Avatar billede therock Nybegynder
11. juli 2002 - 23:00 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

over førsel af billeder fra digital kamera

Jeg har lige købt et digital kamera og er så rendt ind i et problem når jeg skal dl billederene fra kameraet.
Når jeg vi dl et billede i højeste opløsning genstarter computeren går jeg så ind og dl et billede i mellem opløsning er der ingen problem.
Kameraet er prøvet på en anden pc og der virker de uden problemer.
Data på mit udstyr: 1200 mhz Duron 192 mb ram Gforce2 mx400 med 64 mb ram og XP PRO.
jeg håber der er en derude der kan hjælpe mig.
Avatar billede halifax Nybegynder
12. juli 2002 - 00:35 #1
Prøv at begynde med at slå Hurtig genstart fra i XP, så du får mulighed for at se evt. fejlmeddelelse og løs problemet ud fra det.
Højre klik på Denne Computer
Vælg Egenskaber og fanen Avanceret
Under Startup & Gendannelse klikkes på Indstillinger.
Under punktet Systemfejl fjernes flueben ud for Genstart Automatisk.

Kom evt. med oplysninger om fejlmeddelelse.
Avatar billede therock Nybegynder
12. juli 2002 - 23:55 #2
nu kan jeg dl de fleste billeder i høj opløsning men ikke film klip der er som om når filerene er store går den ned
Avatar billede halifax Nybegynder
13. juli 2002 - 01:16 #3
Har du slået det der Genstart Automatisk fra, så det er muligt at se evt. fejlmeddelelse fra XP Pro.
Gætter på du dl fra cameraet via USB, så der er måske noget fejl der?
Avatar billede therock Nybegynder
13. juli 2002 - 13:18 #4
efter at have slået den fra går den ikke så ofte ned og ja jeg bruger USB
Avatar billede therock Nybegynder
13. juli 2002 - 13:38 #5
fejlkoden er
STOP: 0x40000080
håber det hjælper noget
Avatar billede halifax Nybegynder
13. juli 2002 - 14:29 #6
Fejlkoden siger mig desværre ingen ting. Står der noget om, hvilket device (fx. usb) fejlmedd. knyttes til.
Mit gæt er fejl ved usb porten, da den tilsyneladende ikke kan modtage/overføre mere end en vis mængde data, før det går galt. Virker usb ok i andre sammenhænge. Du kunne måske prøve opdatere eller geninstallere driver til usb porten. I yderste fald fjerne den fra Enhedshåndtering og lade Windows geninstallere den ved genstart af pc. Bare forslag - eller skud i tågen om du vil.  :)
Skal måske efterfølges af en af- og geninstallation af kamera softwaren.
Avatar billede therock Nybegynder
04. september 2002 - 19:47 #7
kameraet er leveret tilbage med fejl undskyldulejligheden