Avatar billede equal Nybegynder
20. juni 2002 - 00:26 Der er 20 kommentarer og
4 løsninger

Musik Program !!

Hej Eksperter !

jeg sparer lidt på forklaringerne og laver det her til et simpelt spg.
Jeg skal bruge et program ala Magix Music Maker, kan man få lidt navne?
Det skal være sådan at man kan rykke rundt på lydene osv. håber i forstår...

// Equal
Avatar billede jelzin101 Praktikant
20. juni 2002 - 00:29 #1
hvis du er villig til at opfre nogle penge på det vil jeg da anbefale cubase <- som er ret så godt.
Avatar billede equal Nybegynder
20. juni 2002 - 00:32 #2
Er ikke interesseret i Cubase, jeg har været ude hos nogle "bekendte" og se lidt på det, da de har købt det...
og jeg synes ikke det er pengene værd til mit behov..
Magix music maker er godt, men kan ikke bruges.. fordi:
Har lige smidt mine CD´er væk, og gider sådan ik rigtig købe det igen :D
Avatar billede wanix Praktikant
20. juni 2002 - 01:24 #3
Hvad med Cool Edit 2000. Har ikke selv prøvet det, men hørt meget godt om det.
Avatar billede spectual Nybegynder
20. juni 2002 - 01:39 #4
Danse Ejay 2 er en mulighed.

Det er et ret simpelt, men meget effektivt program. Det ligner Magix Music Maker men er nemmere at bruge.

Jeg har prøvet begge programmer hvor Magix suttede og det her var godt.
Avatar billede wanix Praktikant
20. juni 2002 - 01:48 #5
Hmmm Dance eJay. Jeg ville jeg ikke foretrække. Det er lidt ligesom at lege med dublo. Man skal sidde at bygge med klodser. ; )
Avatar billede spectual Nybegynder
20. juni 2002 - 01:49 #6
Ja. Det er sqda fedt at lege med klodser :D
Avatar billede wanix Praktikant
20. juni 2002 - 01:52 #7
Naa!
Avatar billede master_nemo Nybegynder
20. juni 2002 - 01:56 #8
lol magix suttede? ...hvis man vil lave sin egen musik og ikke nogle for-lavede lyde..så er magix det bedste valg, og et relativt billigt et endna...har fantastisk mange muligheder..er bar elidt svært at komme igang med...
Avatar billede kantoraza Nybegynder
20. juni 2002 - 07:13 #9
Hvorfor er der ingen der har nævnt Audio Logic?? Klart det bedste program! (og måske dyreste). Du har 8 spor til mic. og jackstik + ca. 30 midi spor. Hvis du har brug for flere spor laver du bare hele molovitten til en wave fil. Starter et nyt projekt. Sætter wave filen ind. Og så er du klar igen..

Helt klart 1000 gange bedre end E-Jay! Når du har indspillet en lyd i E-Jay er det heller ikke verdens bedste kvalitet! Logic er et prof. lydprogram!

Du kan også sætte effekter på, som Ekko og rumklang.

/KRaZa\
Avatar billede spectual Nybegynder
20. juni 2002 - 15:20 #10
du kan også bruge egne lyde dance ejay
Avatar billede spectual Nybegynder
20. juni 2002 - 15:22 #11
Hedder det ikke Logic Audio?
Avatar billede morten_hjort Nybegynder
20. juni 2002 - 23:04 #12
Logic er en serie hvor der er 4 at vælge imellem...
Logic Fun er den mindste som har alle de basale ting som er nødvendige for at optage (koster ca. 1000,-)
Så er der Logic Audio (ca. 3200,-) som nok er det man skal have hvis man vil nogenlunde seriøs.
Logic Gold indeholder nu en "score" del (notation).
Logic Platinium er Emagic's (firmaet bag Logic) største version og den bliver brugt i mange musikstudier verden over. De plugins som følger med bliver bedre og "smartere" jo længere op i serien du går.

Til Kantoraza og andre:  Der ER mange flere spor end 8... Man kan bare lave et nyt spor, og begrænsningen er ret hæjt så det burde ikke være noget problem.

Jeg vil nok sige at E-jay mere er et legetøj en seriøs et seriøst musikprogram.

