Avatar billede vasegaard Nybegynder
10. juli 2002 - 13:22 Der er 14 kommentarer

Dos-spil

Jeg har windows ME indstalleret og da det ikke bruger dos, så kan jeg ikke spille gamle spi, såsom crusader, no regret og lion. Eller alle spil der bare kræver noget der ligner dos. Nogen der har nogen hints til hvordan jeg kan komme til at køre dem?
Avatar billede ztyxx Nybegynder
10. juli 2002 - 13:24 #1
kan man ikke hente DOS ned fra Micro$ux´s hjemmeside eller noget??
Avatar billede NanoQ Nybegynder
10. juli 2002 - 13:29 #2
nix... de gamle MS DOS versioner kan IKKE lovligt downloades.

Men der findes da heldigvis gratis lovlige Open Source alternativer: http://www.freedos.org/ :))
Avatar billede kklm Nybegynder
10. juli 2002 - 13:35 #3
Har du prøvet at søge efter emulatorer til gamle amiga spil? Der findes rigtig mange gamle amiga spil som blev konverteret til PC-DOS i sin tid!!!
Avatar billede vasegaard Nybegynder
10. juli 2002 - 13:36 #4
Jeg har downloaded spillene fra www.theunderdogs.org, og der siger de at de er blevet lavet til freeware og så vidt jeg ved er det et reelt site. Så spillene er ikke ulovlige. Men spg var faktisk også bare hvad jeg skulle gøre for at kunne køre dem? Er der et eller andet man kan slå til???
Avatar billede kklm Nybegynder
10. juli 2002 - 13:36 #5
Eller også blev de konverteret fra PC til amiga - - Det kan jeg ikke huske, men det er også ligemeget for de fleste gamle spil kan køres på emulatorer!! De kan findes gratis på nettet!!
Avatar billede kklm Nybegynder
10. juli 2002 - 13:38 #6
Nej, desværre hvis windows ME´s egen DOS ikke kører dem, så mener jeg ikke der er andre alternativer end emulatorer!!
Avatar billede fromsej Praktikant
10. juli 2002 - 14:27 #7
Hvad med at bruge en bootdiskette , så maskinen starter op i DOS?
F.eks. en startdiskette til Win 95/98.
Avatar billede vasegaard Nybegynder
10. juli 2002 - 14:33 #8
hvor kan jeg finde en emulator henne og hvordan virker den?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
10. juli 2002 - 15:09 #9
vasegaard, siden du linker til indeholder ulovligt materiale.

Spil og andre programmer er først "freeware" når ophavshaver officielt har givet tilsagn om dette. Har de det, vil man uden tvivl kunne finde dem på deres repektive sider.

På siden www.theunderdogs.org skriver de faktisk SELV det er ulovligt: http://www.the-underdogs.org/faq.php#a4

De har godt nok taget standpunktet, at de skider højt og flot på ophavshavers rettigheder.

Det standpunkt har Eksperten ikke. Derfor er links som dette ulovligt på Eksperten. Lad det venligst ikke forekomme igen.

Spørgsmålet her vil blive slettet, så snart spørger har fået svar og spørgsmålet er lukket.

NanoQ/coadmin
Avatar billede vasegaard Nybegynder
10. juli 2002 - 15:24 #10
Jeg må indrømme at det er et stykke tid siden, jeg har været inde på siden, men dengang jeg hentede spillene stod der kun at det var freeware. Så der er ikke med vilje at jeg har skrevet et ulovligt site ned... Men jeg prøver lige de forskellige muligheder og så må du jo bare lukke spg ned...
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. juli 2002 - 20:20 #11
Winme bruger i HØJ grad DOS. Winme er et 16/32 bit styresystem der kører på en DOS-kerne.

Bare en lille rettelse :)

P.s. det er en neddroslet version af dos - men stadigvæk DOS :)
Avatar billede kklm Nybegynder
11. juli 2002 - 01:44 #12
>>>john stigers
Ja, det kan godt være at der stadivæk er noget DOS i ME, men hvordan vil du slette WinME uden brug af forskellige boot-disc´s? Jeg var nødt til at bruge en partion-disc fra Western-digital for at formatere min HD... Man kan umulig komme af med ME uden at bruge denne metode.
Der er ikke nogen steder at skrive: format c:\
:)
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. juli 2002 - 09:21 #13
kklm> det er fordi at format.com ikke ligger på en winme bootdiskette. Den skal manuelt kopieres fra c:\windows\command

Som du kan se kan man sagtens formattere en winme disk :)

Og vil man ikke boote på diskette er der en anden mulighed: http://netmod.borsodweb.hu/download/WinMEDos13.zip

Andet jeg kan hjælpe dig med? *g*
Avatar billede kklm Nybegynder
28. december 2004 - 23:01 #14
Er det ikke ved at være tid til at lukke?