Avatar billede virus Nybegynder
11. juli 2002 - 14:28 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Installation af Windows 2000 vha. USB CDROM

Ok det her er mit scenarie.
Jeg har en laptop, skal ha Windows 2000 på den.
Eneste hjælpemidler = USB CDROM drev.

Første problem jeg møder er at jeg når installationen vil reboote første gang endnu ikke har installeret USB drivere, derved kan jeg ikke fortsætte installationen.

Har en ide om at kopiere hele i386 diret ind på harddisken.

Minus ved det er at det skal ske vha. DOS, men det betyder igen FAT32, hvilket det IKKE skal være.

Jeg vil benytte NTFS.

Yderligere problem ved FAT32 er at jeg ikke kan starte win2k installationen herfra.

Sidder med en ide om at dele min disk op i 2 forskellige partitioner, den ene med filsystemet FAT32 (d:)
Den anden uformatteret.

Så vil jeg installere win2k på d: og når installationen er færdig så installere win2k på drev c:

Har i andre ideer?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
11. juli 2002 - 14:46 #1
Kan du i BIOS aktivere USB som boot device, det kan man på nogle bærbare.....
Avatar billede dr.truti Nybegynder
11. juli 2002 - 14:49 #2
problematikken ligger i at du ikke kan få 2000 til at starte installationen under boot men skal have både Flpppy og CD-rom i PC'en selv om der kun kan være en af delene.....

Du kan tage og installere ME som muliggør boot fra cd'en og derefter opdatere til 2000 min personlige holdning er at opdatering af os er klyttet men være er det heller ikke.....

Truti
(Jeg er off da jeg er på 56kps Dial-up).
Avatar billede virus Nybegynder
11. juli 2002 - 14:58 #3
Kan sagtens boote fra USB
problemet er at windows ikke installere USB drivere.
Dvs. at når den resumer installationen efter at ha genstartet første gang kan den ikke finde filerne fordi de ligger på et USB drev...
Avatar billede mountainman Nybegynder
11. juli 2002 - 14:59 #4
Find en driver til dit UDB CD-rom drev. Indsæt den i startsekvensen på din bootdiskette og - vupti - ud er kørende. Har selv haft samme problem med en IBM X20......
Avatar billede mountainman Nybegynder
11. juli 2002 - 15:00 #5
OK. Så var mit svar ikke godt nok :-(
Avatar billede mountainman Nybegynder
11. juli 2002 - 15:07 #6
OK. Så var mit svar ikke godt nok. Beklager.

Jeg løste sagen ved at lave en installation over netværk....
Avatar billede james_t_dk Juniormester
11. juli 2002 - 18:22 #7
dr.truti>> en original win2000 kan boote og skal ikke bruge boot diskette. men hvis man ikke kan boote på usb og kun har usb cd-rom, så har man et problem.

Virus>> hvilket mærke/model er pc og cd-rom?
Avatar billede fqthjoe Nybegynder
12. juli 2002 - 15:12 #8
Mit forslag:
Find USB-driver til W2K, smid den på en diskette.
Boot op på W2K-bootdisketterne (vist nok 4 stk.)
Under "boot" på disketterne, kan du på et tidspunkt søge efter andre drivere, (mener det er F8 der skal trykkes), så smider på disketten med USB-driveren i. Så finder den driveren, og du fortsætter installationen som man nu skal.
Hvis du ikke har bootdisketterne til W2K, kan de hentes her:
http://www.geocities.com/windows2472000/index.html
God fornøjelse :-)
Avatar billede virus Nybegynder
20. august 2002 - 20:30 #9
Well lykkedes ikke, fgthjoe desværre kan jeg ikke bruge dit svar da jeg ikke har nogen a drev til maskinen...

Til de andre, det endte med at jeg har smidt FreeBSD -stable på maskinen, da det eneste jeg faktisk kunne gøre er at tage harddisken ud og smide den i en stationær, for at få windows2k på den...
Avatar billede mikkelsander Nybegynder
21. september 2003 - 09:56 #10
Hey

mountainman: Jeg sidder nu i samme problem, med en x20er. Hvordan installerede du den over netværk ?

virus: Passer HDD fra en bærbar i en stationær eller havde dufat i et specialkabel ?
Avatar billede it-assistent Nybegynder
22. oktober 2003 - 13:50 #11
Virus: Sidder med det samme problem, bare med en Sony Vaio, kan du skrive en lille vejledning til hvordan du gjorede med freeBSD, og derefter installeret Win2000 :-) Please......