Avatar billede bearhugx Nybegynder
28. juni 2002 - 02:43 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

midlertidig deaktivering af email

Sidste fredag tog jeg på ferie, en uge til London, og er kommet hjem her i aften. For at min e-mail-konto dog ikke skulle blive overfyldt (især med spørgsmål, som ville være svaret "within the hour") følte jeg mig nødsaget til at deaktiverer de kategorierer, som jeg er abbonent på, dvs. frakrydse alle de kategorier, som jeg normalt arbejder med.
Denne handling vil dog kun deaktivere nye spørgsmål i kategorien (ret mig, hvis jeg er forkert på den!)- Jeg modtager stadigvæk mails ang. spørgsmål, jeg deltager i...

Nu tænkte jeg så - i dovenskabens navn - om der ikke kunne laves et checkboks, hvormed man midlertidigt deaktiverer _alt_ e-mail aktivitet fra... Så ville der kun været ét sted man skulle slå "ferie-tilstand" fra og til....

Hvad er meningerne omkring dette forslag ???

/Søren Munk Skrøder

PS : hvis dette allerede findes, så ønskes en forklaring om, hvorhenne dette gøres...
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
28. juni 2002 - 02:46 #1
http://www.eksperten.dk/konto.phtml?option=4

Der kan du aftjekke de spørgsmål du ikke længere vil have mails fra, men nej der er ikke en decideret "Jeg_er_på_ferie_knap" - Kunne ellers godt have brugt den selv i sidste uge :))

/Nikolaj
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
28. juni 2002 - 02:48 #2
Hov den er der slet ikke....

Jeg mente eller man kunne fjerne de spørgsmål - Nå, men anyway så er idéen ikke dårlig :)
Avatar billede bearhugx Nybegynder
28. juni 2002 - 02:55 #3
Det var det jeg gjorde... En for en deaktiverede jeg mine kategorier, og nu skal jeg til (igen) at beslutte, hvad jeg vil og hvad jeg ikke vil have indenfor min mail-box's 4 væge....

Det ville have været dejligt om jeg lige kunne deaktiverere "jeg-er-ude-og-stresse-af"-knappen, så jeg med det samme vil blive tilknyttet "mit slæng" igen :-)

/Søren
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
28. juni 2002 - 02:57 #4
Jeg skal anbefale det, når jeg aler med admin en af dagene.
Avatar billede bearhugx Nybegynder
28. juni 2002 - 03:00 #5
nikolajdu >> Tak, det ville være fedt :-)

Jeg lader spm stå åbent ugen ud, så andres meninger kan komme for dagen --- Måske er det jo bare mig, som er doven ! :-))

/Søren
Avatar billede bearhugx Nybegynder
28. juni 2002 - 03:03 #6
nikolajdu >> som du selv gjorde opmærksom på, kunne et passende sted for den være
http://www.eksperten.dk/konto.phtml?option=4

/Søren
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
28. juni 2002 - 03:03 #7
Nej jeg synes der er god fornuft i det - Som allerede skrevet, så kunne jeg godt have undværet de over 750 mails jeg fik for at være væk i 6 dage. :))
Avatar billede gifle Nybegynder
28. juni 2002 - 03:09 #8
Det er da en fortrinlig ide! Jeg har også perioder hvor jeg simpelthen ikke har tid til eksperten, og det ville unægtelig være nemmere, hvis man bare ET sted kunne aktiveres/deaktiveres på mailinglisten.

Du spørger hvad meningen er omkring dette forslag? Kan overhovedet ikke se hvorfor nogle ikke skulle kunne lide det? ( Jow måske dem der skal til at lave den nye funktion *GG* )
Avatar billede bearhugx Nybegynder
28. juni 2002 - 03:10 #9
750 ...Wow!... Hvormange kategorier arbejder du med ???....

Mine primære aktiviteter er Java/JSP/J2EE, Job-opgaver-kategorierne og her på det seneste også "eksperten:forslag/hjælp eksperten/On Eksperten"...

/Søren
Avatar billede bearhugx Nybegynder
28. juni 2002 - 03:14 #10
Jeg må indrømme at jeg ikke havde ventet så hurtigt og positiv respons på et forslag.... Normalt er der altid facetter som skal slibes til, før forslaget bliver fornuftigt for alle, men her ser det ud til at forslaget ikke har nogle "børnesygdomme"

/Søren
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
28. juni 2002 - 03:31 #11
Som coadmin abbonerer jeg selvfølgelig på alle E kategorierne, derudover har jeg nogle rigtigt store, javascript, dhtml, flash, video og så ellers streaming og Xml - Vidst ikke flere :))
Avatar billede bearhugx Nybegynder
02. juli 2002 - 17:42 #12
OK .. Håber at jungletrommerne har nået admin ang http://www.eksperten.dk/spm/229918...

Derfor lukkes spm.

Nikolajdu - Du er den stolte vinder af [fanfare...] "0 points"...!!!!

/Søren