Avatar billede guppy Nybegynder
11. august 2002 - 08:30 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

program fryser når jeg vil Capture video

Jeg har lige købt et videokamera til at lave hjemme videoer. Jeg har osse købt MGI Videowave 4 til at redigere det på og Dazzle Digital Video Creator 80 til at overføre fra kamera til PC via USB.
Problemet er, at hver gang jeg siger til VideoWave at det skal Capture, så fryser programmet. Det samme sker for XP's egen video redigerings program Movie Maker.
Jeg geninstallerede XP en lille uge fra nu.
Jeg har haft lignende probelemer med min scanner. Når jeg ville scanne frøs programmet.
Jeg har haft et digicam tilsluttet og det samme skete der.
Alle har været tilsluttet USB.

Jeg lånte mit videokamera til min ven sammen med software og overførsels kittet og det virkede perfekt på hans maskine.

Jeg ville være meget glad for nogle forslag.

tak  <>< F I S H ><>
Avatar billede hermandsen Juniormester
11. august 2002 - 23:29 #1
Prøv lige VirtualDub en gang...
www.virtualdub.org

Har du installeret alt software og sikret dig at XP understøtter driverne?
Avatar billede henninga Novice
25. august 2002 - 03:04 #2
Problemet er måske Motherboard.
Problemet kan være drivere til USB. Nogle Motherboards skal have indlæst driver før de virker - som regel fra medfølgende CD.
Har du prøvet med et andet styresystem - W98 f.eks?
Når du har tilsluttet en USB-enhed kommer den så op i "enhedshåndtering" i XP (W98) og kan du se status for enheden.
Avatar billede guppy Nybegynder
25. august 2002 - 16:52 #3
nogle af mine venner siger det er min AMD processor...men jeg ved nu ikke rigtigt - det er en 1mhz thunderbird.
kan man installere win 98 uden diskettedrev? mit slot synes ikke at virke. Drevet er nyt og jeg tror det er motherboardedets floppy slot der ikke virker, men det skulle ikke have noge effect på mit usb.
i enhedshåndtering siger den at enhederne virker.

tak for svarene - jeg ser lige om rådene virker før jeg giver point ud, ok?
Avatar billede henninga Novice
27. august 2002 - 00:37 #4
Jeg tror du skal have et nyt Motherboard - det lyder til at der er flere fejl og så er det jo ikke til at finde ud af.
Når du fejlfinder, så tag alle kort ud af computeren og få den til at køre 100% med diskette, harddisk, mus, tastatur og skærm. Derefter tager du een ting af gangen og sætter i PC. På et eller andet tidspunkt finder du så fejlen.
Avatar billede guppy Nybegynder
27. august 2002 - 01:58 #5
OK  - jeg takker meget for info og så vil jeg se om jeg kan skrabe penge sammen til et nyt motherboard...men først skal jeg nok se om jeg kan få skidtet til at virke uden at bruge penge :)

tak