Avatar billede johannielsen Nybegynder
09. juli 2002 - 14:42 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Kun 2 billeder

Lige inden min ferie købte jeg et Compact Flash kort (32 MB) og satte det i mit Agfa CL-20 - så kunne der være 190 billeder i 1280x960. Dem har jeg så taget, og der er 0 tilbage på displayet.

Problemet er bare, at da jeg ville overføre dem til computeren sagde programmet at der kun var 2 billeder på kortet, de to senest tagede. De er af en anden kvalitet, end de 188 første, men det er vel ligemeget...

Jeg regner med at gå ned i butikken i morgen, men hvis nogen har oplevet noget lignende - og kan komme med en løsning, vil de blive kåret til ferien helt!!!

Det er nu engang lidt skod at miste 80 fæjstbilleder fra Josefines camping samt 110 billeder fra den fantastisk flotte fæøske natur.

Johan
Avatar billede johannielsen Nybegynder
09. juli 2002 - 14:44 #1
Hvis det bare er mig der har gjort noget dumt er det jo bare irriterende, men hvis det er kameraet eller hukommelsen...TIL SALG!!!
Avatar billede jimse Nybegynder
09. juli 2002 - 14:59 #2
Hvad mener du med en anden kvalitet?
Kan du se noget igennem stifinderen (hvor meget der er brugt og hvor mange filer der er på kortet)
Avatar billede johannielsen Nybegynder
09. juli 2002 - 15:05 #3
1. Jeg kan tage billeder i 1280x960, 1024x768, 512xetellerandet. Der var ikke plads til flere i den bedste, så jeg tog 2 billeder med den dårligste og så var kortet helt fyldt. Det er så kun de 2 seneste billeder der kommer frem. Jeg har stadig 0 billeder tilbage. Kameraet er uden LCD-skærm...

2. Også kun 2 billeder i stifinder!
Avatar billede jimse Nybegynder
09. juli 2002 - 15:17 #4
Siger stifinder hvor meget ledig plads der er på kortet?
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
09. juli 2002 - 15:20 #5
Kunne du med det samme gå fra en kvalitet til en anden, jeg mener på sekundet skifte over.
Formaterede du kortet i kameraet da du første gang satte det i?
Avatar billede johannielsen Nybegynder
09. juli 2002 - 16:38 #6
Jeg formaterede ikke, da den skrev der var 190 billeder, hvilket passede nogenlunde med hvad jeg ventede. Man kan skifte kvalitet bare ved et tastetryk. Kameraets kvalitet står vist altid som standard på den bedste, det gør den i hvert fald ligenu.
Avatar billede sif4ever Nybegynder
09. juli 2002 - 16:41 #7
Hvilket program bruger du? Du kan vel gå ind på dit billede-drev og åbne hvert enkelt billede? Hvor mange billeder siger kameraet der er tilbage, når du indsætter kortet igen?

Hilsner
http://www.cyclingon.net
Avatar billede jimse Nybegynder
09. juli 2002 - 16:44 #8
Er der fulgt noger drivere (cd-rom) med kameraet, som du har installeret? Ellers håber jeg det er en forretning med god service du skal ned til. Det er sker ikke så tit at de kan hjælpe særligt meget. Men det er da et forsøg værd.
Avatar billede johannielsen Nybegynder
09. juli 2002 - 19:27 #9
Jeg kan kun åbne 2 billeder - den siger der er 0 tilbage!

Jeg har købt kameraet brugt, men har downloadet den nyeste driver.

De var ret flinke i butikken, sagde jeg kunne få pengene tilbage hvis den den ikke passede og lign.
Avatar billede johannielsen Nybegynder
09. juli 2002 - 19:29 #10
Jeg har så ikke formateret kortet i håb om en løsning...jeg kender en der vidst også har et kamera med compact flash - ham må jeg jo lige opsøge.
Avatar billede johannielsen Nybegynder
29. august 2002 - 19:05 #11
Jeg har fået alle pengene + lidt flere (da jeg købte brugt) tilbage. Merlingforhandleren mente at det ødelagde "hans" testkort...så det er på sin vis fint nok.
Avatar billede johannielsen Nybegynder
29. august 2002 - 19:05 #12
Lukker