Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
23. juni 2002 - 09:49 Der er 10 kommentarer

Inaktive brugere

JAJA..  Man har sagt det før, men der er ikke sket noget endnu :)

Man gør et stort stykke arbejde i at slå ned på ulovlig pointoverførsel etc for at alle ekspertens toplister skal give et retvisenden billede. Fair nok.

Nu kan vi som PRO-brugere se det vi også regnede med at der ligger MANGE brugere der ikke er aktive med point mellem 6500-3000.

Mit forslag:

Alle dem der ikke har været aktive i 3 måneder fjernes fra listerne (ikke slettes). Når de så logger ind igen dukker de frem på listerne igen. Hermed er alle toplisterne igen retvisende, for lige nu kan man ærlig talt ikke bruge dem til ret meget.

Nu når vi snakker om toplister. Jeg har måske ikke helt gennemskuet systemet og indstillingerne, men det som egentlig er interessant ved en topliste er at se dem der ligger +/- x-antal point over og under én :) Hvis det allerede er muligt uden at skulle hakke 1000 gange på bladre-funktionen så undskyld :)

Avatar billede resten Nybegynder
23. juni 2002 - 10:01 #1
netop disse ting har vi snakket meget om på vores møder med admin og jeg ved også at dette er noget af det som han vil have fat i så det skal nok komme og som du selv ved så blev rom ikke bygget på en dag og admin er nu engang alene :-)
Avatar billede askhoej Praktikant
23. juni 2002 - 10:01 #2
Det bliver vel rimelig svært at give et retvisende billede lige meget hvad, da man jo før i tiden f.eks. kunne afsætte 800 points til et spørgsmål om hvor man finder info om HTML.

/askhoej
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
23. juni 2002 - 10:08 #3
askhoej>

Enig i at det umuliggør det retvisende billede. Men hvis dem der så bare ikke er aktive ikke er med på listen ville det hjælpe. Det er klar at dem der i sin tid tjente 2000 på et spm. har deltaget på andre vilkår end de nye brugere, men det kan der formodentlig ikke gøres noget ved.

Hvis toplisterne skulle vise en form for retfærdighed skulle beregningen bestå af en ligning med hovedvægt på antallet af besvarede spørgsmål da det vel i princippet er ligegyldigt om det er et let eller svært spørgsmål man har besvaret - det giver point sjældent et retfærdigt billede af.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
23. juni 2002 - 10:47 #4
Apropros inaktivitet ogudenstående point, så får manjo ganske meget lyst til at vappe alle dem her af: http://www.eksperten.dk/toplist.phtml?sort=Udest%26aring%3Bende&order=desc

Anyway så er det ikke muligt, så længe reglerne er som de er.
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
23. juni 2002 - 10:53 #5
Nikolajdu>

Synes bestemt at reglerne bør ændres og det handler vel bare om at der bliver lavet et konkret forslag til admin om hvordan man håndterer forskellige situationer. Fx:

1) Profil bliver "ikke aktiv" ved mere end 1 åbent spørgsmål der er mere end 1 måned gammelt.

2) Profil bliver "ikke aktiv" når der ikke er logget ind i 3 mdr.

Profil bliver igen "aktiv" når 1 & 2 er opfydldt.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
23. juni 2002 - 10:56 #6
Absolut og det her er da et nyt alternativ til de forslag der ellers har været på banen. Hidtil har min favorit været at inaktive alle brugere kunne samle op til en grænse på 300 point, når den nåes stopper de automatiske point - Derved vil alle med under 300 point stadigt få og dem med over ingen få.

/Nikolaj
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
23. juni 2002 - 12:48 #7
Nu da der er 2 co_admins herinde...

Er admin opmærksom på at den her reload er en havde funktion for mange og som man gerne ville kunne slå fra? Det er trods alt ikke en chat.
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
23. juni 2002 - 12:48 #8
havde funktion = hade-funktion
Avatar billede resten Nybegynder
23. juni 2002 - 12:49 #9
Jeg har sendt ham en mail ang den reload men venter svar.
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
23. juni 2002 - 12:51 #10
Fino - meld gerne tilbage :)