Avatar billede xpx Nybegynder
15. juli 2002 - 10:17 Der er 20 kommentarer og
4 løsninger

Screenshot -> .jp(e)g

Hej!

Mit spørgsmål er simpelt: Jeg vil gerne vide 1) er der et program som kan konvertere screenshot -> jp(e)g? og 2) hvor kan jeg hente det/købe det?

XpX
Avatar billede moebius Nybegynder
15. juli 2002 - 10:18 #1
Hmm...
Mener du når man har trykket på "Print Screen"?

Hvis du gør kan du bryge Imaging, som følger med Windows!
Avatar billede hub Nybegynder
15. juli 2002 - 10:25 #2
Irfan kan gøre det www. irfanview.com  -og det er gratis
Avatar billede hub Nybegynder
15. juli 2002 - 10:27 #3
http://tucows.tiscali.dk/mmedia/preview/194967.html Ups, dette link er lidt bedre..
Avatar billede hermandsen Juniormester
15. juli 2002 - 10:29 #4
Spørg sfredsted om du ikke må låne hans program! :)
http://www.eksperten.dk/spm/235552
Avatar billede xpx Nybegynder
15. juli 2002 - 14:24 #5
Ja, det er "printscreen" jeg bruger, og det der Infanview kann man ikke komme af med igen.. Og, jeg kan helelr ikke finde Imaging i windows...

XpX
Avatar billede hub Nybegynder
15. juli 2002 - 14:52 #6
Du kan sagtens slette Irfan. Bare slet det bibliotek det ligger i-det lægger ikke DLL's i systemet. Men hvorfor-det kan da konvertere mellem BMP og JPG, og var det ikke det du ville?? Eller må du forklare, hvad det er du vil..
Avatar billede xpx Nybegynder
15. juli 2002 - 17:47 #7
Det jeg gerne ville, var at have et program som kunne tage et screenshot og gemme det som jpg/jpeg.. Jeg skulle gerne kunne smide "screenshotet" ind og så gemme det som jpg/jpeg (fik jeg ikke sagt det 2 gange? .. nm)

XpX
Avatar billede hub Nybegynder
15. juli 2002 - 17:53 #8
http://www.svet-soft.com/index.shtml  dette program ser ud til at kunne gemme i .jpg
Avatar billede hub Nybegynder
15. juli 2002 - 17:53 #9
Avatar billede xpx Nybegynder
15. juli 2002 - 18:06 #10
http://www.svet-soft.com/index.shtml kan jeg ikke bruge

http://tucows.tiscali.dk/mmedia/scapt95.html <- finder nok nogle jeg kan bruge

XpX
Avatar billede xozzi Nybegynder
15. juli 2002 - 18:10 #11
Hvis du ikke rigtigt har nogle Billed Redigering Programmer burde du og kunne gemme jpg via Paint (DU kan osse sætte ScreenShot ind i paint) og hvis du har Billed Redigerings Programmer burde du og kunne gøre det samme i dem

NB:
Det er ikke altid du kan gemme jpg i paint
Avatar billede hermandsen Juniormester
15. juli 2002 - 18:33 #12
Hey... Nu har jeg hørt for længe på samtalen... Jeg har et færdigt program klar til dig... Uploader den lige til hjemmeren, og så må det vist være det... ;)
Avatar billede hermandsen Juniormester
15. juli 2002 - 18:36 #13
http://nowle.homepage.dk/exp.zip

Hvis jeg skal ændre genvejen, så sig lige til! ;)
Avatar billede hermandsen Juniormester
15. juli 2002 - 18:37 #14
Programmet er forresten lavet ud fra nogle ting som Borrisholt har lavet, så det burde være ham der fik en del af kredit'en! ;)
Avatar billede xpx Nybegynder
15. juli 2002 - 19:08 #15
Til :]

Hermandsen> TIL!!!!! Hehe.. Du skal ændre genvejen.. tak :]

XpX
Avatar billede hermandsen Juniormester
15. juli 2002 - 19:09 #16
Hvad skal den så være? :)
Avatar billede xpx Nybegynder
15. juli 2002 - 19:22 #17
Aner det ikke. Har jo ikke programmet (kunne ikke hente det)
Avatar billede xpx Nybegynder
15. juli 2002 - 19:23 #18
Hiver lige mine ord i mig igen... Den kunne hente det :]

XpX
Avatar billede hermandsen Juniormester
15. juli 2002 - 19:24 #19
Jeg laver det lige om så du selv kan sætte genvejen... Siger til når filen er opdateret! ;)
Avatar billede xpx Nybegynder
15. juli 2002 - 19:30 #20
Så jeg selv kan sætte genvejen? Betyder det at jeg ikke skal bruge Ctrl+Alt+Shift+Enter?

XpX
Avatar billede xpx Nybegynder
15. juli 2002 - 19:31 #21
mn min sidste kommentar.. Havde ikke læst rigtigt :]

XpX
Avatar billede hermandsen Juniormester
15. juli 2002 - 20:03 #22
Så er der opdateret... Samme link som før! ;)
Avatar billede hermandsen Juniormester
16. juli 2002 - 16:52 #23
Har du fået det til at virke, eller skal der laves endnu en opdatering?
Avatar billede xpx Nybegynder
19. juli 2002 - 13:09 #24
Ja.. Det virker, Hermandsen!

Tak til alle I får point nu.. Havde glemt spørgsmålet.. Sorry!

XpX