Avatar billede cnr Nybegynder
02. juli 2002 - 10:35 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Høj komprimering

Er der nogle der har kendskab til codec som virker godt ved lave kbit rater (omkring 100 kb i sekundet).

Når jeg bruger DivX 5.01, bliver billedet for ødelaget, mens Xvid virker nogenlunde sålænge der ikke er for meget bevægelse.

Avatar billede bufferzone Praktikant
02. juli 2002 - 11:20 #1
Ligegyldigt hvilken komprimeringsalgoritme, du ælger vil den have svagheder, Nogle giver dårlig kvalitet ved bevægelse, andre giver dårlig kvalitet vet meget sammensatte farveflader med glidende overgange osv osv. Du er nødt til at vide hvad filmen indeholder og så vælge det bedste kompromis. Det ideale ville være hvis man kunne skifte komprimerings algoritme eftersom filmen ændrede karakter, men det kan man ikke endnu. Beklager
Avatar billede cnr Nybegynder
02. juli 2002 - 11:38 #2
Det jeg skal bruge, er komprimering af 40 minutters optagelser fra tv, til omkring 80 - 90 MB. Jeg har set filer med en acceptable kvalitet, men når jeg selv prøver, bliver det ikke brugbart.

Jeg er ved at prøve mig frem med forskellige indstillinger i DivX, men det tager 100 år!!! Så hvis du kender en codec der er optimeret til høj komprimering (det er min personlige opfattelse at DivX er mere beregnet til høj kvalitet), eller kender en optimal indstilling af DivX.
Avatar billede hermandsen Juniormester
10. juli 2002 - 22:32 #3
Har du kørt 2-pass filtering? Ellers var det måske en ide... Hvis du har prøvet det, så tror jeg desværre ikke du kan få det meget bedre!
Avatar billede cnr Nybegynder
11. juli 2002 - 10:46 #4
Jeg har været inde på DivX's egen diskussionsforum, se:

http://forums.divx.com/viewtopic.php?topic=37807&forum=6

Mine forløbige forsøg med VP3 har været meget lovende, selv om jeg ikke har fået det til at køre optimalt endnu.