Avatar billede speedy Nybegynder
28. august 2000 - 19:33 Der er 9 kommentarer og
5 løsninger

Starter ikke uden CD ??

Hej

Jeg har lige installeret win2k dansk. Det hele kører fint! Før havde jeg win2k engelsk. Men mit problem består i at når den starter computeren op, går den i stå halvejs ved den der progressbar. Med mindre der er en CD i. Det er ligegyldigt hvilken CD det er, bare der er en CD i. Hvis jeg tænder computeren med en CD i i forvejen starter den op normalt. Men uden CD stopper den halvvejs. Når den er stoppet skal jeg putte en CD i for at få den til at fortsætte.

Det kan godt ske at jeg gentager mig selv en smule, men jeg skulle bare have forklaret det rigtigt :)

Hvad kan der være galt ??

Hvad gør jeg ??

/SpEeDy
Avatar billede sjensen Nybegynder
28. august 2000 - 21:06 #1
er det en ny cd du har sat i ?
Avatar billede kgl Nybegynder
28. august 2000 - 21:22 #2
Umiddelbart lyder det til at du skal rette lidt i BIOS\'en mht. når den booter.
Avatar billede speedy Nybegynder
28. august 2000 - 21:59 #3
sjensen>> hvad mener du med en ny CD ?? Det er ligegyldigt hvilken CD der sidder i drevet, så starter den. Men uden CD starter den aldrig.

kgl>> Hvor i BIOS og hvad ??

/SpEeDy
Avatar billede teknik Juniormester
28. august 2000 - 23:53 #4
Som kgl siger
(frit oversat til de knap så BIOS kyndige)
Dit valg af boot drev sekvens i BIOS har muligvis en finger med i spillet.
Der står typisk noget som:  A/C/CD-rom  eller lignende i den pågældende linie
Prøv at vælge en kombination, hvor CD-drevet ikke er med i, fx. A/C .
...om det virker, det er noget tvivlsomt men prøv det dog. Når den absolut vil have en CD ved opstart, så er det den mest nærliggende at det hænger sammen med boot-indstillinger.
...Hjælper det ikke, så må du nok lige installer om igen i stedet.

mvh :-)
Teknik
Avatar billede goulduck Nybegynder
29. august 2000 - 06:54 #5
Prøv at køre Windows update ..
Avatar billede sjensen Nybegynder
29. august 2000 - 10:39 #6
Undskyld Speedy, jeg formulerede mig lidt uklart. Jeg mente om det var et ny cd-drev du har i. Årsagen til det spm. er at jeg i en af mine maskiner har et 34x drev og det laver bare knuder hele tiden. Mange gange på samme måde som du beskriver det. Jeg har skiftet drivere o.s.v. men intet har hjulpet. Det er ganske enkelt bare noget lo.. !!!
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
31. august 2000 - 09:05 #7
havde du samme problem da du kørte med den engelske udgave af win2k? hvis nej, har du installeret den danske anderledes end den engelske?
Avatar billede speedy Nybegynder
31. august 2000 - 11:56 #8
nej, jeg havde ikke problemer med den engelske, men jeg havde heller ikke problemer i starten med den danske. jeg var i gang med at slette noget på mit d-drev, som INTET har med styresystemet at gøre, da den gik ned med blå skærm, og så genstartede jeg selvfølgelig, og der kunne den ikke starte. Så kunne jeg se at den af og til lyste på mit CD-drev, så jeg tænkte at jeg måske skulle sætte windowsCD\'en i, og det gjorde jeg så. Så startede den. Så skulle jeg jo chekke om det skulle være Win CD\'en, men det var ikke nødvendigt.

Så det har altså virket med den danske.

/SpEeDy
Avatar billede sjensen Nybegynder
31. august 2000 - 12:35 #9
hmmm... noget tyder på at w2k har fået installeret noget i styredelen som normalt ligger på en CD, eller hvor en nyere version ligger på en cd. Når du siger at den godt kan starte med en hvilken som helst cd i behøver den jo ikke nødvendigvis Windows cd\'en.

Har du bemærket om der er forskel på om du starter med Windows CD\'en eller en anden cd efter at den så er startet op ? F.eks. at noget virker med windows cd\'en i og som ikke virker når windows cd\'en ikke er i ?

Har du tidligere installeret secvicepacken til w2k ? Prøv evt. at geninstallere den, det kan være windows har fået læst en ældre version af en driver ind da du genstartede første gang med cd i.

Og endeligt kan du jo altid prøve at geninstallere w2k. Det kan du sagtens oven i den version du har, bare du husker at køre sevicepacken bagefter (hvis du tidligere havde den installeret)
Avatar billede speedy Nybegynder
31. august 2000 - 22:06 #10
sjensen>> Servicepack ?? hvor finder jeg den ??

men jeg kan ikke forstå hvorfor den ligepludselig skulle have en CD. Det ville den jo ikke indtil den gik ned ??

microsoft :)))

/SpEeDy
Avatar billede goulduck Nybegynder
01. september 2000 - 13:22 #11
Avatar billede langthjem Nybegynder
06. september 2000 - 11:11 #12
Jeg synes det lyder som om du skulle tage en lille hurtig boot fra din W2K CD, og så bede den om at køre en repair på dit system, jeg tror at du har et par beskadigede system filer, og de plejer at blive rettet når man reparerer fra W2K CD\'en.
Avatar billede speedy Nybegynder
07. september 2000 - 11:58 #13
langthjem>> Jeg kigger på det i dag når jeg kommer hjem.

/SpEeDy
Avatar billede speedy Nybegynder
09. september 2000 - 10:51 #14
Jeg har ikke haft tid til at afprøve nogle af tingene, men det virker nu ?? Jeg ved ikke hvorfor :))

Så jeg lukker spørgsmålet nu.

Tak for svarene (som jeg ikke ved om virker:))

/SpEeDy