Avatar billede iceworld.tk Nybegynder
03. juli 2002 - 21:36 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

ER cd ripping lovligt

ER det lovligt at rippe en Original cd (Kopiere en original cd til .mp3 eller wav)
og hvis ja hvilket (gratis) program kan det ???
Avatar billede jacob_m Nybegynder
03. juli 2002 - 21:39 #1
Ja det er lovlogt... Og det er tilmeld lovligt at sælge den orginale kopi videre til 3. mand...

Du kan søge på Tucows.com efter det. Men jeg anbefaler Nero Burning rom...
Avatar billede jacob_m Nybegynder
03. juli 2002 - 21:39 #2
lovlogt = lovligt
Avatar billede initializing Nybegynder
03. juli 2002 - 21:39 #3
Ja.

www.download.com og søg efter MP3 rip

-Martin
Avatar billede resten Nybegynder
03. juli 2002 - 21:40 #4
Er det lovligt at kopiere en musik CD ?
Ja, i langt de fleste tilfælde er det faktisk mere lovligt, end de fleste forestiller sig. Der er dog visse begrænsninger, som du skal være opmærksom på:

Du må gerne kopiere en lovlic CD, som du har lånt af en ven.
Du må kopiere en CD som du har lånt på biblioteket.
Du må Spille en kopieret CD til din egen fest.
Du må lytte til din kopi i hjemmet, bilen, sommerhuset og din discman.
Du må Kopiere en lovlig CD til computeren som f.eks. MP3-fil
[Dog kun for at afspille den inden for husstanden].

Du må ikke kopiere en kopi-CD.
Du må ikke kopiere en CD og spille den til en andens fest.
Du må ikke Forære en kopieret CD væk.
Du må ikke låne, bytte eller sælge en kopieret CD.
Du må ikke lytte til en kopieret CD på din arbejdsplads´es musikanlæg.
[Dog må du gerne afspille den, hvis det er på dit eget medbragte anlæg].

Venligts udlånt af Ivan Fræer FreeWindows.dk.
Avatar billede iceworld.tk Nybegynder
03. juli 2002 - 21:40 #5
Jacob M, det skal ligge på HD'en det andet ved jeg godt er lovligt jeg sagde RIPPE ikke Kopiere en cd. !
Avatar billede resten Nybegynder
03. juli 2002 - 21:41 #6
Og ja du må gerne rippe en cdrom til mp3 filer.
Avatar billede iceworld.tk Nybegynder
03. juli 2002 - 21:41 #7
Resten TAK !!! ;)
Avatar billede resten Nybegynder
03. juli 2002 - 21:50 #8
:-)
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
04. juli 2002 - 00:04 #9
feks soundblaster audigy platinium har som standard i dens program pakke programmer der kan rippe cd plader i alle mulige formater
Avatar billede klaus_truesen Nybegynder
04. juli 2002 - 02:25 #10
mener alså kun at man må ha mp3 filer liggende på computeren i max 24 timer.. men hva.. tar nok fejl som sædvanlig ;)
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
04. juli 2002 - 09:16 #11
det er rigtig med de 24 timer .den der regel med hvad man må kopiere og ikke må er den ikke på skrift et sted