Avatar billede ailion1 Nybegynder
19. juli 2002 - 17:58 Der er 12 kommentarer

Pentium4 Northwood2 2.266GHz In-a-Box Socket 478 / 512KB / FSB

jeg skal købe ny comp!
hvilket bundkort skal jeg vælge til en:
--------------------------------------------------------
Pentium4 Northwood2 2.266GHz In-a-Box    Socket 478 / 512KB / FSB 533MHz
--------------------------------------------------------
Performance 512MB    184pins / 64bit(72bit) / 7,5ns / 1. Parts 1.694 kr.
--------------------------------------------------------
MidiTower ATX-6002L Black    3x3½" + 4x5¼" /2x3½" / 300W PSU 429 kr.
--------------------------------------------------------
Det hele skal jo passe sammen så tjek lige om de kan du sammen!!!
desuden har jeg et gforce 2 64 mb som også skal i
Avatar billede tipsen Nybegynder
19. juli 2002 - 18:02 #1
Vil anbefale:

Asus P4B533-E ATX    Socket 478 / i845E / 6PCI-1AGP / IDE100 RAID133 / Audio/ LAN     1.548 kr.
Avatar billede ailion1 Nybegynder
19. juli 2002 - 18:02 #2
hvorfor skal det være det - kom med god begrundelse?
Avatar billede ailion1 Nybegynder
19. juli 2002 - 18:04 #3
hvordan ved du at det vil være godt? eller er det noget du finder på?
Avatar billede sukos Juniormester
19. juli 2002 - 18:05 #4
Fordi Asus rykker! :O)
Avatar billede ailion1 Nybegynder
19. juli 2002 - 18:06 #5
er det din begrundelse? så er den ik god... jeg skal bruge et bundkort som passer til det hardware jeg viste dig... og hvis ikke du er sikker så skal du altså sige det!
Avatar billede sukos Juniormester
19. juli 2002 - 18:08 #6
VEd fra tidligere indlæg af tipsen, at det IKKE lige er noget han finder på.
HAr selv samlet fire forskellige comps med Asus-kort, og de har givet mig et godt indtryk af Asus.
Derudover er en af mine venner (som jeg "ser op til") også Asus-"fan".

Har selv et P4B med en 1800.
Venter kun på at få penge nok til at købe et andet asus med DDR eller RDram
Avatar billede ailion1 Nybegynder
19. juli 2002 - 18:12 #7
hmm
Avatar billede sukos Juniormester
19. juli 2002 - 18:13 #8
øhm, hvis det var mig som skulle købe nu, ville jeg også gå efter en mere powerfull psu. 300 "er næsten" for lidt!
Og gerne bruge penge på en som er så støjsvag som muligt.
Avatar billede sukos Juniormester
19. juli 2002 - 18:14 #9
P4 vil MEGET GERNE ha' masser af strøm!
Avatar billede werd Nybegynder
19. juli 2002 - 18:16 #10
asus er noget dyrt pis! - det er typer som dig der får asus til at blive giga store... giv de mindre firmaer en chance også, de er billigere, og måske endda bedre ;)

du kan prøve at søge på edbpriser... http://www.edbpriser.dk/hardware/bundkort.asp - indtast det du ved om processoren og så kommer der en hel række bundkort at vælge imellem
Avatar billede tipsen Nybegynder
19. juli 2002 - 18:19 #11
Jeg har selv gode erfaringer med Asus - de laver meget stabile og gode bundkort og har en ret god support med hensyn til driveropdateringer. Ydermere har dette bundkort fået en god anmeldelse hos Toms Hardware Guide som nærmest er en institution inden for dette - se http://www4.tomshardware.com/mainboard/02q3/020708/index.html for nærmere info. Kortet er også en anelse dyrere end konkurrenterne, men med de resterende dele du køber, virker det ikke som et problem!

NB: Jeg kan nævne at jeg også selv overvejer at købe det bundkort med den samme processor og også 512MB!

Du skal dog være opmærksom på at der vist ikke er nogle bundkort som understøtter de hastigheder dit RAM-modul kan præstere - der er vist nogle få som understøtter PC3000 - hvis du er åben for forslag vil jeg ligeledes anbefale:

TwinMOS 512MB    184pins / 64bit(72bit) / 7.5ns / 1. Parts 1.421 kr.

Som er fantastisk gode RAM-moduler med gode muligheder for overclocking! (TwinMOS har et godt internationalt ry!)
Avatar billede tipsen Nybegynder
19. juli 2002 - 18:23 #12
Er forøvrigt stødt på problemer med 2 af 2 Codegen kabinetter mht. størrelse af bundkort / plads i kabinet - de er skrabede, men det er selvfølgelig også discountkabinetter.