Hvis nogen overvejer at lave lidt musik for sjov vil jeg råde folk til at kigge på enten Fruityloops 3 (kan kun købes via deres hjemmeside www.fruityloops.com) Det er et fedt rogram som indeholder rigtig mange lyde i ordentlig kvalitet.
Men det ultimatisve program, hvis man vil lave techno eller andre genre er programmet Reason som lige er kommet i en version 2 (se mere på www.propellerheads.se)

Til Equal: Vil du inspille guitar, sang osv. eller vil du lave det hele på computeren?
Hvis du vil lave det på computeren vil jeg forslå Reason 2.0
Idet program får du alt hvad du skal bruge (trommemaskine, synthesizer, rumklang osv.
Hvis du vil indspille analogt vil jeg råde dig til at købe Cubase...
jeg bruger selv Logic Platinium, men alligevel vil jeg forslå Cubase fordi det er klart lettest at gå til. hvad angår kvalitet er der ikke nogen forskel. Grunden til at Logic måske er mere populær er nok fordi at den har lidt flere funktioner (som er MEGET avanceret), men dem for du næppe brug for. Steinberg (firmaet bag Cubase) har netop lanceret en ny version: Cubase SX som skulle være en omskrivning/forbedring af det "gamle" Cubase 5.

Håber i kunne bruge hjælpen...
Mvh. Morten Hjort
Avatar billede lennart Nybegynder
21. juni 2002 - 15:53 #13
Hvad her gik jeg og troede jeg lavede musik for alvor :) !!!!
Bruger Personligt Fruityloops !!!
Mvh
DJ Lnm ( En glad Amatør !!!)

mp3.com/djlnm
Avatar billede morten_hjort Nybegynder
21. juni 2002 - 18:35 #14
Fruityloops er også ret fedt. Musik stukkerne er måske ikke i allerbedste kvalitet, men alligevel fremragende til at lave musik for sjov (kan også bruges seriøst) med.
Men DJ Lnm, har du prøvet Reason?
Det er virkelig fedt og lydene er meget gode og man kan sagtens lave et "hit" på det program. Smæk et midikeyboard "i" og du er godt kørene.
Prøv det (og jeg arbejder altså ikke for Propellerheads) :-)
Mvh. Morten hjort
Avatar billede lennart Nybegynder
21. juni 2002 - 20:32 #15
hej
jeg regner faktisk med at prøve reason 2 demoen her i weekenden !

"Musik stukkerne er måske ikke i allerbedste kvalitet" hvis du mener samplesene (kan man stave det sådan) så er det jo bare om selv at skaffe nogle bedre !

de lyder hverken bedre eller dårligere end i reason 2 hvis du bruge de samme altså !!

ved ikke om det følge nogle bedre samples med fruityloops fylder kun 15mb reason demo fylder 40 mb

det med at det lyder fruityloops agtig giver jeg ikke 5 flade ørere for !!

mvh
lennart
Avatar billede morten_hjort Nybegynder
22. juni 2002 - 11:36 #16
At hvad lyder Fuityloops agtigt?
Selvfølgelig lyder de samplede lye ens hvis du bruger de samme i Reason, men dem (tror jeg nok) kan du jo ikke bruge i Reason. Reason kører med deres eget format, og der følger også mange flere med som er i en bedre kvalitet (formentlig 24 bit)., Lydene i Fruityloops er også ok, men det jeg siger er bare at Reasons synth, rumklang osv er i en bedre kvalitet end i Fruityloops.
Reason er også lidt mere avanceret, men det er jo også noget dyrere.jeg siger IKKE at Fruityloops er dårligt. Jeg har også selv brugt det engang, men nu er jeg gået over til at bruge sequensere som Logic Platinium.
Avatar billede kantoraza Nybegynder
22. juni 2002 - 16:53 #17
Jeg har Logic Platinium og Fruityloops 3.?. Logic Platinium er svært at gå til, ja, men det er også godt! Du kan nemt starte meget simpelt og alligevel få noget godt ud af det. Når man så er færdig er det en god idé at have et program som Wavelab, til at fade in og out, samt måske lidt flere effekter.
Fruity loops er mest hvis du IKKE vil bruge sang, guitar samt klaver i din melodi. Det er rigtig godt hvis du vil lave computermusik(ikke techno).

