Avatar billede epi Nybegynder
11. juli 2002 - 14:39 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Installe og hardware config

Hej

Jeg fik virus i mandags, og formaterede og lowlevel formaterede tirsdag. Da jeg ville installere XP igen, kom den med en fejl. Den sagde at cden ikke virkede. Så forsøgte jeg med 2 andre (win2k og XP DK), men den kom med samme fejl (Det er under 1 uge siden begge cder er blevet brugt, så det er ikke dem som er problemet).
Så forsøgte jeg og lægge XP ind på hdd, og installere der fra. Men den kom med samme fejl igen.
Så forsøgte jeg at installere fra brænderen, det virkede ikke.
Og nu er jeg faktisk blank, så hvis i har et godt råd ville det være rart.

På forhånd tak.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
11. juli 2002 - 14:43 #1
Hvilken harddisk har du, det ikke nødvendigt  at lowlevel formatere en disk pga. virus.
Avatar billede epi Nybegynder
11. juli 2002 - 14:47 #2
En maxtor diamondMAX VL40.
Nej det ved jeg godt, men jeg gjorde efter jeg fik den fejl melding igen.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
11. juli 2002 - 14:51 #3
Avatar billede epi Nybegynder
11. juli 2002 - 14:52 #4
Det har jeg gjort, den vist ingen fejl i alle test.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
11. juli 2002 - 14:54 #5
Kør en "advanced test" Hvis den ikke finder fejl og maskinen stadig ikke vil installere XP kan du køre en "write disk pack" eller Lowformat the maxtor way.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
11. juli 2002 - 14:55 #6
men det er måske den du har prøvet?
Avatar billede epi Nybegynder
11. juli 2002 - 14:57 #7
det er præcis det jeg har gjort :)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
11. juli 2002 - 15:00 #8
Underligt, måske (bare en ide) du skulle prøve med et andet IDE kabel.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
11. juli 2002 - 15:07 #9
Har du overvejet om det kan være IDE kabel fejl?
Avatar billede epi Nybegynder
11. juli 2002 - 15:26 #10
kunne det måske være....
Avatar billede jacob_m Nybegynder
11. juli 2002 - 15:29 #11
prøv at se om du kan læse andre Cd´ere ??
Hvad har du til at boote din pc op med??
Avatar billede epi Nybegynder
11. juli 2002 - 15:33 #12
en 98 startdisk. Maxtor startdisk.
Jeg har jo prøvet med 3 cder!
Avatar billede epi Nybegynder
11. juli 2002 - 15:39 #13
jeg har boote fra en 98 startdisk, maxtor startdisk, XP pro og DK og win2k cdere.
Den kan ikke læse nogen af de 3 cder! Det er de eneste som ´jeg har forsøgt med!
Avatar billede madselgaard Nybegynder
11. juli 2002 - 16:31 #14
installer en ny bios... fordi jeg er rox.