Avatar billede marianneh Nybegynder
10. august 2000 - 10:52 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

søger på a-drev

Hvorfor søger min computer hele tiden på a-drevet? Jeg har checket BIOS, tømt menuen Dokumenter og sidst åbnede filer. Nu kan jeg ikke finde på mere.
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
10. august 2000 - 11:11 #1
Hvad med virusprogram ??
Avatar billede gozar Nybegynder
10. august 2000 - 11:50 #2
Mocrosoft office kan også finde på at gøre det hvis du bruger dokumenter på diskette drev. tryk CTRL+ALT+DEL og afslut programmet fastfind.

Hvornår opstår fejlen? Hvis det er når du starter/lukker windows kan det godt være et antivirus program.
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
10. august 2000 - 12:24 #3
Evt. kan det være FindFast !!
Avatar billede phylox2 Nybegynder
10. august 2000 - 12:29 #4
Hvis du har en genvej liggende på skrivebordet, som henviser til a:, så er det sikkert den, der laver brok ... prøv at slette den - det virkede for min fætter :)
Avatar billede sjensen Nybegynder
10. august 2000 - 12:32 #5
Hvis du i Word gemmer en fil på a-drevet ligger dok-henvisningen i fil-listen under menupunktet filer.

Åben word, hent dokumentet fra a-drevet og gem det på c:

Så er problemet løst.
Avatar billede marianneh Nybegynder
10. august 2000 - 12:48 #6
Tak for alle forsøg på hjælp, men de virker ikke. Jeg har nu checket virusprogram og genveje. Findfast har jeg ikke installeret.
Problemet opstår, hver gang jeg klikker med musen for at åbne/lukke noget. Også under opstart, men først til sidst (lige inden Windows-skærmen). Også når jeg slukker.
Avatar billede gozar Nybegynder
10. august 2000 - 12:54 #7
Alsår det sker når du trykker på \"denne computer\" og Mapper eller hvad.

Har du åbnet html filer fra disketter, kan det skyldes at internet cashen forsøger at se om html dokumentet er opdateret på disketten.

Jeg kan ikke rigtig komme itanke om andet!!
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
10. august 2000 - 13:00 #8
Jeg prøver lige en ting : Findfast hedder vist hurtigtStart og kommer med Office, prøv at se om du har den i Start->Programmer->Start
Avatar billede marianneh Nybegynder
10. august 2000 - 13:00 #9
ja, det gør det. Samt hvis jeg vil åbne Word, åbne et dokument, lægge en kabale osv. osv.
Avatar billede marianneh Nybegynder
10. august 2000 - 14:49 #10
Jeg har tømt internet cachen - det hjalp ikke.
Jeg har ikke hurtigstart.
Er der flere råd???
Avatar billede gozar Nybegynder
10. august 2000 - 14:53 #11
Det lyder som en opgave, hvor man behøver at side foran pc\'en før man kan finde problemet/løsningen!!
Avatar billede poet Nybegynder
10. august 2000 - 15:40 #12
Jeg har også været ude for, at maskinen søgte på a-drevet - dog kun under nedlukning af maskinen - når der lå nogle genveje til programmer på a-drevet i windows\\pif
Avatar billede marianneh Nybegynder
10. august 2000 - 16:54 #13
Problemet er løst. Jeg prøvede at afinstallere Plus98-pakken, og det virkede. Jeg ved ikke hvorfor, og jeg vil da gerne have den ind igen. Ved nogen, hvad jeg skal passe på næste gang?
Tak for hjælpen til alle.
Avatar billede renis Nybegynder
11. august 2000 - 11:24 #14
X