Avatar billede Slettet bruger
27. juli 2002 - 17:38 Der er 63 kommentarer og
1 løsning

<e-code></e-code>

Hej

Da en del af spm's her på sitet omhandler programmering, ville det så ikke være oplagt, om man i sine indlæg kunne omgive den del af indlægget som er rå kode - af f.eks. <e-code>Blalalala</e-code>.
Eksperten folkene kunne så lave en rutine som fortolkede det der stod mellem tagget som en <span class="e-code">Blalalala</span> hvis typografi defineredes (konjunktiv styrer..) i CSS'en

Synes selv det er en glimragende ide
Avatar billede gryn Nybegynder
27. juli 2002 - 17:40 #1
Det lyder faktisk udemærket!
Avatar billede Slettet bruger
27. juli 2002 - 17:41 #2
Eventuelt gi' det en anden farve og en traditionel programmerings type Courier eller Lucida Console eller noget...
Avatar billede mikkel_robin Nybegynder
27. juli 2002 - 17:42 #3
Det ville bare være kanon for overskuligheden!!!
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
27. juli 2002 - 17:45 #4
lyder fint.
Avatar billede leif Seniormester
27. juli 2002 - 17:52 #5
Lyder som en genial ide !!!
Avatar billede Slettet bruger
27. juli 2002 - 18:20 #6
Prøv e.g at se dette eksempel :

http://www.boligtavlen.dk/beta/exp/Eksperten%20%20Programmering %20Script %20ASP %20udvælg%20måned.htm

sammelignet med dette

http://www.eksperten.dk/spm/240174
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
27. juli 2002 - 18:27 #7
..hvis det virkede
Avatar billede Slettet bruger
27. juli 2002 - 18:28 #8
gizmo > Prøv at markere det hele vejen hen til .htm (Det er eksperten parser der ikke tillader URL at have mellemrum)
Avatar billede Slettet bruger
27. juli 2002 - 18:28 #9
Det er MEGET nemmere at se hvad der står når der for eksempel skrives SQL
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
27. juli 2002 - 18:32 #10
virker stadig ikke.

måske fordi du bruger å eller noget
Avatar billede Slettet bruger
27. juli 2002 - 18:32 #11
http://www.boligtavlen.dk/beta/exp/Eksperten%20%20Programmering %20Script %20ASP %20udvælg%20måned.htm

giver "Siden blev ikke fundet"
Avatar billede Slettet bruger
27. juli 2002 - 18:33 #12
ezolu> Har du ikke lært at mellemrum og æøå er fy-fy? *G*
Avatar billede Slettet bruger
27. juli 2002 - 18:35 #13
jaja det skulle jo gå så stærkt ikk' ændrer det lige...
Avatar billede Slettet bruger
27. juli 2002 - 18:37 #14
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
27. juli 2002 - 18:38 #15
yep, det ville da være noget nemmere
Avatar billede Slettet bruger
27. juli 2002 - 18:42 #16
Evt. kunne man lave en knap der med JavaScript selv indsatte dette e-code tag, med cursoren imellem disse tags.
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
27. juli 2002 - 18:43 #17
ja, endnu bedre.. og nemt at lave!!!
Avatar billede Slettet bruger
27. juli 2002 - 18:45 #18
el_barto > JA SELVFØLGELIG!
Avatar billede Slettet bruger
27. juli 2002 - 18:46 #19
Har sendt mail til info@eksperten.dk med ref. til dette spm
Avatar billede Slettet bruger
27. juli 2002 - 18:52 #20
ikke råbe :)
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
27. juli 2002 - 19:03 #21
Avatar billede Slettet bruger
27. juli 2002 - 19:08 #22
Hvorfor dette
<script>
alert('hey');
document.location.href='hej.html';
</script>
?
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
27. juli 2002 - 19:10 #23
fordi det er et eksempel... :-)
tryk på ok
Avatar billede Slettet bruger
27. juli 2002 - 19:13 #24
Ahh...
Men jeg holder nu på el_bartos forslag med noget Javascript der automatisk indsætter de to tags og placerer cursoren imellem
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
27. juli 2002 - 19:17 #25
yep, det ville være nice
Avatar billede kantoraza Nybegynder
27. juli 2002 - 19:20 #26
Genial idé!
Avatar billede Noone Nybegynder
27. juli 2002 - 19:42 #27
Fed ide... Men det skal være helt tydeligt at muligheden er der, eller er der ikke mange der vil bruge den.
Avatar billede Slettet bruger
27. juli 2002 - 19:47 #28
chanoa > Du har ret. Jeg forestiller mig nu at admins ville lade brugerne vide det - evt som en nyhed...
Avatar billede Noone Nybegynder
27. juli 2002 - 19:54 #29
Tja, men der er MANGE der ikke læser den slags...
Avatar billede gryn Nybegynder
27. juli 2002 - 20:23 #30
Inde på ActiveDeveloper.dk gør den det vist selv.
Avatar billede gryn Nybegynder
27. juli 2002 - 20:23 #31
Er ikke sikker
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
27. juli 2002 - 21:24 #32
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
27. juli 2002 - 21:27 #33
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
27. juli 2002 - 21:28 #34
fiskesuppe >> det er nok ikke helt det samme, men kan godt se det.