Lydene i fruity loops er ikke dårlige, de går an. Dog er de heller ikke gode, men der er nogle specielle lyde som altid er gode.

Jeg tror at jeg vil prøve det dér "Reason". Det lyder spændende!

/KantoRaZa\
Avatar billede lennart Nybegynder
22. juni 2002 - 17:02 #18
hvis man synes lydene i fruityloops så er der bare med at skaffe noge nye eller bruge vsti eller buzz eller ... fl understøtte mange forskellige ting ved ikke med reason 2 malstorm lyder sejt ! men det er den vel nødt til hvis ikke reason understøtte vst ?
Avatar billede morten_hjort Nybegynder
23. juni 2002 - 11:49 #19
Det ved jeg faktisk heller ikke om Reason gør det.
Men du skal jo tænke på at de fleste VST instrumenter også koster penge...
Og hvis man bruger dem så er der jo ikke rigtig nogen grund til at bruge FL, men så skal man jo nok hellere have fat i et sequenser program a la Logic eller Cubase.
Reason har nogle klart bedre filtre og synthen er også meget god og mere modulerbar en de få i FL.
I reason får man nærmest en hel "Workstation" og hvis man bare smækker et keyboard med midi i, så behøver man faktisk ikke mere. Der er også trommemaskine, hvor mange af lydene er samplede. Og de er 500 gange bedre end dem i FL.

Mvh. Morten Hjort
Avatar billede lennart Nybegynder
24. juni 2002 - 11:17 #20
først til Equal
undskyld hvis du er ved at værer træt af at se os debatere dit spørgsmål væk :)

Jeg ved ikke hvor seriøs du er med musikken.
Og jeg kender ikke nok til reason 2 !
men jeg vil stadig mener at fruityloops er et godt valg du er hellere ikke så fastlåst.
I den nyreste version 3.5 der er lige på traperne, for man den også som vst så kan du bruge den i orion pro,logic & cubase (som du ikkekan lide), osv.

Til morten
jeg er ikke helt klar over hvad du mener med filtre men jeg vover at påstår at vis man kan finde ud at at bruge effekterne så er de lige så pro som logic.
Synthen vil jeg også mener er pro man kan genskabe lige fra faithless til safri duo til system f osv med 3xosc.
og selvfølgelig er lyderne bedre den fylde også mindst 4 gange så meget

mvh
Dj Lnm
Ps ikke for at plære mig men jeg har haft henvendelser fra nogle Pladeselsbaker
P.s.s Håber iker det er for mange stavefegl
Avatar billede equal Nybegynder
24. juni 2002 - 11:46 #21
Hm... Det der Audio Logic Platinum ser meget godt ud...
Nogen af jer der kan fortælle hvordan man optager lyde via mic?
(Altså i programmet *s*)
Avatar billede equal Nybegynder
24. juni 2002 - 11:50 #22
ok stiller nyt spg, om hvordan man bruger det, tak for hjælpen allesammen !
Avatar billede timmelimsen Nybegynder
17. juli 2002 - 14:45 #23
Reason holder hele vejen!
Fat det! :)
Avatar billede morten_hjort Nybegynder
07. august 2002 - 16:34 #24
Æhhhhh.... Nu gider jeg ikke lige læse det hele igen, så jeg ved ikke rigtig om vi snakker om Reason eller FruityLoops effekter vs. Logic.

Lige meget hvad, er effekterne klart bedre (specielt i forhold til fruityloops) i Logic og det er dér altså ingen grund til at diskutere (programmet er også MEGET dyrere).
Selvfølgelig skal man vide hvordan man skal bruge effekterne, men kvaliteten er klart bedre.
Filtre er noget man modulere lyd med (hvis du er dj, skulle du tage at sætte dig ind i det for de er nemlig ententielle... stavet rigtigt?)

Men rigtigt nok er FruityLoops et genialt program til prisen, dog synes jeg lige man skulle checke Reason 2 også (der er faktisk topproducere der bruger programmet!!!)

Mvh. morten hjort