Avatar billede rasmus_jc Nybegynder
23. juni 2002 - 23:02 Der er 33 kommentarer og
1 løsning

Se tv på computet: Geforce 2 med TV out

Da jeg købte min computer var mit grafikkort med TV-out og med fik jeg en ledning som jeg kunne forbinde en antenneledning til computeren med. Jeg kunne ikke se ideen da jeg havde et fjernsyn. Men nu er mit TV2 helt vildt dårligt(flimmer og sne), men nedenunder ved mine forældre er det helt fint, og det er også helt fint hvis jeg putter antenneledningen i en videomaskine, og derefter over i fjernsynet. Så prøvede jeg at forbinde computeren med antenneledningen, men da jeg tændte skete der ikke noget. Hvad skal jeg gøre? Har jeg brug for noget software?
Avatar billede ice Nybegynder
23. juni 2002 - 23:04 #1
Hvordan ser det kabel ud?? Du har tv-out, det vil sige du kan sende signaler fra pc til tv, ikke omvendt..
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
23. juni 2002 - 23:05 #2
nu har jeg læst dit spørgsmål 5-6 gange - og jeg fatter stadig ikke problemet.. hmm - måske trænger jeg til søvn ;)
Avatar billede ice Nybegynder
23. juni 2002 - 23:05 #3
Det lyder som om, du tænker på en tv-tuner, så du kan se tv på din pc
Avatar billede ice Nybegynder
23. juni 2002 - 23:05 #4
Kender ikke et geforce kort med tv-tuner
Avatar billede rasmus_jc Nybegynder
24. juni 2002 - 12:51 #5
Okay, omvendt. Det havde jeg også på fornemmelsen. Er det så bare at sætte det til fjernsynet og så ser jeg det jeg laver på PCen på mit fjernsyn? Det kunne da være ret sejt. Jeg har trådløs mus og tastatur. Det kunne godt give nogle muligheder. Jeg udtrykte mig nok ikke godt nok. Jeg er træt af at se TV2 så dårligt, og håbede at det ville se bedre ud på computeren. Jeg tror det er galt med mit fjernsyn. Nedenunder ved mine forældre ser det nemlig fint nok ud.
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2002 - 12:54 #6
TVout skal ik' sættes til antennestikket på TV, men på Scart eller en video in.
Avatar billede rasmus_jc Nybegynder
24. juni 2002 - 12:58 #7
Scart, er det det man også sætter Playstation(og lign.) i? Men jeg fik kun to ledninger. En der skulle sættes i computeren, hvor enden lignede antennestikket i fjernsynet. Den anden lignede Antenneledningen i begge ender, så det så ud til at man skulle putte den i antennestikket på tv´et.
Avatar billede ice Nybegynder
24. juni 2002 - 13:26 #8
RASMUS_JC -> tror du skal købe en linjeforstærker istedet og kig lige på nogen af de andre spørgsmål, vi har haft 4-5 stykker de sidste par dage med samme spørgsmål
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2002 - 13:55 #9
rasmus_jc>> yep, det er scart.
ice>> Hvis det er TVout, så skal den altså ik' ind i antennestikket, så hva' skal han med en linieforstærker?
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2002 - 13:57 #10
Hvis dit stik ser sådan her ud, er det et phono stik.
http://www.ft.gymfag.dk/jpg's/stik/phono.jpg

