Avatar billede kenneth39 Nybegynder
23. juli 2002 - 19:19 Der er 1 løsning

kan ikke få ftp op og kører på en netgear routet med tdc bredbånd

har sat et netværk op med en netgear web safe router,nettet fungere udadtil, jeg kan se alle 3 maskiner, alle køre med fast ip/ kører ikke med dhcp
mit problem at på den maskine der skal kører min ftp server kan jeg ikke komme til.
jeg har forwardet port 21 til maskinen(ip)
jeg kan ikke se at min router køre med firewall
er der noget med tdc bredbånd adsl jeg ikke har fået med ???
på forhånd tak
Avatar billede thomasledet Nybegynder
23. juli 2002 - 20:32 #1
husk også at forwarde port 20... husk derudover, at du nok ikke kan connecte til din eksterne ip (pga ip-spoofing-filter (kalder de det vist), der er indbygget i routeren)... få en kammerat til at teste det for dig...

port 21 er til kontrol-data
port 20 er til selve det data, der skal flyttes... så skynd dig at forwarde den også...