i andre >> Det gør ikke noget at alle ikke får det at vide fra starten - efterhånden som nogle begynder at bruge det, vil andre følge trop. Det er jeg sikker på.
Det skal bare ikke være for besværligt og alt muligt.
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
27. juli 2002 - 21:28 #35
hold kæft det ville være genialt....det ville måske bare blive misbrugt
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
27. juli 2002 - 21:28 #36
nok bare <e> </e>
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
27. juli 2002 - 21:30 #37
yep, præcist.
<e>
Hvordan kan det blive misbrugt?
</e>

ja, okay, hvis folk bare gør det for at fremhæve deres indlæg :-/
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
27. juli 2002 - 21:48 #38
Man kunne også gøre så den automatisk laver det rødt ved et script.

Som fx her:

http://indbrudstyv.dk:8081/test10.php
Avatar billede NanoQ Nybegynder
27. juli 2002 - 23:36 #39
Principielt synes jeg ideen er fin. Men jeg er OVERBEVIST om, at mange vil bruge den "for sjov". Jeg kunne nemt forestille mig, at mange ville begynde at bruge den i signaturer, eller bare for at "pynte" på deres spørgsmål. Og så synes jeg lidt af det geniale får af ideen...
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
27. juli 2002 - 23:39 #40
nanoq >> præcis :-/ det bliver nok det største problem... Ved ikke lige hvordan man kan forhindre den slags.
Avatar billede Slettet bruger
28. juli 2002 - 11:13 #41
Det skal bare være en Pro funktion :D
Avatar billede Slettet bruger
28. juli 2002 - 11:26 #42
NEJ! For guds skyld ikke en Pro funktion...
nanoq > Jeg synes dit udgangspunkt er forkert. Hvis man som administrator af et site som dette, altid har som udgangspunkt at brugerne pr. definition vil misbruge og hærge, så kommer man i mine øjne ikke ret langt.
Det er muligt at nogen vil gøre brug af et eventuelt <e></e> i deres signatur eller noget andet "pjat" men hvor stort et problem er det, så længe det stadig er til gavn for folk der hjælper hinanden med programmering?
Jeg synes det positive udgangspunkt er det bedste sted at starte (både her - og alle andre steder...)
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
28. juli 2002 - 11:32 #43
Jeg er enig med dig ezolu, det lyder altså forsat som en rigtig god ide.

Men hvorfor ikke også automatisk lave kode rødt? og samtidig også have muligheden for <e></e>
Avatar billede Slettet bruger
28. juli 2002 - 11:34 #44
Fordi det vil kræve SÅ meget mere arbejde for admins.
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
28. juli 2002 - 11:36 #45
øhh, nej? :-)
Avatar billede Slettet bruger
28. juli 2002 - 11:38 #46
Der er sgu en del forskellige sprog hvis syntaks der skal tages højde for...
Avatar billede NanoQ Nybegynder
28. juli 2002 - 11:40 #47
Man kunne naturligvis "lovgive" sig ud af situationen... ganske enkelt indskrive en restriktion for brug af "ecode" i regelsættet... Eller måske bare i den kommende FAQ...
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
28. juli 2002 - 11:41 #48
ezolu >>
Nej jeg mener bare, fx:
<?
blaba
?>

så det der er mellem <? og ?> er rødt. og fx:
<% asdasdasd %>  ... altså der på forhånd er defineret nogle tags som bliver røde.
Avatar billede Slettet bruger
28. juli 2002 - 11:42 #49
nanoq > Fin ide.. Der vil selvfølgelig alligevel være nogen der fjumrer rundt med det, men så er der jo mulighed for at sanktionere med reference til FAQ'en...
Avatar billede Slettet bruger
28. juli 2002 - 11:44 #50
gizmo > Det ved jeg godt, men der er jo andet en asp og php..

