førerbevis til tohjulede transportmidler med egenvægt under 25 kg." LOL ;-)
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
12. august 2002 - 06:59 #12
Er der nogen der kan svarer mig på dette? hvorfor bliver de solgt her i DK hvis de er ulovlige?
Avatar billede a1a1 Novice
12. august 2002 - 08:08 #13
du må gerne køre på dit eget område :)

du må heller ikke køre på skateboard på offentlig vej
Avatar billede oasen Nybegynder
12. august 2002 - 16:21 #14
Hvad er problemet? Du slukker da bare motoren og stikker det ene ben ned på jorden, hvis de uniformerede skulle komme!?
Avatar billede hottehans Nybegynder
12. august 2002 - 22:27 #15
du må heller ikke løbe på umotoriseret løbehjul! rulleskøjter skateboards og løbehjul er alle ulovlige på offentlig vej pga dårlig mulighed for at bremse!
Avatar billede a1a1 Novice
13. august 2002 - 12:32 #16
man må faktisk godt løbe på rulle skøjter, nu om dage.

mener at det er på fortovet og i gå tempo :)
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
13. august 2002 - 15:02 #17
Har også lige selv fundet ud af det.

Der er ingen regler om hvor gammel man skal være for at køre eller købe.
Pga nedenstående kræves der intet 'kørekort'

*************************************************
ELEKTRISKE LØBEHJUL/SCOOTER ER IKKE TILLADT
PÅ OFFENTLIG VEJ I DANMARK
*************************************************
Avatar billede Jakob-f-s Nybegynder
14. februar 2012 - 07:19 #18
Hvad nu hvis et el løbehjul har hastigheden 15 km. Eller under så må man vel godt køre på cykelstier og stier.
Ik'?
Avatar billede rubensobiecki Nybegynder
11. juni 2012 - 16:35 #19
http://www.amazon.co.uk/Electronic-Star-Electric-Scooter-500W/dp/B004KS547M/ref=pd_sxp_f_pt
Øv det var ellers mit største ønske at køre rundt i byen med den her :(

Men synes i ikke det er det værd at købe en sådan en her... Jeg havde tænkt mig at bare tage rundt om skolen og tage en tur :) og hvis det nu var at der kom nogen på vejen kunne man lige slukke og så lade som om man ikke havde kørt med strøm :) jeg ville sige den var penge værd den her

Info.      http://www.amazon.co.uk/Electronic-Star-Electric-Scooter-500W/dp/B004KS547M/ref=pd_sxp_f_pt

Pris 3757 til Danmark ink. alt på Amazon
38km/h
Foldes sammen så man kan tage den i bilen :)
Skive bremser :)

HVAD SYNES I ER DET DET VÆRD :)
Avatar billede JesperHolbaek Nybegynder
12. oktober 2012 - 23:28 #20
Jeg ville nok overveje at købe hos en dansk forhandler med garanti.

F.eks. her http://www.mm-konsol.dk/produkter/visgruppe2.asp?menu=toy&gruppe=elscooter
Avatar billede Kaum_Kolding Nybegynder
01. december 2012 - 11:01 #21
Jeg har en kammerat der købte hos mm konsol - batterierne var helt syrede til og det duede ikke, sikkert en grund til at det var det billigste sted :-(

Nu har han købt et her http://fedepriser.dk/shop/el-loebehjul-112c1.html til 699kr og det virker. Selv har jeg set et hos rodes dk som jeg tror sønnen skal have i julegave, det er dog også til en noget større pris :-(

Ang. Amazon tror jeg det vil være lidt farligt med hensyn til garantien at købe fra england, men er man handymand og frisk er der selvfølgelig altid noget at spare :-)

God weekend
Avatar billede jona8534 Nybegynder
10. marts 2013 - 19:59 #22
Så ville det da være lidt sjovere med et EVO løbehjul
De køre stærkere og koster kun 3500 inde på Easymx....hvis du ringer til dem, så kan du bare ringe til dem...da det er ham der har firmaetses bror.....Men her er et link så du kan se hvor mange der er at vælge imellem.
http://www.evopowerboards.com/evo/index.asp
Avatar billede Matu Nybegynder
30. august 2013 - 21:37 #23
nu hvor dette har en tophastighed på under 15 km/t er det så lovligt at køre på cykelstier med det?

http://www.rodes.dk/luksus-ell-behjul-sort-alu.html
Avatar billede Thomas Andersen Praktikant
05. februar 2018 - 10:27 #24
Det ser ud til at lovgivningen er ved at blive ændret https://www.trm.dk/da/nyheder/2017/nye-fleksible-koeretoejsformer-skal-ud-i-trafikken-under-kontrollerede-forhold. Det kan man håbe på.

Har selv købt et på el-løbehjul på www.rull.dk, og kunne være dejligt hvis det blev lovligt at anvende til skolen
Avatar billede Laursen Juniormester
10. marts 2019 - 15:15 #25
Vi er i fuld gang med at researche ifm. en artikel på https://sportsway.dk/el-loebehjul/ - i den forbindelse kunne det være sindssygt fedt at høre fra nogle, der har haft oplevelser med de populære elektriske løbehjul. Nu hvor de er blevet gjort lovlige (i en prøveperiode), så kunne det være fedt at høre, om der er nogle, der har erfaringer at byde ind med? Jeg kan se, at det ikke er alle, der er lige glade for dem, der kan lejes ( https://www.dr.dk/nyheder/regionale/hovedstadsomraadet/koebenhavnere-er-frustrerede-el-loebehjul-staar-parkeret-uden ) - er der nogen, der har prøvet disse?
Avatar billede Cholm Praktikant
17. maj 2019 - 13:38 #26
Hej Laursen, jeg har selv kørt en hel del med leje løbehjul, og har virkelig været glad for det! Det er virkelig en nem måde at komme rundt på. Jeg endte med at købe mit eget fra www.gofast.dk da det begyndte at blive for dyrt at leje dem ;P
Avatar billede Dennis Praktikant
19. juni 2019 - 12:30 #27
Okay. Har lige opdaget at denne her tråd, vist er ved at være lidt gammel. Men ikke desto mindre så er jeg selv kæmpe El løbehjul fan, i en alder af 42 år :-)
Det begyndte faktisk med, at en af mine kunder begyndte at sælge El Løbehjul. Da jeg besøgte ham en dag, mente han at jeg skulle prøve det, og med et, var jeg pludselig stor fan et elektriske løbehjul, og det endte selvfølgelig med at jeg kom tilbage et par dage senere og købte det :-)
Så hvis nogen her har lyst til at få sit eget El løbehjul, så kan da bestemt anbefale at ligge vejen forbi https://freshcar.dk/shop/elektrisk-loebehjul/