Avatar billede vittrup69 Nybegynder
26. juni 2002 - 19:55 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Frontpage for PC - kan website ses ligesa af MAC brugere?

hej,

jeg har lavet min website www.half-star.com via Frontpage for PC - men nu er der et problem af 2 af mine venner som bruger MAC har problemer med at aabne siden, samt flere af mine automatiske Frontpage programeringer, saa som dynamiske ikoner der flyver ind fra hoejre etc. fungere slet ikke.

men hvis jeg aabner siden i pa min PC, saa ser alt flot og perfekt us?

mit webhotel informere mig at deres server fungere lige godt for MAC som PC, saa det er ikke problemmet.

Har jeg misforstaaet noget vedr webdesign via frontpage for PC? som feks at saa kan det kun ses af PC?

MVH
Peter
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
26. juni 2002 - 19:58 #1
Du kunne starte med at køre din side igennem http://validator.w3.org - der er rigeligt at tage fat på.

Frontpage er ikke just kendt for at skrive valid kode :o)
Avatar billede vittrup69 Nybegynder
26. juni 2002 - 20:00 #2
hvad kan validator gore for at svare mit sporgsmaal?
Avatar billede vittrup69 Nybegynder
26. juni 2002 - 20:07 #3
ok - nu koerte jeg siden gennem 'validator' men der stod ingen steder 'A MAC can not access this site'! - der stod en hel masse andet, men det er mere kinesisk for mig? - saa er der andre der har svar paa mit sporgsmaal?
Avatar billede pro Nybegynder
26. juni 2002 - 20:07 #4
Det er fordi, at dine venner så også skal have FrontPage installeret på deres computer før sitet kan vises rigtigt!

Hvis det er i deres browsere de ikke kan se din side, er det netop browseren den er gal med! Måske en for gammel version...

Du skal også lige huske at dit webhotel skal understøtte "FrontPage Extentions", men det ser det også ud til at det gør!

Hvis jeg ikke har forstået problemet korrekt, må du lige sige til ;)
Avatar billede keysersoze Guru
26. juni 2002 - 20:15 #5
uanset om du bruger frontpage eller koder i hånden kan du ikke uden videre forvente at det uden problemer kan køre på mac... men at du laver det i netop frontpage gør det bestemt ikke bedre.

alle de unødige funktioner der gør at tekst kan komme flyvende ind, hoover funktioner på knapper samt mange andre ting skal man holde sig langt væk fra...
Avatar billede vittrup69 Nybegynder
26. juni 2002 - 22:19 #6
pro - min kompis har en ny mac, den sidste model og han har stadig problemmer med feks det ikon til hojre som flyver op - paa hans mac som sikkert har, well, som MAA ha den sidste explorer version ser hele siden!! flyve op, og det er jo ikke meningen, men som sikkert du og jeg kan se naar man aabner siden saa er det kun ikon som flyver op!!!! - tror du virkelig at det eneste problem er at hans explore??
Avatar billede vittrup69 Nybegynder
26. juni 2002 - 22:20 #7
keysersoze - ja! jeg er begyndt at slaette alle de 'unoedvendige funktioner' da som su sikkert har ret i (i alle tilfaelde for mac brugere) saa skaber det problemer.