Avatar billede risk Nybegynder
18. juli 2002 - 15:08 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Lægge farve på sort/hvid billede

Hejsa...

Hvis jeg har et sort/hvidt billede f.eks. af en person og jeg ønsker at øjnene skal være blå og evt. munden rød, men resten forbliver sort/hvid, hvordan gør jeg det ?
Avatar billede kunze Nybegynder
18. juli 2002 - 15:13 #1
Avatar billede prodic Mester
18. juli 2002 - 15:13 #2
Det nemmeste for dig vil være at lave en selection af de dele du ønsker at farvelægge.
Det kan du så farvelægge enten manuelt eller med de indbyggede farve-muligheder.
Farvelægningen kan du med held gøre manuelt i et seperat layer - hvis du ønsker at gøre det manuelt.
Avatar billede kunze Nybegynder
18. juli 2002 - 15:14 #3
risk > Her er et tutorial: http://www.coolart.dk/farve.php?color=blue

Mvh
Kunze
Avatar billede spe Nybegynder
18. juli 2002 - 15:26 #4
Hvis du vil bevare lyse og mørke områder, gør du som prodic foreslår og sætter dit nye lag til at blande sig med det undereste vedhjælp af blandingstilstanden (mode)der på engelsk hedder overlay og vist nok maske på dansk.

Allerførst skal du sætte dit billedet farvetilstand til at være rgb.
Avatar billede kunze Nybegynder
19. juli 2002 - 12:27 #5
risk > Mange tak for point.
Jeg har selv prøvet det tutorial der og det er lidt anderledes i 7.0. :)
Hvis du har problemer så spørg endelig.

Mvh
Kunze
Avatar billede prodic Mester
19. juli 2002 - 12:29 #6
Man kan så snakke om hvor realistisk det ser ud - men det må vi nok hellere lade være med. :)
Avatar billede kunze Nybegynder
19. juli 2002 - 12:44 #7
prodic > Jeg synes det er overraskende realistisk. Dig der ikke kan finde ud af det måske ? (LOL)

Mvh
Kunze