Avatar billede al-man Nybegynder
06. august 2002 - 14:08 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Valg af Form ud fra kriterie i et felt

Jeg vil gerne lave et kriterie på en knap så den vælger en Form frem for en anden:

F.eks
-hvis der står 1 i et [feltnavn] så skal den åbne Form1
-hvis der så står 2 i [feltnavn] så skal den åbne Form2

kan dette lade sig gøre????
06. august 2002 - 14:10 #1
På knappen lægger du denne kode:

Select Case Me![Feltnavn]
  Case 1
    docmd.Openform "Form1"
  case 2
    docmd.Openform "Form2"
end select

/Thomas
Avatar billede proaccess Nybegynder
06. august 2002 - 14:13 #2
Du er jo ikke til at skyde igennem i dag, Thomas... ;0)

Jeg kan kun tilføje at det er muligt at gemme "hele" formularens navn i tabellen, og derved bruge:

  docmd.OpenForm Me![Feltnavn]
Avatar billede al-man Nybegynder
06. august 2002 - 14:25 #3
må jeg have lov at sige tak for hjælpen!!!!!!!
06. august 2002 - 14:45 #4
thnx for points, al-man.

Proaccess-> ja, men jeg har jo stort set heller ikke været på banen i over en måned. Og i dag har jeg så endelig (i min ferie, vel at mærke) arbejdet foran skærmen det meste af tiden...
Og da Terry har ferie, så har vi andre dødelige endelig en chance for at få et ord indført :o)
Avatar billede proaccess Nybegynder
06. august 2002 - 14:59 #5
Thomas: *LOL*, han er jo også spurtet lidt fra dig...
Avatar billede proaccess Nybegynder
06. august 2002 - 15:00 #6
Nu tager jeg FRA arbejde, og jeg har ikke tid til eksperten.dk i min fritid, så nu er der rigtig frit slag for dig!
06. august 2002 - 15:04 #7
hmm, de sidste måneder a jeg stort set KUN haft tid til eksperten i fritiden. Og så er det jo lidt svært at hamle op med dem, som sider online hele tiden.

Men ha' en god aften/eftermiddag (lidt tidligt, er det ikke?)