Avatar billede darkshark Nybegynder
28. juni 2002 - 20:47 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Java eller C(++)

Hej jeg har programmeret i (Q)Basic i et stykke tid nu og jeg kunne godt tænke mig at lære et nyeere/bedre programmerings sprog, Sådan som jeg har forstået det er det Java og C/C++ der dominere markedet så jeg vil lige hører hvad forskellen mellem de to sprog er.

Det skal lige siges at jeg primært vil bruge det nye programmeringssprog til at programmere små spil i. Hvad for er af sprogene er bedst til spil udvikling.

Jeg ved at konsol programmering f.eks. til Gameboy Advance forgår i C, men jeg har også hørt noget om at man kan downloade nye spil / programmere på de nye nokia og simens tlf.

Håber at der er nogen der kan hjælpe mig med mit spm. På forhånd tak /DarkShark!
Avatar billede jakoba Nybegynder
28. juni 2002 - 21:24 #1
Til store spil vil C, C++ nok være det bedste. de kører hurtigere end Java og interfacer også en smule lettere med styresustemets API.

Til små spil ville jeg anbefale Java, de er et 'smukkere' og mere konsistent sprog.

mvh JakobA
Avatar billede Slettet bruger
28. juni 2002 - 21:29 #2
Enig med JakobA :)

Java er helt klart det pæneste programmeringssprog til dato, og vil være rigeligt kraftigt til at afvikle små spil :)

Med hensyn til spil og lign. til mobiltelefoner, gør Nokia (f.eks. 3410) og Siemens netop brug af Java - Micro Edition (http://java.sun.com/j2me/).
Avatar billede cr Nybegynder
29. juni 2002 - 01:06 #3
C# er også en mulighed. Hvis altså du vil programmere til windows!
Avatar billede darkshark Nybegynder
29. juni 2002 - 10:41 #4
Tak for de hurtige svar. Jeg er vant til at vente et par dage med at få svar på andre messageboards...
Avatar billede jakoba Nybegynder
29. juni 2002 - 11:00 #5
Tak for pts og velkommen til.

Selvom der måske kommer et hurtigt svar er det ofte en god ide at vente med at lukke en dagstid eller to; så der evt kan komme et bedre svar.