Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
15. juli 2002 - 14:24 Der er 22 kommentarer og
2 løsninger

WinAmp playlists overalt???

Se, NU fatter jeg ingenting!

Jeg har nu fundet playlist'er fra WinAmp i en hulens masse biblioteker på min comp. Og pudsigt nok hedder de alle "default.pls"...
Da jeg efterhånden har haft flere vira i løbet af det sidste halve års tid end de fleste oplever at få gennem et helt liv, var det jeg tænkte, det kunne tyde på en virus af en eller anden art!???!

Såeh, er der mon andre, der har haft et lignende problem, eller...? Evt. hvordan HULEN slipper jeg af med det skidt???
Avatar billede bernz Nybegynder
15. juli 2002 - 14:27 #1
Du kan jo f.eks. prøve at søge efter *.pls* også slette dem alle sammen! Så er de der i hvert fald ik... Mange af mine venner har oplevet noget lign., bare med andre filtyper som *.nws*, de blev smidt overpå computere via netværket. Det de gjorde var at slette dem alle, og så passe lidt bedre på hvad det var de hentede over... ;D

Held og lykke!
Avatar billede xozzi Nybegynder
15. juli 2002 - 14:28 #2
Jeg ved ikke om det er en Virus men det kan måske tyde på det for engang da jeg havde virus var der en masse genveje til mails i Outlook som havde iconer som Mails og de lagde over alt på min PC ... de blev ved med at komme !!! hvis jeg slettede dem var de der igen dagen efter
Avatar billede Slettet bruger
15. juli 2002 - 14:31 #3
En hurtig måde at slette dem alle sammen på.

Start - Kør
command
CD\
DEL default.pls /s
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
15. juli 2002 - 14:33 #4
Ja, tillykke! *ked af den lidt flabede tone* Men jeg har haft dem alle slettet - 3 gange!!!
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
15. juli 2002 - 14:34 #5
Der er egentlig ikke noget i vejen, da 'puteren kører stabilt nok! Men de dukker op alle vegne, de skod-filer!
Avatar billede bernz Nybegynder
15. juli 2002 - 14:35 #6
Jeg ved ikke helt hvor nemt det er at slippe af med denne vira efter du først har fået den, men det ville bestemt ikke være dårligt at installere et antivirus program, såsom Norton Antivirus... Det har i hvert fald holdt min computer i live... ;D
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
15. juli 2002 - 14:38 #7
Lad mig se... Jeg har Norton AntiVirus installeret (jo, den er opdateret :o), InnoculateIT Personal Edition og Defender Virus Scanner!

Var der ellers noget? ;o)
Avatar billede bernz Nybegynder
15. juli 2002 - 14:38 #8
Har lige snakket med en om den slags virus han havde fået, og de er faktisk også kommet igen og igen, så meget tyder på at det faktisk er nogen lunde den samme virus, og at den eftersigende skulle være umulig at slippe af med... Rent hypotetisk så burde der vel være en fil eller lign. der laver de her Playlists, men den er vel pænt svær at finde, da den sikkert har gemt sig i C:\Windows\ eller lign.
Avatar billede bernz Nybegynder
15. juli 2002 - 14:40 #9
Du er ikke på et netværk? Ikke internetet, men et normalt hyggeligt hjemmenetværk?
Avatar billede xozzi Nybegynder
15. juli 2002 - 14:44 #10
Jeg har haft den virus og jeg var nød til at formatere fot at for den Væk...
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
15. juli 2002 - 15:01 #11
Nix, jeg er ikke på netværk! Det nærmeste jeg kommer et sådant er kablet fra min 'puter til mit kabelmodem ;o)

Hmmmmmmmmmmmm... Jeg nægter konsekvent at formatere igen! Er for at sige det rent ud HAMRENDE TRÆT AF AT FORMATERE!!! Eller rettere, træt af at installere Windows :op
Avatar billede bernz Nybegynder
15. juli 2002 - 15:18 #12
For mig at se er der ingen anden udvej, hvis de bare bliver ved med at komme igen og igen... Selvfølgelig kan du jo bare leve med at der ligger en *.pls* i alle mapperne, men det er dit valg... ;D
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
15. juli 2002 - 15:22 #13
Jeg tjekkede lige igen... Der var en enkelt i KaZaA's Shared Folder - pudsigt nok, ikk'???

