Avatar billede karstenlaursen Nybegynder
23. juli 2002 - 11:07 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Program der kan komprimere flere billeder af gangen

Hej alle eksperter!

Jeg har brug for lidt hjælp her. Jeg skal bruge et program der kan komprimere et billede, fra f.eks 56kb til ca15-30kb, og det skal kunne tage flere billeder af gangen, uden at omdøbe dem!

Kan i hjælpe?
Avatar billede ghazaleh Nybegynder
23. juli 2002 - 11:08 #1
denne funktion har photoshop under filer -> automate -> webgallery
Avatar billede karstenlaursen Nybegynder
23. juli 2002 - 11:12 #2
Laver den ikke en hjemmeside, med billederne?? og bliver de ikke også omdøbt? Har desværre heller ikke photoshop, men det kan da anskaffes.
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
23. juli 2002 - 11:14 #3
Ja en 4 -5000 gør jo meget ved den sag. :-)
HP Photo it kan vist også
Avatar billede karstenlaursen Nybegynder
23. juli 2002 - 11:18 #4
HP photo? Kender jeg ikke.
Det må gerne være et freware eller et shareware.
Jeg har Paint Shop pro?
Avatar billede ghazaleh Nybegynder
23. juli 2002 - 11:32 #5
photoshop omdøber ikke billedenavnet kun typen til jpg. Den laver også en lille hjemmeside med billederne, og så laver den 2 billeder af hver - en thumpnail og et image, men det er jo ligemeget. Man kan bare slette hvad man ikke skal bruge
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
23. juli 2002 - 11:38 #6
HP Photo it er noget der følger med de fleste kamera og multimaskiner fra HP.
Jeg tror nok at man får noget ved at gennemgå HP´s billedskole den koster 49.95 for mappen med papirprøver og cd med program.
Man kan vistnok også se det på www.hp-hjemme.dk
Avatar billede karstenlaursen Nybegynder
23. juli 2002 - 11:48 #7
Jeg har ikke brug for en hjemmesidde, med billederne, jeg har hjemmesiden, men billederne fylder bare for meget.
Der må da være et freeware program?? En eller anden??
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
23. juli 2002 - 11:52 #8
Det er da heller ikke en hjemmeside, men der en mulighed for at få et freeware program. Jeg har det da liggende her.
Prøv dog at læse hvad der står og ikke hvad du tror der står.
Men det er din afgørelse, du tror da ikke at du får et stort program til ingen penge.
Avatar billede karstenlaursen Nybegynder
23. juli 2002 - 11:55 #9
Nordicwolf -> mit sidste svar var til respektet.

Jeg skal jo heller ikke have et stort program, det skal være et lille program, som bare skal kunne en ting: komprimere flere billeder på engang!
Hvad er det for et program du har? Hvor kan man hente det?
Avatar billede ghazaleh Nybegynder
23. juli 2002 - 11:58 #10
ja, jeg kan sige at photoshop KONVERTERER billederne som du vil have det OG laver så en hjemmesidde samtidig, men hvis du skal have et freewareprog. så kan det så ikke bruges...
Avatar billede rbnh Nybegynder
23. juli 2002 - 12:12 #11
Her et et billigt og godt sharewareprogram:
  http://www.rkware.com/ImageSizer/index.asp

Det ser ikke ud af meget; men jeg har prøvet det og det er OK.
Avatar billede karstenlaursen Nybegynder
23. juli 2002 - 12:23 #12
rbnh-> njaaa, det ændre ikke filstørrelsen...
Avatar billede prodic Mester
23. juli 2002 - 12:40 #13
EyeBatch - prøv det.

Vil du komprimere billedet yderligere(med stor risiko for en kvalitetsforringelse) eller vil du gøre billedet mindre og så gemme det?

Men prøv EyeBatch - det burde kunne gøre det.
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
23. juli 2002 - 12:50 #14
ACDSee kan håndtere opgaven og reducerer filstørrelsen - bruger det selv og er glad for alle de fetures det kan håndtere. Du kan hente en trial her

http://www.acdsystems.com/English/Products/ImagingProducts/Featured1/index.htm

har fundet andre der faktisk ser ret interessante ud
http://www.xat.com/io/
http://www.wavelsoftware.com/compressit.htm

men ingen freeware - sorry
Avatar billede rbnh Nybegynder
23. juli 2002 - 14:24 #15
Programmet er så simpelt opbygget, så det på en måde er svært.

Prøv at åbne et billede, derefter går du ind i præferencer og sætter størrelse og komprimering, derefter markerer du (>) tryk på "progress all image".

Jeg har lige prøvet at ændre et billede før 80kb efter ændring 14kb.

Så prøv lige igen!
Avatar billede karstenlaursen Nybegynder
23. juli 2002 - 23:06 #16
Jeg havde acdsee, og det var lige det jeg stod og manglede! Tak for det!
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
23. juli 2002 - 23:15 #17
Selv tak ;D