(D)HTML
.NET
C#
C/C++
Delphi
Generelt
J2EE
Java
JSP
Lingo
Reg.Exp.
Visual-Basic
XML-/-VML
XSLT
ASP
ASP.NET
ColdFusion
JavaScript
Perl/CGI
PHP
VBscript
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
28. juli 2002 - 11:46 #51
ezolu >> De fleste ville være meget nemmere at definere. Men hvis der er nogle enkelte man ikke kkan gøre det ved (som fx delphi) ... så kan man jo bare bruge <e-code></e-code> ... så vil man få samme resultat
Avatar billede Slettet bruger
28. juli 2002 - 11:49 #52
Hvad med SQL ?

Og der er jo mange der ikke starter deres kode med <% eller <?

Reg. Exp. er jo ikke et sprog...
Avatar billede NanoQ Nybegynder
28. juli 2002 - 11:51 #53
Det bør nu være enten/eller.. enten skal det indbygges i Ekspertens tagster, eller skal det være en manuel tag.

Jeg mener desuden også den kun skal være tilgængelig for epro brugere. Det ville være en synlig motivation for almindelige brugere at tegne et medlemskab :)
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
28. juli 2002 - 11:52 #54
el_barti >> Så kan man bare bruge fx:
<e-code>
SELECT * FROM blbl WH
</e-code>
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
28. juli 2002 - 11:59 #55
Så fx mit for sjov eksempel. Jeg skriver bare hvilke tags der skal være røde - og hvilke af <e> / <e-code> man kan bruge....

nanoq >> tjaaa, ved ikke hvorfor det skal være for ePro brugere (det skal jo sige :). Det ville bare hjælpe alle med overskuelig tekst.
Avatar billede gryn Nybegynder
28. juli 2002 - 13:25 #56
Jeg tror det letteste ville være at nøjes med <e-code></e-code>. Det med det automatiske kan hurtigt blive noget bøvl.

Hvis jeg kommer med et ASPeksempel er det jo langt fra altid, jeg putter det ind i <% %>  Så ville der f.eks. stå:

do while i < request.querystring("lortelort")

skriv("Jeg er cool")

loop

Det kan være svært at finde ud af, hvar mit ASP starter... "do" ... det kunne lige så godt være i en anden sammenhæng.
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
28. juli 2002 - 13:30 #57
gryn >> hvis du ikke har start-tag kunne du jo bruge <e-code> </e-code> .. men hvis du har <% og %>, så finder den ud af det.... men okay, det betyder heller ikke så meget. BAre ideen bliver udført :P
Avatar billede gryn Nybegynder
28. juli 2002 - 15:13 #58
Helt klart!
Avatar billede mat Nybegynder
28. juli 2002 - 18:19 #59
jeg vil da gerne tilslutte mig en god ide.

..men hvorfor hulen skal det være rødt? blåt eller grønt er da meget rarere for øjnene.

og jeg mener selvfølgelig ikke at det skal være et pro-only feature ;)

mat :)
Avatar billede kantoraza Nybegynder
03. august 2002 - 17:09 #60
Jeg er enig med mat. ;)

Jeg synes så at der skulle tilføjes en funktion til CoAdminsne. Denne funktion skulle kunne Deaktiver brugerens mulighed for at bruge denne nye funktion. Så at den ikke ville blive mibrugt af de samme brugere.
Avatar billede Noone Nybegynder
03. august 2002 - 18:04 #61
kantoraza > Nej, det skulle ikke være muligt at fjerne en brugers mulighed for at bruge den, derimod skulle det være muligt at fjerne koden fra en besked hvis den er blevet misbrugt til at fremhæve noget der ikke er kode.
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2002 - 00:09 #62
Gad vide om der kommer nogen admin respons på dette spørgsmål?
Avatar billede Noone Nybegynder
08. august 2002 - 01:48 #63
Tvivler...
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
14. september 2004 - 18:48 #64
ahh... dejligt at få accepteret sit svar efter mere end 2 år - og så giver det oven i købet 0 points *Wohuuu* :)