Avatar billede mhoffmann Nybegynder
26. juni 2002 - 20:38 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Åbne spørgsmål

Hej alle sammen, lige et forslag til eksperten.dk

Var det ikke en ide at sætte en begrænsning på hvor mange åbne spørgsmål hver bruger kan have? Det kunne f.eks. gøres ved at man maks må have åbne spm. for 500 point (eller mere eller mindre) eller/og man maks må have 10/15/20 spm. åbne på en gang.

Jeg har set flere brugere der har næsten 1.000 point udestående, jeg ved ikke om det er fordi de ikke gider give pointene for svarne, eller hvad. Men det kunne "rydde" gevaldigt op her på eksperten hvis vi fik indført en sådan begrænsning.

Hvad synes admin, coadmin og alle i andre??

Mvh. Martin
Avatar billede sunkist Nybegynder
26. juni 2002 - 20:44 #1
Jeg synes, det er en rigtig god ide. Der er ikke noget der er mere træls, end dem der ikke gider lukke deres spørgsmål, som man har brugt tid på at svare eller kommentere.

Jeg synes dog 10 + åbne sprøgsmål er for meget. 5 ville være bedre efter min mening.

Jeg synes, også at der skulle gå fx. 3 måneder og er spørgsmålet ikke lukket, så bliver det lukket automatisk og point skulle gå til en kasse, så man kan se hvor mange point der bliver sløset med.
Avatar billede fangel Nybegynder
26. juni 2002 - 20:44 #2
hmm... OK ide... ikke værst...
Avatar billede fangel Nybegynder
26. juni 2002 - 20:45 #3
sunkist => grineren ide, det med "sløse kassen"...
Avatar billede sunkist Nybegynder
26. juni 2002 - 20:46 #4
:o)
Avatar billede mhoffmann Nybegynder
26. juni 2002 - 20:50 #5
Ja, sløsekassen er ikke en dårlig ide :-) Så kunne man lave en konkurrence en gang om måneden om indholdet i kassen....., det er måske lidt for meget at det gode...:-)
Avatar billede fangel Nybegynder
26. juni 2002 - 20:54 #6
hoffmann => tja, det eer nok _LIDT_ for meget... men måske dele den op i mange små dele og give dem til med 0 spm. åbne... som en bonus for at "rydde op efter sig..." (det skal så være muligt at "framelde" sig denne kasse, samt at "donere" point til den (hvis det er noget man har fået af "forkerte" årsager)...)

Dea_PG
Avatar billede mhoffmann Nybegynder
26. juni 2002 - 20:56 #7
Jaee, ikke dårligt.
Avatar billede md_craig Nybegynder
26. juni 2002 - 21:06 #8
sunkist >>> """Jeg synes, også at der skulle gå fx. 3 måneder og er spørgsmålet ikke lukket, så bliver det lukket automatisk og point skulle gå til en kasse, så man kan se hvor mange point der bliver sløset med."""

arh... men men lidt tilretelse:

1: er der ikke blevet lagt nogen nye indlæg i 30 dage, så udsendes en besked pr. mail herom som en slags advarsel...
2: efter yderligere 15 dage udesendes endnu en advarsel...
3: efter endu 10-12 dage sendes en sidste advarsel...
4: går der så yderligere 3 dage uden indlæg, så går pointene til E! og spm lukkes.

der er altså 3 advarsler i alt...
er der givet den første advarsel, og kommer der så et indlæg. så gives denne advarsel ikke igen, men man har nu igen 30 dage til advarsel nr. 2 gives...

således at man ikke bare kan gå ind og lave et indlæg, og så går der igen 2 måneder...
Avatar billede fangel Nybegynder
26. juni 2002 - 21:15 #9
craig => god ide...
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
26. juni 2002 - 21:18 #10
JA god ide - har været oppe og vende før

er utroligt irriterende når man har brugt tid på et eller andet spørgsmål, og der så ikke sker noget

begrænsning på max antal åbne sp kan jeg kun tilslutte mig

har læst i et indlæg somewhere at bruger rent faktisk får besked - men hvor lang tid efter oprettelse osv ved det ikke...

kan jo håbe at der er en coadmin der ser spørgsmålet :D
Avatar billede mhoffmann Nybegynder
26. juni 2002 - 21:23 #11
Ja, jeg kunne godt tænke mig at vi fik nogle coadmins og muligvis admin forbi spørgsmålet her...
Avatar billede Slettet bruger
26. juni 2002 - 21:23 #12
Det har været oppe før.
Avatar billede mhoffmann Nybegynder
26. juni 2002 - 21:26 #13
schulze: Bliver det så til noget eller er der ikke opbakning om det??
Avatar billede Slettet bruger
26. juni 2002 - 21:27 #14
Hmm tja der var snak om at det skulle komme i E. pro men det er det jo ikke så deet.
Avatar billede sunkist Nybegynder
26. juni 2002 - 21:46 #15
Selv om emnet har været oppe at vende før, så har det ikke hjulpet.
Så er det en god ide at sige det igen...og igen...og så igen.
Ellers sker der jo ikke noget. Vi må jo bare blive ved.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
27. juni 2002 - 00:14 #16
Vi har talt om det, men hvor det er blevet af aner jeg ikke. Anyway, så vil det nok ikke være for Pro medlemmer at det gælder - Folk der betaler lukker vel i og for sig også sine spørgsmål igen :))
Avatar billede fangel Nybegynder
27. juni 2002 - 08:02 #17
nikolaj => det er da langt fra sikkert :)
Avatar billede mhoffmann Nybegynder
27. juni 2002 - 08:52 #18
Men nikoladu har jo ret i at det ikke kun skal virke i pro udgaven. Det vil jo ikke hjælpe noget. Det skal være ens for alle, hvis der skal rydes lidt op her på eksperten
Avatar billede fangel Nybegynder
27. juni 2002 - 09:05 #19
jep, "ens for alle, og alle er ens..." (lettere omskrivning af "en for alle, og alle for en"...)

med andre ord, det skal gælde ALLE...