Avatar billede rush Nybegynder
10. august 2002 - 15:51 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

printer med 720 dpi ?

Hej, jeg har lige købt en 720 dpi's epson printer,
skal mine billeder så være 720dpi for optimal printning ? -eller er det nok at printe med 300-400 dpi?
10. august 2002 - 16:02 #1
720 er blot den maksimale opløsning printeren kan klare. den kan sagtens klare lavere opløsninger og du kan sagtens printe dine billeder i lavere opløsning.
Du kan også printe billeder i med en højere opløsning - de kommer bare ikke ud med mere end printeren kan klare.
Avatar billede rush Nybegynder
10. august 2002 - 20:33 #2
vil det sige, for at få maks. kvalitet skal jeg indscanne med 720dpi ?
11. august 2002 - 10:37 #3
Ja lige præcis..
Avatar billede rush Nybegynder
11. august 2002 - 12:17 #4
det gi'r jo nogle koloenorme billeder :(
Kan det virkelig passe, et A4 billede fylder pludselig 160 mb. Mine andre A4 billeder plejer at fylde ca. 30mb? Det virker helt vildt...

nå..men tak for det :)
Avatar billede hermandsen Juniormester
12. august 2002 - 01:03 #5
Du behøver ikke bruge mere end 300 dpi... Det er mere end rigeligt!!! Og selv om printeren påstår at den kan printe med 720 dpi, så er det ikke sikkert at du skal tage det for særlig gode varer... Prøv en gang selv og printe ens billeder hvor det ene er 720 dpi og det andet er 300 dpi og se om du kan se forskel! ;)
Avatar billede rush Nybegynder
12. august 2002 - 02:07 #6
ok...mange tak hermandsen, det tænkte jeg nemlig nok :)
Point er desværre givet til anden side allerede :(
Avatar billede hermandsen Juniormester
12. august 2002 - 02:18 #7
Jaja, det går nok! ;)