Avatar billede slimmils Nybegynder
19. juni 2002 - 13:45 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kabinetkøler?

Jeg har en Athlon T-Bird CPU med 1Ghz med en "NC Supersilent" CPU køler 2900RPM (12-14dB).
Jeg havde så tænkt mig at købe:
Blæser til min strømforsygning "Papst model 8412N2/GL" med en kuftgennemstrømning på 19,4 CFM og 1500RPM.
Magicc Fleece lyddæmpningsmåtter til mit kabinet.
Mine nuværende temperature:
CPU: 60C
MotherBoard: 40C

Bliver det nødvendigt at købe en kabinet køler også for at det ikke skal bliver for varmt?
Avatar billede manon Nybegynder
19. juni 2002 - 13:52 #1
Nej, det er ikke nødvendig, men bruger du yderligere en kabinetkøler/blæser, vil du sikkert se temperaturen på CPU falde med ca. 4-7 grader.
Avatar billede manon Nybegynder
19. juni 2002 - 13:54 #2
Eks. har jeg et Chieftec kabinet med en Zalman køler til min 1700+ og temp. er ca. på 48-52 pt. - tilslutter jeg den blæser som sidder i siden på kabinettet falder temp. drastisk i kabinettet med ca. 7-9 grader samt CPU temp. falder med 4-5 grader.
Ikke meget, men alligevel ...*s*
Avatar billede slimmils Nybegynder
19. juni 2002 - 13:54 #3
okay takker
Avatar billede manon Nybegynder
19. juni 2002 - 14:35 #4
Takker for point.

Men ser nu at din CPU er på 60 grader - er det ikke lidt voldsomt? *s*
Avatar billede slimmils Nybegynder
19. juni 2002 - 14:38 #5
dunno, min cpu blæser er jo heler ikke verdens hurtigeste....
Avatar billede Dribble Nybegynder
19. juni 2002 - 16:34 #6
NEJ....en AMD TB på 60 grader er ikke vildt meget.....faktisk ganske normalt.

AMD TB er testet til først at futte af ved 95 grader og gennemsnit temperaturen på TB er cirka 55 grader