Avatar billede Kengun Praktikant
31. juli 2002 - 09:56 Der er 10 kommentarer og
4 løsninger

Eksperten CHAT

Hva med at lave en "Eksperten CHAT"? Slik at man også kan komunisere i "real time".
Avatar billede dmdisco Nybegynder
31. juli 2002 - 10:02 #1
jo det kunne da være en god ide, men er det ikke det samme om man skal skrive i et forum eller i en chat, så skulle man først stille spørgsmålet og derefter gå ind i en chat for at få svaret.
Avatar billede staz Nybegynder
31. juli 2002 - 10:03 #2
Jeg har også spurgt før, men det blev nedstemmet. Og jeg kan også godt se hvorfor... Eksperten skal ses som et stort forum, og alle skal have mulighed for at følge med i hvad der sker. Det vil folk ikke have hvis det var over en chat. Desuden har man jo også ICQ, hvis det virklig var nødvendigt.

---- Staz ----
Avatar billede Kengun Praktikant
31. juli 2002 - 10:05 #3
Jeg synes ikke det bliver helt det samme om man skal skrive i et forum eller i en chat. Jeg har flere ganger sett i spørgsmålene at "kontakt med på icq/msn, etc....." og derfor tenkte jeg at det kanskje kunne være ok med en chat. Det er jo ikke alle der har ICQ, MSN, etc. Og så kunne det jo være hyggeligt at slå av en uformell chat med andre Eksperter ;-)
Avatar billede Kengun Praktikant
31. juli 2002 - 10:07 #4
Noen har helre ikke mulighet til at bruke ICQ, MSN på grunn av brannmur, etc.
Avatar billede hien Nybegynder
31. juli 2002 - 10:10 #5
Det er da en god ide! Altså chatten skal selvfølgelig ikke bruges til at besvare spørgsmål men bare som en hyggelig samtale mellem alle "eksperterne" :) og som kengun siger er det jo heller ikke alle der har ICQ, MSN og hvad ved jeg.....

/hien - http://hien.h4f.dk/ (har fødselsdag) :)
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
31. juli 2002 - 10:12 #6
Du kan altid bruge ICQ-Lite gennem firewall...  www.icqlite.com
Avatar billede runeevers Nybegynder
31. juli 2002 - 10:15 #7
man kunne også lave en funktion hvor man kan starte en chat tilknyttet de forskellige tråde til hurtig problemløsning. Chatten kunne så blive logget og vedhæftet i tråden.
Avatar billede dmdisco Nybegynder
31. juli 2002 - 10:15 #8
hvis folk gerne vil chatte findes der mange steder på nette med en chat, men eksperten er et forum
Avatar billede Kengun Praktikant
31. juli 2002 - 10:27 #9
Hien> Gratulerer så meget med dagen! :) Hadde vi hatt en Eksperten-Chat så kunne vi slått av en hyggelig prat, men nogen Eksperten-Chat har vi jo ikke. Litt dumt at bruge et spørgmål i dette forum for at chatte, synes nå jeg.
Avatar billede fcs Novice
31. juli 2002 - 10:29 #10
Det vil nok være svært at sørge for at man ikke hjælper/besvarer spørgsmål gennem en eventuel chat. Derfor er den ikke blevet lavet her på eksperten - løsningerne skal jo være tilgængelige for alle og som I sikkert ved er det jo ikke alle her på eksperten der følger reglerne ;-)

Kengun>> Hvis der i et spørgsmål står at de skal kontaktes over ICQ, må det være fordi de vil snakke privat sammen. Det er ikke tilladt at lave løsninger over icq for ekspertenopint, så hvis du har eksempler på at dette er sket må du gerne lige sige til.

Runeevers>> Ja, men er det ikke at gøre det unødigt kompliceret. Så skal man være logget på en chat og på eksperten samtidig for at kunne svare på spørgsmål, da man ellers risikere at misse hvad der bliver skrevet i et spørgsmål i chatten mens man selv er ved at svare i forummet?

Som jeg i tidligere spørgsmål har nævnt, synes jeg ikke at en chat hører hjemme på eksperten. Eksperten er et fedt site, men vi skal passe på at det ikke breder sig over mange områder. Hvis det breder sig for meget (indenfor både emner og features) risikerer vi at det mister fokus på det primære, nemlig IT-hjælp og vidensdeling.

Jeg vil lige gøre opmærksom på at selvom jeg er CoAdmin, er dette ikke nødvendigvis ikke en officiel holdning fra ekspertens side, men min personlige mening. Jeg kan dog ikke forestille mig at den officielle holdning ligger langt fra min ;-)

Med venlig hilsen

FCS
Avatar billede runeevers Nybegynder
31. juli 2002 - 12:23 #11
fcs > Ikke hvis det blev lavet ordentligt. Chatten kunne evt. foregå i en lille box på selve debatsiden så alle kan følge med i hvad der bliver sagt, og alt hvad der bliver sagt kunne logges og blive ved at stå i chat-boxen.
Avatar billede fcs Novice
31. juli 2002 - 12:29 #12
OK, men i forhold til den relativt præcise debat der foregår i forummet i dag ville databasen formodentlig vokse anseeligt i størrelse på grund af den "mere hyggelige" måde at snakke på over en chat. Så vidt jeg ved er databasen rigeligt stor i forvejen ;-) Det vigtigste er jo at holde sig for øje hvilke features der er vigtige i forhold til hvad de koster (tid, plads, etc.) og i mine øjne ser jeg ikke en chat som værende en feature, som vil bringe noget nyt, rent funktionsmæssigt, til eksperten. Derfor synes jeg heller ikke at det er besværet værd ;-)
Avatar billede fcs Novice
31. juli 2002 - 12:30 #13
Besværet skal forstås som: tiden, udgifterne og det at indholdet af chatten jo sikkert vil skabe endnu mere arbejde for Admin og os CoAdmins.
Avatar billede runeevers Nybegynder
31. juli 2002 - 12:33 #14
Klart klart.. Jeg syntes ditto at det er en elendig ide. Det ville højest sandsynligt reducere antallet af almindelige indlæg markant, hvilket ville gøre det langt sværere at finde de informationer man har brug for i de gamle tråde.