Avatar billede twm Nybegynder
31. august 2000 - 10:19 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Ændre sprog i Oracle

Hej
Jeg har installeret en Oracle 8i på en Novell server. Under installationen vælger jeg Dansk.
Efter at have Upsized en database, vil den ikke acceptere ÆØÅ.

Er der nogen der ved hvordan jeg kan få den til at acceptere danske bogstaver?

Mvh
Torben
Avatar billede twm Nybegynder
31. august 2000 - 10:39 #1
Jeg installerer en anden version, hvor jeg ved det virker! :)

Hvis nogen finder/har en løsning til netop 8i på en Novell server, holder jeg spørgsmålet åbent lidt endnu!

Mvh
Torben
Avatar billede veronica Nybegynder
08. september 2000 - 16:25 #2
Hm.. når man \"vælger dansk\" under installationen af en Oracle database betyder det, at man angiver, hvilket sprog, fejlmeddelelser skal være på.

Oracle databasens sprog (i forbindelse med data) sættes i initORCL.ora filen (for en database med SID ORCL) gennem NLS_TERRITORY eller NLS_LANGUAGE. Men husk at konvertere de eksisterende data først.
Avatar billede twm Nybegynder
09. september 2000 - 10:50 #3
Mange tak for dit svar, jeg fandt det i de vedlagte PDF filer på CD\'en, men du får pointene alligevel.

Mvh
Torben