Avatar billede jacob172100 Praktikant
10. juli 2002 - 16:03 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

NTSC med farver?

Jeg har et lille problem. Når jeg sætter min computer til mit fjernsyn, hvilket ikke understøtter S-VHS, så bruger jeg en S-VHS til Composit konverter for at få farver på. Det virker fint når jeg sætter computeren til PAL inde i BIOS. Men der er en tyk sort kant rundt om billedet på fjernsynet. Derfor sætter jeg computeren til NTSC inde i BIOS. Så kommer det også til at fylde hele skærmen på fjernsynet, men det er uden farve. Og det er altså meningen at det skal være NTSC for at den kant ikke er der. Der er heller ikke farve på selvom jeg sætter konverteren på.
Vi har et andet fjernsyn som understøtter S-VHS og der er det i farver når det er NTSC, men hvad gør jeg for at få det i farver på mit eget fjernsyn?

/Jacob172100
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
10. juli 2002 - 17:22 #1
det er da logisk at billedet ikke er i farver når du kører ntsc på din pc og viser det på dit tv ,hvis dit tv ikke under støttet super vhs og ntsc kan du ikke køre med de 2 signaler ind mod fjernsynet.

du skal køre pal på computeren,prøv evt en anden skærm opløsning for at få fuld billed.

det at nogen dvd afspillere kan vise ntsc på alm pal tv er at der  i dvd playeren er en ntsc -> pal converter pseudo pal kaldes det også
Avatar billede jacob172100 Praktikant
10. juli 2002 - 18:00 #2
Mit tv kan understøtter godt nok NTSC. Det står i hvert fald i min brugsvejledning. Men spørgsmålet er hvordan jeg får konverteret et NTSC-signal fra S-VHS til composit så der kommer farver på.

//Jacob172100
Avatar billede vasegaard Nybegynder
10. juli 2002 - 18:45 #3
Jeg havde også nogle problemer med at koble min computer sammen med mit tv. Jeg kan ikke helt huske hvor, men et eller andet sted under menuet "skærm" i kontrolpanelet fandt jeg en knap der løste problemet. Jeg kan bare ikke huske hvor den er... :-)
Avatar billede jacob172100 Praktikant
21. juli 2002 - 22:35 #4
.