Avatar billede ocin Nybegynder
08. august 2002 - 20:37 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Deling af Stofa internetforbindelse

Jeg skal have delt en Stofa-internetforbindelse mellem en stationær pc og en bærbar. Den stationære kører XP, mens bærbaren kører win98 ver. 2.

Har sat to netkort i den stationære. Netkort nr. 1 kører med stofa’s tildelte IP, mens netkort nr. 2 i den stationære kører med IP 192.168.0.1. Netkortet i den bærbare kører med IP 192.168.0.2.

Kan fint få et alm. vha. IPX til at køre mellem den stat. og bærbare men kun på netkort nr. 1 i den stationære..hvorfor?  Der er ingen konflikter på nogen af kortene, men det sjove er at jeg kan godt pinge den stationæres netkort nr. 2 fra bærbar, men kan ikke finde den hvis jeg søger efter den

-har installeret Sygate som server på den ene og Sygate som client på bærbaren
-har delt de forskellige drev
-kører med samme arbejdsgruppe
-har leget med XP’s guide på den stationære

Hvad har jeg gjort forkert?
Avatar billede bundgaard Nybegynder
08. august 2002 - 20:39 #1
bare et spørgsmål..

er det ikke ulovligt iflg. deres betingelser at dele sin forbindelse?
Avatar billede ocin Nybegynder
08. august 2002 - 20:50 #2
nej. ikke mere men de yder bare ikke support på det -  hvis man ønsker support skal man bede om en såkaldt familiepakke - menere jeg...
Avatar billede thomasledet Nybegynder
11. august 2002 - 14:59 #3
Uddrag af telia stofas aftalevilkår (http://www.stofanet.dk/service/aftalevilkaar.html)

5.3
Abonnenten er forpligtet til ikke at anvende tilslutningen på en måde, som kan medføre skade eller gener for driften af anlægget, Telia Stofa eller tredjemand. Abonnenten skal følge Telia Stofas anvisninger på installation og brug af tilslutningen. Tilslutningen må kun anvendes til én PC, med mindre abonnenten har indgået skriftlig aftale med Telia Stofa om en anden tilslutning. Telia Stofa er til enhver tid berettiget til at foretage inspektion af tilslutningen.

dit spørgsmål er derfor (desværre) ikke lovligt på eksperten.
Avatar billede ocin Nybegynder
11. august 2002 - 16:35 #4
det kan du jo egentlig have ret i. Så det dropper jeg selvom det umiddelbart virker latterligt...
Avatar billede thomasledet Nybegynder
11. august 2002 - 18:11 #5
du har ret - det er latterligt... men sådan vil stofanet nu engang have det - ellers kunne de jo ikke sælge deres (mindst lige så latterlige) familieabonnement.