Avatar billede katjor Nybegynder
21. juni 2002 - 13:30 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Importering fra Excel til Access

Jeg har en tabel i Access 2000 der er blevet importeret fra et Excel ark. En af tabellens kolonner består af hyperlinks og ved importeringen fra Excel til Access gik adressen til hyperlinks’ne tabt. Er det muligt at importere hyperlinks fra Excel over i Access og hvordan?
Avatar billede flashit Nybegynder
21. juni 2002 - 13:32 #1
Dette et en test
21. juni 2002 - 13:50 #2
Hvis det blot er en engang-import, så prøv blot at markere kolonnen i Excel, tryk Ctrl+C gå derefter in i den tilsvarende Access-tabel, marker kolonne og indsæt (Ctrl+V)

/Thomas
Avatar billede uffehellum Nybegynder
21. juni 2002 - 13:51 #3
Det nemmeste er, at gemme filen igen fra Excel som tekst (tabulatorsepararet).

Jeg får data ind som "text", når jeg importerer direkte fra Excel, men som "hyperlink", når jeg går omkring tekstformatet.

Hvis du har en brugbar nøgle, kan du jo importere begge dele, og så vælge de felter, der virker bedst i hvert format, fx. hyperlink-kolonnen fra tekstformatimporten.

MVH Uffe.
Avatar billede katjor Nybegynder
23. juni 2002 - 12:42 #4
Cellen i Excel indeholder ikke den fulde Internet adresse, den indeholder et alias og typen af cellen er hyperlink.

Her er et eks:

Dette står i cellen:  test
Og i hyperlink står stien.

Når man gemmer Excel arket som txt fil kommer informationen ikke med, og det er dette som er problemet???

Kan man overhovedet få denne information med over i Access?
Avatar billede flashit Nybegynder
24. juni 2002 - 21:38 #5
Du skal gemme din Excel fil som html.
Derefter importeres den ind i Access.
Husk at angive cellen som hyperlink.

Dette løser problemet :-)
Avatar billede katjor Nybegynder
25. juni 2002 - 10:07 #6
Tak superhjerne!