Avatar billede johnschmidt Nybegynder
22. juni 2002 - 10:21 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Fjern Log-on til windows??

Jeg har Win 98 SE, og var for noget tid siden til nogert LAN haløj, hvor der var en det satte min pc op til at kører på dette LAN.

Nu kommer der en log-on boks op lige windows loader færdig. Jeg har ikke indtaset noget password, så jeg trykker enter hvar gang.

Jeg vil gerne ha fjernet denne log-on boks, således at når jeg tænder computeren så loader den windows hrlt uden jeg skal trykke enter eller indtaste pass o.l.

Avatar billede shadow3n Nybegynder
22. juni 2002 - 10:37 #1
Fant denne på www.regedit.com sitt forum.

Automatic logon for 98 (W98):
Try #3 first, it may do the trick alone, if not go through the following steps.

1. Go to Start>Find>Files & Folders... type in *.pwl and delete all .pwl files in c:\windows

2. Go to start>Run, type sysedit. Maximize the system.ini
Delete all lines under
[Password Lists]

3. Go to ControlPanel>Network
Choose Windows Logon as Primary Login

Reboot

You should now get the login box one last time. Type in your name. Just click OK for no password.

Not yet, try:
Backup the registry and/or export the following keys:
go to Start>Run, type regedit. Navigate to:

HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\windows\current version\network\real mode net\
Right-click on Real Mode Net, choose new>Binary value, name it AutoLogon
and give it a value of 01 00 00 00.

reghakr
Avatar billede nicidem Nybegynder
22. juni 2002 - 10:37 #2
Sku mene at derinde hvor du installerer protokoller og filesharing..
kan du vælge family login eller microsoft login?
der skal du bare skifte til den anden!
Avatar billede nicidem Nybegynder
22. juni 2002 - 10:38 #3
...
Avatar billede carstengp Nybegynder
22. juni 2002 - 10:45 #4
Ganske simpelt åbn kontrol panelet - herefter netværk. Primær netværkslogon ændrer du fra Klientprogram til windowslogon
Så enkelt kan det gøres :-)
Avatar billede sukos Juniormester
22. juni 2002 - 10:47 #5
Rigtigt, carstenqp! :o)
Avatar billede nicidem Nybegynder
22. juni 2002 - 10:49 #6
Nå ja det var det de hed...
Avatar billede anoukim Nybegynder
22. juni 2002 - 10:56 #7
Hiv netkortet ud af maskinen. Så skulle det være klaret.
Avatar billede johnschmidt Nybegynder
22. juni 2002 - 11:04 #8
hmmm det vile være nice, hvis folk bare svarede hvis de rent faktisk vidste hvad de snakkede om.!! Tak carstenqp
Avatar billede riversen Nybegynder
22. juni 2002 - 12:06 #9
du skal vel være glad for folk overhovedet forsøger at hjælpe...at de så tror de har svaret, men ikke har det, er bare ærgeligt...vi er her vel alle for at lære.
Avatar billede carstengp Nybegynder
22. juni 2002 - 12:56 #10
Jeg gætter også tit, men jeg har også tit ret. Derfor kan man jo godt være taknemlig for at andre gider at hjælpe... :-)
Avatar billede nicidem Nybegynder
22. juni 2002 - 13:17 #11
Ja vi forsøger jo bare at hjælpe...
så godt vi nu kan... :)