Avatar billede Boas Juniormester
28. juni 2002 - 23:56 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Sidewinder Force Feedback Pro

Kan det passe at det ikke er muligt at få software til sit Sidewinder Force Feedback Pro Joystik, der virker under Win XP???? jeg ved godt at jeg kan finde det på listen under spilenheder, men jeg kan ikke justere motoren og fjedren, ligesom jeg kunne under Win95/98/ME....

Hvor kan jeg finde en driver der virker under Win XP???
Avatar billede Slettet bruger
29. juni 2002 - 02:33 #1
Avatar billede Boas Juniormester
29. juni 2002 - 08:20 #2
Ja det hjalp mig jo ikke meget... Det jeg kan hente der er en driver der er til win95/98/me...
Avatar billede resten Nybegynder
29. juni 2002 - 08:51 #3
Jeg vil ikke råde dig til at lægge en driver ind som er til win95/98/me...
Avatar billede Boas Juniormester
29. juni 2002 - 10:57 #4
Det løser helt sig selv... Det kan man ikke....
Avatar billede Slettet bruger
29. juni 2002 - 11:21 #5
Avatar billede Slettet bruger
29. juni 2002 - 12:43 #6
andreasboas>Dette link: http://www.microsoft.com/hardware/sidewinder/SWUpdate/default.asp
Find din enhed og hent softwaren.
Avatar billede Slettet bruger
29. juni 2002 - 12:46 #7
Fra siden:

Windows XP compatibility for SideWinder game port devices
This section applies to you if you own one of the following SideWinder game port devices:

SideWinder Force Feedback Pro SideWinder Precision Pro
SideWinder Force Feedback Wheel (game port version only) SideWinder Game Pad
SideWinder 3D Pro

The SideWinder software (version 3.02) included with these SideWinder game port devices is designed to work with Microsoft Windows 95 or Windows 98. If you have Windows 2000 or Windows XP, the operating system includes device drivers for these game controllers listed above, so the device will function properly on both Windows 2000 and Windows XP. However, the accompanying SideWinder software (version 3.02 or any previous version) will not function, so you will not be able to create profiles for these devices using the SideWinder software on Windows 2000 or Windows XP. Microsoft is not planning to update the SideWinder software (version 3.02) for game port devices.

Har du fundet det nu?
Avatar billede Boas Juniormester
29. juni 2002 - 12:57 #8
Godt så... med andre ord kan det altså ikke komme til at virke... (Jeg havde også fundet denne tekst... men det var derfor jeg spurgte her, om der var andre løsninger....)...
Avatar billede Slettet bruger
29. juni 2002 - 13:00 #9
Avatar billede Slettet bruger
29. juni 2002 - 13:02 #10
Altså dette indlæg:

Go into Control Panel
Click Switch to Classic View
Double click on Game Controller
Click Add
Find Microsoft Sidewinder (Auto Detect)
Click OK

Everything works for me. By the way, I don't know if this matters or not, I have the switch at the bottom on the "single dot" - can't remember if it means digital or analog (seems to remember somewhere someone says it only works in analog mode?! not sure though)

I calibrate the joystick and all the button works.

Apparently, you don't need to download a driver - may be that's why you can't find it anywhere?!!!

Hope this help
Avatar billede Slettet bruger
29. juni 2002 - 13:03 #11
Tvivler dog på det virker. Men det kan ikke skade at prøve.
Avatar billede Boas Juniormester
29. juni 2002 - 13:11 #12
Ok... Tak for hjælpen...
Avatar billede phones Nybegynder
28. oktober 2002 - 09:05 #13
det virker hos mig................