Tjah, men nu prøver jeg at se om Panda Online ikke kan gøre et eller andet... Ellers lader jeg s'Gu' bare skidtet være - indtil jeg får købt mig en harddisk mere :o) Så skal der jo flyttes og formateres alligevel!
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
15. juli 2002 - 15:25 #14
Jeg afviser stadig dit svar, men viser det sig senere, at jeg må slette hele molevitten (samtlige 4 partitioner = jubiiiiiiiiiiiiii), ryger der nok nogle poits af...
Avatar billede xozzi Nybegynder
15. juli 2002 - 15:40 #15
kreidlerhansen -> det er dumt og Flytte fra en HDD der indeholder Virus til en Ny HDD da du sikkert vil flytte virusen med og Virusen kan sikkert osse godt sprede sig fra drev til drev så mit råd er: formater...
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
15. juli 2002 - 15:51 #16
Øh, som jeg sagde skal der formateres!
Avatar billede bernz Nybegynder
15. juli 2002 - 17:54 #17
Kreidlerhansen: Okay... Men hvorfor formatere du da ik bare nu? Det er da lige meget om du formatere det hele på en gang, eller du gør det lidt efter lidt? Du vil da få mere glæde ud af din computer uden vira, end med vira...

Held og lykke, hvad du end gør... ;D
Avatar billede xozzi Nybegynder
15. juli 2002 - 18:02 #18
FORMATER DA BARE DET PIS DET ER DEN ENESTE UDVEJ !
En Virus er en Virus har selv haft noget lign. og jeg var nød til at formatere... FORMATER DA BARE DET PIS::........
Avatar billede summer Mester
15. juli 2002 - 18:42 #19
Da du jo åbenbart har prøvet næsten alt, har du nok også scannet med et dos-AVP? Hvis ikke, er der jo f.eks. F-PROT som du gratis kan hente her: http://www.avirus.dk/ Det fylder 2 disketter og scanner som sagt fra Dos.
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
15. juli 2002 - 22:48 #20
Såså, Xozzi! Så slapper vi lige af, hva'? ;o) Som sagt er jeg hamrende træt af at formatere og vælger i første omgang at vælge alle andre evt. udveje...

Prøver lige Summers forslag.
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
18. juli 2002 - 22:12 #21
Tjah, summers forslag gav ikke noget resultat. og da jeg har fået min nye harddisk, har jeg altså valgt at formatere :o)

Men de 10 points til Summer for det antivirusprogram, da jeg har ledt efter det et stykke tid *G* Jeg kunne bare ikke huske, hvad pokker det hed! :o)

Og 10 til Xozzi af den grund, han (?) fik ret i sidste ende - sår'n, halvt om halvt ;o)
Avatar billede summer Mester
19. juli 2002 - 12:28 #22
Huskede du at tilmelde dig Chris Kjølbys nyhedsbrev på http://www.avirus.dk/ så får du en mail så snart der er opdatering.
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
19. juli 2002 - 12:33 #23
Ja-da :o)
Avatar billede neffer Nybegynder
20. september 2005 - 19:17 #24
Hvis der er sporet at det kun er i de mapper som der ligger filer som PowerDVD bruger, så prøv evt følgende, taget fra en engelsk side:
I am using PowerDVD version 4.0 on Windows XP.

I edited powerdvd.exe with a binary editor, and replaced "Default.PLS" with "C:\PDVD.PLS". Now PowerDVD creates and over-writes "C:\PDVD.PLS" instead of "Default.PLS" all the time.

I also tried "D:\PDVD.PLS" while D: is my DVD drive letter. Nothing was created and PowerDVD worked fine too.

Tips:
- all are case sensitive
- The string you can use for replacing "Default.PLS" must have 11 characters. No less, no more. Otherwise PowerDVD may crash.
Det virkede fra mig.