Avatar billede cyberdog Nybegynder
01. juli 2002 - 01:04 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Ny Computer

Hey alle sammen...

Er der nogen af jer der kan sige mig om denne computer jeg er ved at købe er god nok???

"Bundkort" - Asus, P4T533-C/LAN ATX
"Processor" - Intel, Pentium4 Northwood2 2,266GHz In-a-Box
"RAM-Blokke" - 2*RDRAM PC800, Samsung PC800 256MB
"Kabinet" - Chieftec, Scorpio MidiTower TX-10BD Black ATX
"Harddisk" - Maxtor, DiamondMax Plus D740X 80GB Fluid
"Grafikkort" - Palit Microsystems, Daytona GeForce4 Ti 4200 TV-Out

Den kommer ca. til at koste 10.000kr...

VH Cyberdog
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
01. juli 2002 - 01:06 #1
Go nok??!! din pralerøv ;0)
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
01. juli 2002 - 01:06 #2
køb køleren for sig, da du ellers nok får en der lyder som en rumraket :)
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
01. juli 2002 - 01:07 #3
jeg har selv harddisken, og den kan jeg kun sige go for! Den er lydlys og hurtig og stabil.
Avatar billede abpdk Nybegynder
01. juli 2002 - 01:08 #4
Hvorfor dele RAM'ene op i 2, istedet for én blok?
Avatar billede kirkeby Nybegynder
01. juli 2002 - 01:09 #5
Det er en drøm af en computer, dog ville jeg investere i IBM i stedet for Maxtor...  godt nok er det lidt dyere meeeen....

mvh Jesper
Avatar billede saj Nybegynder
01. juli 2002 - 01:09 #6
det kommer an' på hvad du skal bruge den til... men for mig vil det være mere end rigligt... god fornøjelse!!!
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
01. juli 2002 - 01:10 #7
kirkeby > det med IBM vs. Maxtor skulle du aaaldrig ha skrevet; nu får du nok halvdelen af E.dk's brugere på nakken *GGG*
Avatar billede kirkeby Nybegynder
01. juli 2002 - 01:10 #8
jeg vil holde med abpdk og give lidt ekstra for en 512...
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
01. juli 2002 - 01:11 #9
IBM siger selv at deres harddisk ikke må stå tændt i mere end 10 timer i streg - det er jo IKKE optimalt ;)
Avatar billede abpdk Nybegynder
01. juli 2002 - 01:12 #10
Hvis det er rigtigt er det et under at jeg overhovedet har en maskine at sidde ved. Alle mine diske er IBM.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
01. juli 2002 - 01:12 #11
abpdk > jeg siger kun hvad jeg har hørt/læst her på E.dk :)
maxtor skulle være det bedste køb - sammen med seagate
Avatar billede likedon Nybegynder
01. juli 2002 - 01:13 #12
Jeg ville personlig smide 1GB ram i, at den simple årsag at 512MB er standart nu, mens 1GB nok vil være det om et ½ år. Man kan selvfølgelig vente på at den næste Win"Sok" kommer, for den vil helt sikker kræve det. Desværre har en ramtype det med at forsvinde eller blive dyr i løbet af forholdsvis kort tid.
Avatar billede cyberdog Nybegynder
01. juli 2002 - 01:17 #13
Det var sgu hurtigt! ;o)
Jeg skal nok kun bruge den til at spille på og at høre musik, og måske lidt film!
Er der andet i kan anbefale jeg skal smide i ???
Kan jeg gøre noget ved den så den bliver næsten helt lydløs??
Avatar billede likedon Nybegynder
01. juli 2002 - 01:18 #14
kun bruge den til at spille på *hehe* det er også det der kræver mest af min puter...
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
01. juli 2002 - 01:19 #15
lydløs: Køb en go køler! Det er gerne den der er noisemaker i en pc.!
og du har vel ikke glemt et lydkort? eller er det onboard (*gys')
Avatar billede sukos Juniormester
01. juli 2002 - 01:22 #16
Har selv en P4 1800 in-a-box, og jeg er imponeret over HVOR LIDT DEN LARMER!!!

(Bare lige en kommentar)
Avatar billede cyberdog Nybegynder
01. juli 2002 - 01:30 #17
Tjah lydkort har jeg ik lige tænkt på! Men jeg har et SBLive Value liggende, men jeg ved ik lige om det er det jeg skal smide i?!
metal_hansen > Kan du anbefale en god køler, hvis den nu ik er god nok den der sidder på!
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
01. juli 2002 - 01:32 #18
mht. lydkort, så prøv at putte det i - det er sikkert fint nok.
mht. køler, så kig på www.edbpriser.dk - jeg har hørt noget om Silent Viking skulle være sssshhhhhhhh ;)
min bofælle har den - men jeg ved ikke om den dækker den socket du skal bruge?!
Avatar billede mini-me Nybegynder
01. juli 2002 - 01:36 #19
10k er for meget for den !!!
Avatar billede cyberdog Nybegynder
01. juli 2002 - 01:42 #20
Jeg kan få det hele for 8.864kr hos shg.dk !
Avatar billede mini-me Nybegynder
01. juli 2002 - 01:46 #21
Det er billigt!! meere fair !!
Avatar billede pentium4 Juniormester
01. juli 2002 - 04:31 #22
Hvorfor ikke købe et Asus P4S533-/L M/B med Pc2700 DDR-Ram som er lidt billigere end RD-Ram og M/B er 740kr. billigere end det du har valgt og så er der ATA133 på det så du kan udnytte din HD fuldt ud.
Jeg har selv lillebror'en (Asus P4S333) og er yderst tilfreds med det og så har jeg 2 stk. 256MB PC2700 DDR-Ram og en P4 1600Mhz NW OC til 2133Mhz.
Du kunne jo nøjes med 2.0Ghz og så evt. købe nogle flere ram. En 2.0 kan du OC til at køre 2.67Ghz og det er med den køler som følger med når du køber en In-A-Box model eller købe dem for de 740kr. du ville spare på M/B.
Den jeg har bliver kun 2-4°C varmere og larmer næsten ikke (Mindre end dem man køber ved siden af).
Du kan sagtens bruge dit SB Live, for sådan et har jeg også og den HD du har valgt skulle også være en af de bedste udover Seagate Baracuda IV.

HOLD dig langt væk fra IBM - Jeg har en 45GB liggende som skal sendes til Holland og byttes og det samme har 2 af mine venner lige gjordt.
Avatar billede larz Nybegynder
01. juli 2002 - 10:08 #23
Pentium4>> deres seneste model skulle nu være god nok! men jeg giver dig ret i at den der kom før var noget lort!
Avatar billede cyberdog Nybegynder
03. juli 2002 - 23:44 #24
Tak for hjælpen gutter! ;o)
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
04. juli 2002 - 07:23 #25
cyberdog > er det nu kotume at ta alle point tilbage?? Svar udbedes !
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
08. juli 2002 - 02:45 #26
anmeldt!