Avatar billede nb Nybegynder
14. august 2000 - 00:39 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Skalering i bestemt retning

Kan det lade sig gøre at lave et objekt, der som *.swf er skalerbart - vel at mærke skalerbart i den retning man trækker med musen........?

Dette er muligt i Director (*.dcr), men hvad med Flash 4/5..............
Avatar billede stroehm Nybegynder
14. august 2000 - 11:15 #1
måske hjælper dette ikke så meget lige nu, men jeg ved at man kan, da jeg har et eksempel liggende hvor dette gøres. Det er et eksempel på movieclips som fungere nøjagtigt som vinduer i windows, altså med gendan, minimer, luk, scroll, samt din ønskede skalering. Men det er en smule komplekst, og om du kan hive scriptet ud som skalere, og modificere det, er op til din egen vilje og tålmodighed.
Hvis du vil have .fla filen, skal jeg lige have en e-mail adresse, så sender jeg den fluks.

.stroehm
Avatar billede nb Nybegynder
14. august 2000 - 11:24 #2
Det lyder meget interessant. Jeg håber på at  *.fla-filen også indeholder en \"opskrift\" på tracking af cursorens placering.......det er MEGET anvendeligt.

nikolaj@bramsoe.dk
Avatar billede stroehm Nybegynder
14. august 2000 - 11:44 #3
sender den lige, så kan du selv finde ud af hvad den kan.

:)
.stroehm
Avatar billede nb Nybegynder
16. august 2000 - 00:10 #4
Hej :stroehm

Tak for filen.

Både den og og ophavsmandens site er utroligt godt lavet - jeg troede faktisk ikke at det var muligt at lave så flippede ting med flash ;-)

Nikolaj
Avatar billede stroehm Nybegynder
16. august 2000 - 00:16 #5
selv tak,

Ja Flash er helt agurk !
Flash 5 er meget være, script sproget skulle være udviklet en del videre...

hyg dig
.stroehm
Avatar billede cort Nybegynder
23. august 2000 - 09:03 #6
\"og ophavsmandens site er utroligt godt lavet \"
Hvad det muligt at få den adresse til hans site?
Avatar billede nb Nybegynder
23. august 2000 - 11:13 #7
Naturligvis......http://www.farinspace.com
Opstartssiden er ubehjælpsom tung, men indholdet er ret interessant, hvis man altså synes actionscripting er sjovt.
Go´ fornøjelse!