Avatar billede lrmikkel Nybegynder
22. juli 2002 - 16:10 Der er 2 kommentarer

Håndtering af lange filnavne

Min Xp kom på et tidspunkt med en medd. om at den ikke kunne håndtere lange filnavne, og der derfor var nogle programmer der ikke ville kunne køre som de plejer mere. Det er til stor besvær da der er en del ting der ikke virker mere. Jeg har prøvet at lave en repair på installationen, men forgæves. En Windoctor fra Norton fandt heller ikke noget.
Er der nogen der har prøvet det her ? Er der nogen der ved hvordan jeg får bugt med det igen ?
Avatar billede intel4004 Novice
22. juli 2002 - 20:07 #1
Det var engang en hoaxvirus advarsel i omløb som advarede folk om en virus inficeret SULFNBK.EXE i deres windows 9x/ME system. Dette viste sig altså at være usmart at slette den fil da den har noget at gøre med lange filnavne i systemet...

Men på windows XP er det en helt anden sag da filen SULFNBK.EXE slet ikke benyttes her. Har du måske slettet et eller vigtigt? Hvilket filsystem er dit(dine) drev??

Intel4004
Avatar billede lrmikkel Nybegynder
23. juli 2002 - 10:41 #2
Mig bekendt har jeg ikke slettet nogle ting der burde have indflydelse på min windowsopsætning. Det er en generel ting, da andre brugere på computeren får samme medd. om at den ikke længere kan håndtere lange filnavne. Mit filsystem er NTFS.