Avatar billede phytias Nybegynder
26. juni 2002 - 02:02 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

IP adresse

Jeg har 2 harddiske, der er installeret win2000 på dem begge... når jeg bruger den ene får jeg ip 10.0.0.4 af min router og når jeg bruger den anden 10.0.0.2 ...

Kan jeg ændre nogen steder hvilken ip jeg vil have... ?
Avatar billede bundgaard Nybegynder
26. juni 2002 - 02:06 #1
du kan vel bare gi dem fast ip?
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
26. juni 2002 - 08:13 #2
som bundgaard siger: giv dem fast ip

åbn en kommando prompt og skriv:
ipconfig /all

punkterne ip-adresse, subnet-maske, default gateway, dns-servere skriver du ned på et stykke papir, og taster det derefter manuelt ind i netværkskonfigurationen.
ip-adressen kan du så sætte til noget andet.

bare vær opmærksom på at hvis den ene pc stadig står til at hente en ip adresse automatisk, kan den i teorien risikere at få den samme som den du manuelt har indtastet.

men du kan bare gøre det manuelt på begge.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
26. juni 2002 - 08:15 #3
alt efter hvilken router du kører med, kan du også binde IP adresserne til dine netkorts MAC adresser... herved sikrer du at samme maskine altid får samme IP adresse fra DHCP'en.
Avatar billede phytias Nybegynder
26. juni 2002 - 12:46 #4
nanoq >> Jeg har en Cisco 677 router, hvordan binder jeg ip adresserne ?
Avatar billede phytias Nybegynder
01. juli 2002 - 13:35 #5
hmm vil ikke give dem fast og kan ikke få atvide hvordan jeg binder ip adresserne, så jeg lukker spm !