Og så skal den i via en scart eller en Video In
Avatar billede ice Nybegynder
24. juni 2002 - 14:02 #11
mrtux -> han kan jo ikke se tv2, det var det hans oprindelige spørgsmål var..
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2002 - 15:26 #12
ice>> var det ik' når han satte det stik i TV'et?
Avatar billede rasmus_jc Nybegynder
24. juni 2002 - 16:30 #13
Jeg tog fejl. Jeg kunne ikke sætte det i antennestikket. Men jeg har en gammel playstation, så jeg fandt ud af at jeg kunne putte den i et af de tre huller i scartstikket, men der skete ikke noget. Yep den ligner nogenlunde det på billedet. Hvad er video in?
Avatar billede rasmus_jc Nybegynder
24. juni 2002 - 16:31 #14
Forresten. Bare glem det med TV2. Det er jo et helt andet spørgsmål nu, da jeg har fået at vide at jeg ikke kan se TV på PCen.
Avatar billede ice Nybegynder
24. juni 2002 - 16:47 #15
rasmus_jc -> du skal bruge det stik du har fra playstation, du sættter stikket i fjernsynet. Nu skal du højreklikke på skrivebord, vælge egenskaber. Her tager du det sidste faneblad indstillinger. Herefter trykker du på Avanceret. Nu er der en masse faneblade. Du vælger den der hedder valg af enhed. Her skulle der gerne være mulighed for at vælge tv, hvis dit tv er tændt. Du skal huske at vælge indkodning, det skal være dansk og hedder PAL-G. tryk på udfør og dit billede skal smutte over på tv'et
Avatar billede ice Nybegynder
24. juni 2002 - 16:48 #16
mrtux -> hedder kablet ikke et composite kabel, et phono består for det meste af et hvidt og et rødt. Ved godt de ligner hinanden, men stiller man ikke større krav til et composite kabel
Avatar billede rasmus_jc Nybegynder
24. juni 2002 - 19:44 #17
Det virkede ikke, eller det vil sige... Jeg har Windows XP, og sproget er engelsk, spørg mig ikke hvorfor, jeg har valgt dansk. Nårh. Jeg højreklikkede på skrivebordet, valgte properties, gik ind under settings hvor jeg kunne ændre på opløsningen o.s.v, men da jeg klikkede på advanced kunne jeg ikke finde noget der hed Select Unit eller noget i den retning.
Hvorfor ikke?
Avatar billede ice Nybegynder
24. juni 2002 - 19:59 #18
rasmus_jc -> kan du ikke lige lave et screenshot, hvilke drivere har du installeret =?
Avatar billede rasmus_jc Nybegynder
24. juni 2002 - 21:41 #19
Drivere til hvad? Grafik kortet? Jeg tror at det er en Windows driver, jeg mener den sagde at det var det bedste. Kan det være det? Jeg prøver. Hvad skal jeg tage et screenshot af?
Avatar billede ice Nybegynder
24. juni 2002 - 21:51 #20
www.nvidia.com
Hvis du ikke har et mærkekort, synes jeg du skal hente de nyeste drivere
Avatar billede rasmus_jc Nybegynder
24. juni 2002 - 22:34 #21
Jeg tog fejl, den kørte med en NVIDA driver. Men min monitor havde ingen driver, det hjalp dog ikke noget at jeg installerede den. Jeg kan ikke downloade noget der ikke kan være på en diskette lige nu.
Avatar billede ice Nybegynder
24. juni 2002 - 22:39 #22
ok, prøv lige at trykke på den avanceret knap, og se om du ikke kan finde et faneblad, hvor du kan vælge mellem o PC o TV og så er der nogle knapper
Avatar billede ice Nybegynder
24. juni 2002 - 22:44 #23
http://www.koori.tk
her er et billede hvordan det ser ud i w2k pro dk
Avatar billede rasmus_jc Nybegynder
25. juni 2002 - 11:11 #24
Sådan ser mit slet ikke ud, du har ikke XP vel. Eller er W2k pro Windows XP? Hvis du har Jyllandsposten så skal du prøve at kigge på bagsiden af gårdsdagens Erhverv og Økonomi. Der er en artikel om den nye PALMBUTLER. Den er sådan set lige hvad jeg søger. http://www.palmbutler.dk/ Men jeg tør vædde på den er pisse dyr. Jeg prøver at klikke lidt rundt. Men på min er der kun en 5-6 faneblade.
Avatar billede Slettet bruger
26. juni 2002 - 08:09 #25
ice>> Jow, du har vist ret i det hedder composite, men selve stikket hedder phono :o)
http://www.sandberg.net/sandberg/kabler/50234.HTM
Avatar billede Slettet bruger
26. juni 2002 - 08:13 #26
at ind/udgangen hedde composite... damn det er tidlig.... :o)
Avatar billede rasmus_jc Nybegynder
26. juni 2002 - 11:25 #27
Det er der altså ikke. Dam. Jeg har prøvet at søge i hjælp. Måske skulle jeg skrive til NVIDA.
Avatar billede rasmus_jc Nybegynder
26. juni 2002 - 11:28 #28
Hvad skal det der Adapter S-video stik kunne? Det forstår jeg ikke lige.
Avatar billede Slettet bruger
26. juni 2002 - 13:23 #29
Det var til ice den besked :o)

Nye nVidia driver kan du hente her:
http://www.tweak.dk/nvidia.php
Avatar billede rasmus_jc Nybegynder
26. juni 2002 - 13:49 #30
Jeg har på en måde fået det til at virke. Men alt hvad jeg får er et dårligt sort hvidt billede. Jeg var inde og se inde på NVIDAs side og så noget om det. Jeg tog skærmstikket ud og så "virkede" det. Det er da et skridt fremad. Det har vist noget med PAL at gøre. Sådan er der også nogen playstation spil der er. Altså ikke PAL, de virker ikke på mit fjernsyn. Men hvordan ændrer jeg det. Jeg ved godt ad Ice kunne ændre det. Men det kunne jeg jo ikke.
Avatar billede rasmus_jc Nybegynder
26. juni 2002 - 13:51 #31
Avatar billede rasmus_jc Nybegynder
31. august 2002 - 10:08 #32
Hele problemet var at den ikke kørte på en NVIDIA driver, det troede jeg ellers at den gjorde.
Avatar billede Slettet bruger
31. august 2002 - 10:17 #33
Hvis du har Win2k eller WinXP
Skal du hente den her:
http://www.nvidia.com/view.asp?IO=winxp-2k_40.41

Den skulle give en helt del performance :o)
Avatar billede rasmus_jc Nybegynder
01. september 2002 - 19:12 #34
Jamen jeg har fået løst problemet, jeg downloadede Detonator XP, og det fik også Open-GL til at virke. Før det var der et spil jeg ikke kunne køre. Den sagde at den manglede Open-GL.