Avatar billede niels_kristian Nybegynder
11. august 2002 - 13:56 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

120 mm køler

hvor tilslutter jeg min 120mm køler...? hvis jeg prøver samme sted som med min 80mm vil det ikke rigtig køre rundt, kun lidt engang imellem
min køler:
DC 12v - 3.2
Avatar billede proximus86 Nybegynder
11. august 2002 - 14:13 #1
der sidder et lille stik lige ved cpu'en der skal køler stikket sættes i.. der er ikke andre løsninger... og hvis den ikke kører godt i det stik så er det blæseren det er galt med...!
Avatar billede rs2000 Nybegynder
11. august 2002 - 21:54 #2
Er det en ekstra kabinetkøler,eller en cpu køler?

Hvis det er en ekstra sætter du den bare til i et af de 4polede stik som i cd-rom drev og harddisk.
Der er 2sorte ledninger,1rød og 1gul.
Sort er stel gul er +12v og rød er +5v.
Hvis du vil have +7v sætter du den til i den røde(+12v) og den gule
(+5v)
Det kan odså være der er et sted på bundkortet der er til en kabinetsblæser.("ext.fan" kan det hedde,eller noget i den retning)
Avatar billede nogetfx Nybegynder
26. august 2002 - 22:26 #3
Skulle du mangle stik, kan du nemt omform et HD-stik tilblæser-stik:'
http://studiedata.dk/product.asp?product=9&page=1
Avatar billede zeppelin Nybegynder
04. september 2002 - 13:21 #4
Der sidder små strømstik på bundkortet, som er til blæsere, du kan lave dit eget lille panel med kontakter så du kan tænde og slukke for den.. Du kan også som sagt sætte den til samme stik som dine drev (det gule stik - så får blæseren 12 volt)..
Avatar billede rkhdk Nybegynder
04. september 2002 - 13:23 #5
niels_kristian => når du skriver DC 12v -3.2
men du så at den bruger 3.2Ampere, eller hva står de 3.2 for
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
06. september 2002 - 13:28 #6
3.2 er sikkert hvor mange watt den er på.

problemet kunne være at bundkortet ikke kan give blæseren nok strøm. (hvis det er der du sætter den til)
så kunne du prøve at gøre som rs2000 siger.
Avatar billede divazion Nybegynder
20. september 2002 - 17:13 #7
Avatar billede bonzaialex Nybegynder
15. november 2002 - 10:21 #8
http://www.overclocking.dk herinde er der helt sikket hjælp at finde
Avatar billede niels_kristian Nybegynder
24. december 2002 - 02:34 #9
det virker når jeg slutter den rød fra min kølre til det gule stik fra strøm. den røde har ikke givet nok strøm