Avatar billede barklund Nybegynder
29. juli 2002 - 13:37 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Director væk fra flash....

Hvorfor røg Director-kategorien ind under flash? Og hvorfor blev flashkategorien ikke delt op i de kategorier, som nikolajdu foreslog i sin tid (jeg tror der var 7)?

Director har vist ikke rigtig noget at gøre derinde under, og de sidste par spørgsmål foretaget i Director-kategorien under den nye struktur har i de fleste tilfælde i første omgang fået flash-orienterede svar. Director har intet med Flash at gøre og burde i stedet placeres et eller andet sted i forbindelse med Lingo-kategorien...

Desuden er opdelingen i Flash i forvejen godt sort! Hvad er helt præcist forskellen på "Andet" og "Generelt"? Jeg har opfattet det som om, at "Generelt" er til Macromedia Flash-spørgsmål, og andet til flash-spørgsmål omhandlende de få alternativer til dette. Men det er vist ikke alles opfattelse, så folk lægger spm's, hvor de nu harl yst. Kunne det ikke deles op i fx:

0. Hovedkategori
1. Tegnefunktioner
2. Actionscript - MX
3. Actionscript før MX
4. Serverside (ASP/PHP/CGI)
5. ClientSide (javascript)
6. Lyd & Video

(frit efter nikolajdu's oplæg i føromtalte spm)

/Morten Barklund
Avatar billede mat Nybegynder
29. juli 2002 - 13:59 #1
Jeg er fuldstændig enig i kritikken og det har før været oppe at vende: http://www.eksperten.dk/spm/236728

Men det kan godt være at det er lidt overkill at lave så mange kategorier, hvor mange spørgsmål er det der kommer på tegnefunktionerne i flashkategorien og vil "hovedkategori" ikke bare være en ny generelt?

Og hvis os flashfolk skal have så mange underkategorier skal director/lingo vel osse. Og der er sikkert andre områder jeg intet aner om der kan splittes op på ligevis. Lige nu ser det ud til at alle kategorier har en standard "generelt, andet?!?" underopdeling.

Egentlig synes jeg ikke det er nødvendigt at opdele flashkategorien, det er bare flere klik for mig, selvom man ikke kan svare skal man jo se hvad der sker :)

Skal der være en opdeling vil en actionscript, ikke-actionscript være fint med mig

mvh mat
Avatar billede mat Nybegynder
29. juli 2002 - 14:01 #2
..ups, men pointen var, jeg er enig i at director under ingen omstændigheder hører til under flash :)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
29. juli 2002 - 14:56 #3
Jeg står over for en revidering af kategoristrukturen. Pga. arbejde er denne dog blevet udsat til om ca. 14 dage. Her vil bla. Nikolajdu's oplæg blive implenenteret.

NanoQ
Avatar billede barklund Nybegynder
29. juli 2002 - 15:14 #4
Tusind tak... :o)

Ryger Director så væk igen?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
29. juli 2002 - 15:55 #5
Det kan vi da godt sige ;)
Avatar billede anjensen1 Novice
07. august 2002 - 18:02 #6
UhOh 'væk' -det er en dårlig idé! rigtig dårlig!
jeg håber _meget_ at du mener 'flyttes'!!
Avatar billede barklund Nybegynder
08. august 2002 - 09:45 #7
Teføli... :o) Hen i nærheden af Lingo for eksempel...
Avatar billede barklund Nybegynder
31. oktober 2002 - 22:12 #8
Hmm... De 14 dage der startede for næsten 100 dage siden er vist slut nu, nanoq :o)

Sker der noget med den struktur-ændring?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
31. oktober 2002 - 22:53 #9
nix... jeg har jo opsagt min "stilling" som coadmin, og dermed også arbejde med kategoristrukturer mv. :)